ساخت پرینتر سه بعدی

ساخت پرینتر سه بعدی یا خرید آن

ساخت پرینتر سه بعدی بهتر است یا خرید آن

همواره این سوال در ذهن خیلی از علاقه مندان و کاربران پرینتر سه بعدی و یا تکنولوژی پرینت سه بعدی است که خودشان اقدام به ساخت چاپگر سه بعدی نمایند و یا آن را از شرکتهای تولید کننده معتبر و یا وارد کنندگان این حوزه تهیه نموده و استفاده نمایند. شاید ساخت یک دستگاه پرینتر آسان به نظر برسد و در ضمن اطلاعات زیادی در اینترنت در مورد نحوه ساخت پرینترهای سه بعدی وجود دارد که شاید توجه شما را به ساخت آن توسط خودتون جلب کند.

در این مقاله سعی شده است که به این سوال جواب داده شود که آیا خودتان اقدام به ساخت پرینتر  کنید و یا آن را بخرید؟ساخت پرینتر سه بعدی یا خرید آن؟ 

خرید یک دستگاه  در اکثر مواقع اولین و بهترین انتخاب است. ما در این مواقع به طور غریزی به سراغ خرید یک دستگاه نو می رویم و در صورتیکه بودجه شما کم است می توانید به سراغ خرید یک دستگاه دست دوم بروید. خرید دستگاه شاید به نظر ساده باشد ولی می توان گفت پارامترهای زیادی باید در هنگام انتخاب و خرید پرینتر سه بعدی در نظر گرفته شود تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید.سوال دوم این است که آیا اقدام به ساخت کنیم یا نه؟

در راستای پاسخ دادن به سوال مطرح شده، می توان گفت که تنها در صورتی اقدام به ساخت نمائید که بتوانید تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیزا برای ساخت دستگاه را تهیه نمائید چرا که دستگاه جهت کارکرد صحیح و دقیق نیازمند استفاده از قطعات استاندارد و با کیفیتی است. 

علاوه بر آن، شما می بایست آشنایی کافی در زمینه کامپیوتر، مکانیک و الکترونیک داشته باشید تا بتوانید تمامی سیستمهای موجود را با همدیگر متصل نموده و بطور کلی دستگاه خود را راه اندازی نمائید. پرینترهای سه بعدی از قطعات الکترونیکی، مکانیکی و نرم افزار و یا همان فریم ور تشکیل شده است و در صورتی که هر کدام از این بخش ها به درستی تعریف و تنظیم نشده باشد، به درستی کار نخواهد کرد. 

علاوه بر موارد ذکر شده، شما باید آشنایی کافی با نحوه کارکرد دستگاه و یا راه اندازی آن داشته باشید تا بتوانید دستگاه را به درستی ساخته و آن را راه اندازی نمائید. در صورتی که آشنایی کافی با پروسه پرینت سه بعدی ندارید، قبل از اقدام به ساخت با استفاده از منابع موجود و یا شرکت در کلاس های مربوطه، آن را فرا بگیرید. 

روش ساخت پرینتر سه بعدی(ساخت پرینتر سه بعدی یا خرید آن)

اگر در مورد پرینت سه بعدی و یا دستگاه های پرینتر سه بعدی تحقیق کرده باشید، به احتمال زیاد با افرادی روبرو شده اید که اقدام به ساخت دستگاه توسط خودشان کرده اند و در این زمینه اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک گذاشته اند. شما می توانید روشهای ساخت آنها را الگوی خود قرار داده و پیشنهادات و راهنمایی های آن را در راستای ساخت دستگاه خودتان استفاده نمائید. ممکن است روش ساخت آنها با روش ساخت شما کمی تفاوت داشته باشد ولی بطور حتم نکاتی را یاد خواهید گرفت که می تواند کمک بسیار زیادی به شما نماید. 

علاوه بر آن کتاب ها، مجلات، وب سایتها و در نهایت مقالاتی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها دستگاه پرینتر سه بعدی خودتان را بسازید و این منابع کمک بسیار زیادی به شما در زمینه نوع سیستم های موردنیاز، قطعات مورد نیاز و نحوه اتصال قطعات مکانیکی، الکترونیکی و نحوه برنامه نویسی مادربردها خواهند کرد. لذا توصیه می شوداین منابع را مطالعه نموده و از آنها استفاده نمائید. 

بطور حتم، یکی از اصلی ترین کارهایی که در راستای ساخت دستگاه باید انجام دهید، انتخاب و تهیه قطعات مکانیکی و الکترونیکی مورد نیاز خودتان و بر اساس طراحی خودتان است. لازم به ذکر است که تنوع بسیار زیادی در قطعات وجود دارد و این موضوع شاید کمی باعث سردرگمی شما در انتخاب شود ولی نگران نباشید و با مطالعه انواع سیستم های موجود و مقایسه آنها می توانید قطعات مورد نیاز خودتان را انتخاب نموده و خریداری نمائید. همچنین می توانید با کسب اطلاعات از فروشندگان و تامین کنندگان اطلاعاتی در زمینه انواع قطعات و همچنین نحوه استفاده از آنها کسب کنید که به شما در ساخت دستگاه کمک زیادی خواهد کرد. 

نکته بسیار مهمی در که در این قسمت باید به آن توجه زیادی داشته باشید آن است که قطعات و سیستمهای مورد نیاز خود را از تامین کنندگان و فروشندگان معتبر تهیه نمائید و حتماً قبل از خرید مشاوره های لازم در زمینه نخوه بکارگیری آنها و همچنین در مورد چگونگی اتصال آن قطعات به همدیگر را دریافت کنید. برخی از فروشندگان، بعد از خرید هیچگونه پشتیبانی انجام نمی دهند و این موضوع می تواند کار شما را کمی سخت نماید. 

ساخت پرینتر سه بعدی یا خرید آن

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود آن است که چرا یک شخص تصمیم به ساخت پرینتر سه بعدی توسط خودش می گیرد؟ پاسخ این سوال در تکنولوژی پرینت سه بعدی و یا همان پرینترهای سه بعدی است. پرینتر سه بعدی به افراد این فرصت می دهد تا ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند و این در واقع بزرگترین جذابیت تکنولوژی پرینت سه بعدی است. به کمک پرینتر سه بعدی، می توانید تقریباً هر چیزی را که در ذهن شما است را عملی نموده و بسازید و این یعنی حذف محدودیتهای موجود در راستای اجرایی نمودن ایده ها. 

ساخت پرینتر سه بعدی

ساخت پرینتر سه بعدی یا خرید آن ساخت پرینتر سه بعدی

مهمترین دلیلی که باعث می شود افراد شخصاً اقدام به طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی می نمایند هزینه های تهیه یک دستگاه پرینتر سه بعدی است که در برخی موارد و با توجه به نوع و کیفیت دستگاه می تواند بسیار بالا باشد. به عبارت دیگر، افراد می خواهند با ساخت پرینتر سه بعدی توسط خودشان، در ازای وقت و تلاشی که صرف ساختن پرینتر می کنید، از هزینه های کاسته و پول خود را پس انداز کنند. پس اگر شما از نظر مالی در مضیقه هستید، می توانید خود شخصا آستین هایتان را بالا بزنید و اقدام به ساخت پرینتر سه بعدی نمائید. 

خرید پرینتر سه بعدی (ساخت پرینتر سه بعدی یا خرید آن)

پیش از این در مورد دلایلی که شما ممکن است به خاطر آنها تصمیم به ساخت یک دستگاه پرینتر سه بعدی بگیرید، صحبت کردیم، حال می خواهیم راجع به دلایلی صحبت کنیم که چرا شما باید اقدام به خرید پرینتر نمائید.

بگذارید یک مثال ساده بزنیم. فرض کنید شما بسیار علاقمند به رانندگی با اتومبیل هستید و می خواهید یک اتومبیل داشته باشید. اگر شخصا اقدام به ساخت اتومبیل کنید، با وجود آشنایی کامل با تمام قطعات و اجزای آن، این آشنایی قطعا کمکی به بهبود تجربه رانندگی شما نمی کند. در مورد پرینتر سه بعدی نیز همین است.

درست است که شما در حین ساخت دستگاه با قسمتهای مختلف آن آشنا می شوید، اما این آشنایی به حرفه ای بودن شما در کار پرینت سه بعدی کمکی نمی کند. پس برای داشتن یک دستگاه پرینتر سه بعدی جهت استفاده بهینه از تمامی ظرفیتهای آن بهتر است به گزینه خرید از یک مرکز معتبر و با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای مهم خرید پرینتر سه بعدی فکر کنید.

پرینتر سه بعدی دایان 24000

ساخت پرینتر سه بعدی یا خرید آن پرینتر سه بعدی دایان 24000

تفاوت قیمت خرید یک دستگاه کامل پرینتر سه بعدی به همراه ضمانت نامه ها و آموزش هایی که در کنار دستگاه پرینتر سه بعدی ارائه می شود به مراتب خیلی اقتصادی تر از ساخت یک دستگاه پرینتر سه بعدی که در برخی مواقع همراه باشکست می باشد است. به عبارت دیگر شما با خرید کیت پول نسبتا زیادی صرفه جویی نمی کنید و تنها هزینه های لازم را در طول بازه طولانی تری هزینه می کنید.

لذا توصیه می شود به جای تمرکز بر نحوه ساخت یک دستگاه، بر روی ایده های خود تمرکز نموده و فکرخود را درگیر ساخت دستگاه پرینتر سه بعدی نکنید. شرکت برنا نوآوران پویا به عنوان مرجعی معتبر برای ارائه انواع دستگاه های پرینتر سه بعدی در مدلهای و اندازه های مختلف همراه شماست تا خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید. همچنین در صورتی که قصد تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز جهت ساخت دستگاه می توانید به فروشگاه تخصصی و فنی قطعات پرینتر سه بعدی برنا پارت مراجعه نمائید. 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *