استحکام مدل در پرینتر سه بعدی

استحکام مدل در پرینتر سه بعدی

  در پرینترهای سه بعدی مدل ها چه استحکامی دارند

 

تعداد زیادی فیلم چاپ سه بعدی در یوتیوب وجود دارد. برخی از یوتویوبرها تحقیقات خود را بسیار جدی می گیرند و به همین دلیل آزمایش های بسیار دقیق علمی انجام می دهند.آن ها ساعت های بی شماری از فیلم ها را برای آزمایش تنظیمات چاپ مختلف برای تعیین چگونگی بدست آوردن قوی ترین قطعات ایجاد کرده اند.در این قسمت از سایت برنا پرینتر سه بعدی می خواهیم به تعدادی از این نکات بپردازیم.

تنظیمات اسلایسر برای مقاومت(استحکام مدل در پرینتر سه بعدی)

توجه: همه این تنظیمات بر اساس قطر نازل 0.4 میلی متر طراحی شده اند. ارتفاع و عرض لایه ایده آل، نسبت های قطر نازل است.بنابراین شما نیاز دارید که اعداد را بر اساس اندازه نازل خود تنظیم کنید.

 

تنظیمات پایه(استحکام مدل در پرینتر سه بعدی)

چندین تنظیم برش وجود دارد که می تواند برای افزایش استحکام تغییر کند. از جمله: درصد پر شدن، ضخامت سطح، ارتفاع لایه و عرض اکستروژن.اما یکی از تنظیماتی که غالباً از آن غافل می شویم همپوشانی مملو است که بر چگونگی پیوند پیرامون به قسمت نفوذ، تأثیر می گذارد. معمولاً فقط به یک افزایش جزیی در این بخش نیاز است.

 

خنک کننده را غیرفعال یا کاهش دهید(استحکام مدل در پرینتر سه بعدی)

همه مواد را نمی توان با خنک کننده چاپ کرد. اما این ویژگی بسیار مفید برای مواردی است که می توان از آن استفاده کرد.  مانند PLA. خنک کننده برای افزایش کیفیت سطح، به ویژه برای قسمت هایی که دارای فرازهای اضافی هستند بسیار عالی است.

اما به نظر می رسد که برای استحکام آن مضر است. چسبندگی بین لایه ای خوب، مستلزم این است که لایه چاپ جدید و لایه قبلی کاملاً با هم ذوب شوند و رسیدن به این هدف، هنگام خنک شدن هر لایه به صورت جداگانه سخت تر است. صورت نیاز به خنک کننده، آن را در کمترین توان ممکن تنظیم کنید که به کیفیت سطح مطلوب منجر شود.

 

عرض اکستروژن را افزایش دهید(استحکام مدل در پرینتر سه بعدی)

عرض اکستروژن بالاتر، قدرت را تا 150٪ – 200٪ قطر نازل، افزایش می دهد. تنظیم این بخش، سرعت جریان را برای دستیابی به عرض مطلوب افزایش می دهد که نتیجه آن دو چیز است:

  1. موارد بیشتر در هر لایه با هم فشرده می شود.
  2. فشار اکستروژن رو به پایین بیشتر بوده در کمک به پیوند لایه چاپ جدید با لایه قبلی موثر می باشد.

از Infect Rectilinear Infill استفاده کرده و تعداد محیط ها را افزایش دهید. در مورد قطعات چاپ شده با کمتر از 50٪ رنگ، الگوی لانه زنبوری کمی قوی تر از سایر الگوهای دیگر است. با این حال، در هنگام چاپ قطعات متراکم تر با بیش از 50٪ تزریق، الگو های مستطیلی به قدرت بیشتری می رسند. در حالی که زمان بیشتری را نسبت به الگو های لانه زنبوری برای چاپ می گیرند.

پرینتر سه بعدی

استحکام مدل در پرینتر سه بعدی

از لایه های نازک تر استفاده کنید(استحکام مدل در پرینتر سه بعدی)

لایه های نازک تر منجر به بهبود چسبندگی لایه ها و قطعات متراکم تر (به احتمال زیاد) می شوند. زیرا شکل گرد تر لایه های ضخیم تر، شکاف بیشتری را در لایه های مجاور ایجاد می کند.  همچنین ممکن است گرمای حاصل از نازل به لایه قبلی نزدیکتر شود و به بهبود لایه ها کمک کند.  در هر صورت، رفتن به اندازه 0.1 میلی متر (100 میکرون) قدرت را به حداکثر می رساند. اگرچه افت قدرت همراه با رفتن به 0.2 میلی متر (200 میکرون) حداقل است، بنابراین این موضوع یک تجارت ارزشمند است که بتواند زمان چاپ را 25٪ کاهش دهد.

 

جمع بندی(استحکام مدل در پرینتر سه بعدی)

برای بهبود استحکام چاپ های سه بعدی FDM با پرینترهای سه بعدی: کاهش خنک کننده، افزایش عرض اکستروژن، استفاده از انحنای راست، افزایش تعداد محیط و استفاده از لایه های نازک تر کاربردی است. با اجرای این نکات و ترفندها، شما در تلاش خواهید بود تا چاپ های سه بعدی را به صورت قابل توجهی تقویت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *