ساخت مدل آناتومی با پرینتر سه بعدی

ساخت انیمیشن با پرینتر سه بعدی

قطعاتی که قبلاً به یک فروشگاه کامل ماشین و خدمه ماشین آلات بسیار ماهر نیاز داشتند، اکنون می توانند در عرض چند دقیقه طراحی و تولید شوند.به تازگی دانشمندان و مهندسان مواد برای دستیابی به تکنیک های جدید نمونه سازی سریع که ممکن است کاربرد هایی در آینده در رباتیک پیدا کند دست به کار شده اند.(ساخت انیمیشن با پرینتر سه بعدی)

ابداعاتی مانند پرینترهای سه بعدی که تاثیرات بزرگی در صنعت رباتیک داشته باشند بسیار کم و انگشت شمار هستند.

 

 

ساخت انیمیشن های هنری با پرینتر سه بعدی

ساخت انیمیشن با پرینتر سه بعدی

روش تاشوی افزودنی چیست؟(ساخت انیمیشن با پرینتر سه بعدی)

محققان مؤسسه علمی و فناوری کره (KIST) ، MIT ، UPenn و دانشگاه یورک (انگلستان) در حال کار بر روی تکنیک جدیدی هستند که نوعی شی سه بعدی نرم و فعال را تولید می کنند.که از روی تاشوهای مبتکرانه ساخته شده و به راحتی از طریق چاپ دو بعدی ایجاد می شوند.محققان روش خود را تاشوی افزودنی می نامند.

آنها در مقاله ای با همكاری منتشر شده در ژورنال بین المللی تحقیقات روباتیک توضیح می دهند:”برش های دو بعدی (2D) به صورت زنجیره ای متصل، تاشو شده و انباشته شده برای تبدیل شدن به روبات های متحرک از اشکال سه بعدی مورد نظر هستند.”اجزای ربات مانند آکاردئون که با رشته های عضلانی ساخته شده اند بسیار قابل دستکاری هستند و حرکات پیچیده را امکان پذیر می کنند.محققان برای ساخت روبات های نرم افزاری نرم خود، بر روی سه مرحله گسترده متمرکز شده اند.اولین مورد شامل طراحی محاسباتی است.

چاپ سه بعدی انیمیشن های هنری(ساخت انیمیشن با پرینتر سه بعدی)

به عنوان بخشی از تحقیقات، همکاران الگوریتم هایی را برای مدل سازی و طراحی الگوهای برابر دو بعدی از مدل های رایانه ای سه بعدی ایجاد کردند. یکی از شکل هایی که آن ها انتخاب کردند خرگوش بود.این الگوریتم چگونگی حک کردن خرگوش سه بعدی را به شکل دو بعدی که می تواند در لایه ها تاشو شود برای ساخت یک خرگوش از روی زمین به بالا نشان می دهد. این الگوریتم تعیین می کند که چگونه محرک های رشته ای که قطعات مختلفی را به هم وصل می کنند و همچنین کنترل ربات را باید از طریق فرم نهایی هدایت کنند. این امر بر نحوه حرکت ربات تأثیر می گذارد.

ساخت انیمیشن های هنری با پرینتر سه بعدی

ساخت انیمیشن با پرینتر سه بعدی

مرحله بعدی شامل ساخت ربات نهایی توسط تاشو افزودنی است.محققان از یک دستگاه ساخت کاغذ استفاده کرده اند (صنعتگران می دانند که چیست) و برای نوارها از فیلم پلی استر ضخیم که الاستیک، سبک و از نظر ابعادی پایدار است.تاشو به عنوان لولا عمل می کند. رشته های نایلونی که نوارهای مختلف پلی استر در کنار یکدیگر قرار دارند و همچنین به عنوان محرک عمل می کنند از طریق سوراخ ها به صورت دستی پیچیده می شوند.پس از مونتاژ ربات، رشته ها در پایه ربات تعبیه می شوند.

ساخت انیمیشن با پرینتر سه بعدی

مرحله آخر یعنی انیمیشن بدنی است که با حرکت موتورها رشته های نایلونی تغییر کرده و شکل ربات را تغییر می دهند. خواص مقاومت لولای تاشو اجازه می دهد تا قسمت هایی از ربات به موقعیت اصلی خود برگردند و حرکت حاصل از آن به طرز شگفت آور کاملاً زنده است.امروزه استفاده از چاپگر های سه بعدی برای ساخت انیمیشن های هنری بسیار کارایی داشته و مورد استقبال افراد این عرصه می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *