پرینت سه بعدی ربات هایی که در ساخت سایر اشیا نقش دارند

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی

 ربات با پرینترهای سه بعدی

یکی از بزرگترین شرکت های روباتیک صنعتی در جهان نشان می دهد که چگونه نمونه سازی سریع در حال حاضر باعث اختلال در تولید شده است.بحث زیادی در مورد وعده پرینت سه بعدی برای تبدیل تولید وجود دارد.اما اطلاعات و توانایی بسیار کمی درباره چگونگی اجرای این فناوری در حال حاضر است.علاوه بر امکان تولید کم حجم، چاپ سه بعدی نیز تأثیر زیادی در نحوه انجام پروژه های برخی از بزرگترین شرکت های جهان دارد.

چطور وقتی یکی از تولیدکنندگان پیشرو از راه حل های اتوماسیون صنعتی و از چاپ سه بعدی به طور گسترده برای ایجاد روبات ها و جلوه های نهایی استفاده می کند، بخشی از یک روبات که وظیفه گیر کردن، گرفتن، جوش و غیره را دارد به وجود می آورد؟

 

چاپ سه بعدی ربات هایی که در ساخت سایر اشیا نقش دارند

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی

 

KUKA Robotics(ساخت ربات با پرینتر سه بعدی)

تولید کننده آلمانی روبات های صنعتی، تامین کننده اصلی اتوماسیون صنعت خودرو، هوافضا و ساخت عمومی است.کار در صنایع مختلف باعث شده است که KUKA به سرعت گسترش یابد.اما این پیشرفت با چالش هایی همراه است.روبات هایی که برای یک صنعت کار می کنند ممکن است برای دیگری کارایی نداشته باشند، که KUKA را مجبور کرده است فروشگاه گسترده ای از محصولات را داشته باشد.که هرکدام طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی خود را دارند.

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی برای طراحی سریع روبات ها و گیربکس ها KUKA  ابتدا نمونه ی پیش فرض چاپ سه بعدی را نشان می دهد.در آلمان دو تیم روی ربات های جدید کار می کنند.یک تیم مسئول نمونه سازی است که واحدهای پایه را توسعه می دهد.و گروه دیگر یک تیم مهندسی برنامه های کاربردی است که جلوه های جدیدی را ایجاد کرده و راه هایی را برای استفاده ی مشتریان از روبات ها ارائه می دهد.

هر دو تیم از چاپگرهای سه بعدی مانند  MakerBot Z18، که پرینتر سه بعدی صنعتی با ظرفیت بالا می باشد استفاده می کنند.رئیس تیم نمونه سازی KUKA سورن پپسدورف است. با استفاده از چاپگرهای داخلی، پپسدورف و تیم وی شروع به برنامه ریزی و آزمایش طیف وسیعی از قطعات دقیق کرده اند.

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی با شکل گیری یک روبات، تیم نمونه های اولیه مقیاس قابل آزمایش را ایجاد می کند تا بداند چگونه ویژگی های مشکل ساز مانند مسیریابی کابل در دنیای واقعی عملکرد خواهند داشت.تیم پپسدورف به جای سفارش دادن دسته جدیدی از قطعات از شرکت های تولید کننده، هر بار که کابل هایی با مسیریابی ضعیف را کنترل می کنند اطلاعات را به یک طراح ارائه می دهند که به سرعت طرح جدیدی ارائه کرده و تیم به چاپ قطعات جدید می پردازد.

اما نمونه سازی تنها راهی است که شرکت از چاپ سه بعدی استفاده می کند. همانطور که پپسدورف توضیح می دهد، شما فقط نمی توانید بیرون بروید و یک خط تولید از پیش ساخته را برای تولید روبات های پیچیده بخرید.KUKA 3D تمام وسایل و تجهیزات ساخت داخل خود را چاپ می کند.

 

کاربرد پرینتر سه بعدی در ساخت ربات

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی این موضوع مزیت را دارد که تولید را به صورت آنلاین و سریعتر انجام دهد. همچنین این بدان معنی است که KUKA می تواند بدون ایجاد زمان طولانی، روندهای تولید را به سرعت تغییر داده و بهینه کند.بعد از طراحی و آزمایش یک ربات مدل پایه، تیم مهندسی برنامه های کاربردی دستورالعمل های گام به گام را ایجاد می کنند تا بفهمند مشتریان چگونه می توانند به بهترین وجه از دستگاه استفاده کنند.

اگر مشتری برای یک کار خاص مانند برداشتن چیز ظریف به یک روبات احتیاج داشته باشد، تیم جلوه های نهایی، بررسی می کند که این ربات عملکردی مناسب ارائه دهد.در پاسخ به درخواست مشتری اخیر، هانسبرگ و تیمش یک گیربکس را از قطعات چاپی سه بعدی طراحی و ساخته اند.که در صورت جفت شدن با دوربین و نرم افزار می توانند اشیاء خاصی را از ظروف مختلف شناسایی کرده و آن ها را انتخاب کنند.KUKA فقط یک شرکت است.اما این یک موضوع نشان می دهد که چگونه تولید کنندگان بزرگ در مراحل مختلف طراحی و تولید، به چاپ سه بعدی روی آورده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

14 پاسخ
  1. مینو سادات
    مینو سادات می گوید:

    سلام خسته نباشید مقاله خوبی بود امیدوارم تو کشورمون از تمام ظرفیت های این تکنولوژی استفاده بشه.

    پاسخ
  2. سارا سمیع
    سارا سمیع می گوید:

    ضمن تشکر از مطالب پرمحتوای سایت خوبتون می خواستم بگم ایا الان تو کشور ما هم از پرینتر سه بعدی برای روبات سازی استفاده می کنند یا خیر؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *