قالب گیری بتن و پرینتر سه بعدی

ترکیب قالب گیری بتن و پرینتر سه بعدی

قالب گیری بتن و پرینتر سه بعدی

سیمان!

چه دوستش داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، مطمئناً از آن استفاده زیادی می کنید. این دومین ماده پرکاربرد روی کره زمین درست بعد از آب است. به عنوان نمونه سیمان مسئول ایجاد 8٪ از دی اکسید کربن زمین است.  اگر سیمان یک کشور باشد، بعد از چین و آمریکا سومین تولید کننده بزرگ CO2 خواهد بود.

 

فرایند ترکیبی جدید ریخته گری سیمانی را با چاپ سه بعدی(قالب گیری بتن و پرینتر سه بعدی)

حالا که اسم کشور چین آمد، آیا می دانید در بین سال های 2011 تا 2013، چین سیمان های بیشتری تولید کرد و مورد استفاده قرار داد؟ حتی بیشتر از آمریکا در کل قرن بیستم؟ به عبارت دیگر، در سال 2018 چین 2.4 میلیارد تن سیمان در مقایسه با سایر کشور های سیاره زمین که مدیریت مشترکاً 1.7 میلیارد تن متریک را داشت، تولید کرد.

 

بنابراین نکته آن مقدمه چیست؟(قالب گیری بتن و پرینتر سه بعدی)

نکته اینجاست که تولید سیمان/بتن با وجود پایداری جسمی از نظر منابع مورد نیاز برای تولید، برای محیط زیست فوق العاده بد است. بنابراین برای مقابله با این امر، محققان و شرکت ها به دنبال کاهش راه های مختلف تولید سیمان هستند تا میزان CO2 وارد شده به جو و هم چنین هزینه ها را کاهش دهند.

ETH Zürich یک دانشگاه تحقیقاتی در سوئیس است که سیستمی را با نام پیچیدگی سریع تصور کرده است.  که گفته می شود سیمان مورد نیاز را بیش از نیمی از مقدار معمول آن، برای تولید کاهش می دهد.اما این فرایند ایجاد سیمان استاندارد نیست.در عوض این سیستم از قالب گیری بتن و پرینتر سه بعدی قابل استفاده مجدد برای چاپ سه بعدی استفاده می کند که سیمان مرطوب را با استفاده از یک ابزار مشخص خارج می کند.

این در واقع پیوند چاپ سه بعدی و ریخته گری سیمانی است. علاوه بر این می توان میزان سیمان را کنترل کرد که هم سیمان برای گرفتن جزئیات در قالب و هم سیمان با ضخامت بیشتر و سریع تر شود.این ویژگی آن جایی اهمیت دارد که می تواند به سازه های بلندتر که نیازی به مواد پشتیبانی ندارند، کنترل داشته باشد.

امکان جابجایی بین بخش های مختلف آب و هوایی و تنظیمات سریع تر و ایجاد مصالح ضخیم تر نیز به این معنی است که می توان دو فرآیند را یکپارچه کرد. در واقع این امکان ایجاد می شود که فرم های چاپی سه بعدی، به طور مستقیم روی بستر از قبل تنظیم شده، چاپ شود.

 

تولید قطعات سیمانی(قالب گیری بتن و پرینتر سه بعدی)

در حال حاضر، این روش در درجه اول برای تولید قطعات سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد.  محققان اظهار داشتند که با استفاده از این روش چاپ سه بعدی با کمک پرینترهای سه بعدی آن ها قادر به چاپ ویژگی های قابل استفاده در دو طرف قطعات هستند.

قالب گیری بتن و پرینتر سه بعدی

در صورتی که در روش های سنتی فقط امکان افزودن ویژگی های بصری و کاربردی بر روی یک سمت امکان پذیر بود. علاوه بر ایجاد پیچیدگی های خاص که توسط سیستم امکان پذیر است. این تیم می گوید که این فرایند از نظر ساخت صفحات تزئینی که به طور سنتی ساخته می شوند، کم هزینه تر است و به همین دلیل کارایی بهتری داشته و استقبال بیشتری از آن می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *