استفاده از ميکروسوئيچها در پرینتر سه بعدی

استفاده از ميکروسوئيچها در پرینتر سه بعدی

 اجزای تشکیل دهنده میکروسوئیچ(استفاده از ميکروسوئيچها در پرینتر سه بعدی)

ميکروسوئيچ با کليدهاي قطع و وصل عادي متفاوت است به این صورت که شاسي ميکروسوئيچ به صورت فنري مي‏باشد، يعني تا زماني که روي آن فشار اعمال مي‏شود، جريان برق را قطع يا وصل نگه مي‏دارد و در لحظه رها شدن شاسي، وضعيت به حالت اوليه خود برخواهد گشت. ميکروسوئيچ‏ها معمولاً داراي سه عدد پايه مي‏باشند. يکي از پايه‏ هاي ميکروسوئيچ معمولاً با COM مشخص مي‏شود که پايه ورودي آن مي‏باشد.

يکي دیگر از پايه‏ هاي آن با علامت NC که به معناي بسته در حالت عادي (Normally close) مشخص مي باشد و پايه ديگر با علامت NO و به معناي باز در حالت عادي (Normally open) مشخص می شود و معمولاً از يکي از دو پايه آن استفاده مي گردد و انتخاب پايه بر عهده طراح دستگاه مي باشد. در حالت عادي و پيش از فشردن شاسي ميکروسوئيچ، پايه COM به پايه NC متصل، و از پايه NO جدا مي‏ باشد. با فشردن شاسي ميکروسوئيچ، پايه COM از پايه NC جدا شده و به پايه NO متصل مي‏گردد.

میکروسوئیچ های متداول در بازار دو نوع هستند:(استفاده از ميکروسوئيچها در پرینتر سه بعدی)

ميکرو سوئيچ مکانيکي
ميکروسوئيچ الکتريکي و يا نوري

در انتخاب ميکروسوئيچ مي بايست به پارامترهايي مانند حداکثر توان جريان عبوري، اندازه ميکروسوئيچ و همچنين مقدار حساسيت آن توجه لازم را داشت. ميکروسوئيچ هاي مکانيکي بزرگ (صنعتي) معمولاً در دستگاه هاي بزرگ صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرند و داراي توان ورودي بسيار بالايي مي باشند و ميکرو سوئيچ هاي سايز کوچک در دستگاه هايي مانند پرينترهاي سه بعدي خانگی و همچنین پرینترهای سه بعدی صنعتی ، پرينترهاي معمولي، رباتها که توان ورودي کمتري دارند استفاده مي شوند.

ميکرو سوئيچ هاي نوري (Optical micro switch) نمونه ديگري از استفاده از ميکروسوئيچها در پرینتر سه بعدی مورد استفاده در صنعت مي باشند که به جاي سيستم مکانيکي از سيستم الکتريکي در آنها بهره برده شده است.

بطور متداول سه نوع ميکروسوئيچ نوري وجود دارد که انتخاب نوع آن بر عهده طراح دستگاه مي باشد. با توجه به اينکه اين نوع ميکروسوئيچ ها خيلي به نور حساس بوده و از دقت عملکرد بسيار بالايي در مقابل وزن بسيار پائين آنها برخوردار مي باشند و همچنين توان ورودي اين قطعات کم مي باشد اين نوع ميکروسوئيچ ها معمولاً در قطعات حساس و در عين حال ظريف مانند پرينترهاي سه بعدي و رباتها مورد استفاده قرار مي گيرند.

شرکت برنا نوآوران پویا تولید کننده پرینتر های سه بعدی در اندازه های و مدلهای متنوع میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *