چاپ سه بعدی فولاد دمشق

ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی

فولاد دمشق با پرینترهای سه بعدی

فولاد دمشق نوعی فولاد بسیار با ارزش است که با تا کردن مکرر دو فولاد که مقادیر مختلف کربن دارند، ایجاد می شود.

فولاد با کربن بالا بسیار سخت و مستحکم است(ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی)، اما از فولاد با کربن کمتر، شکننده تر است. کنار هم قرار دادن هر دو فاکتور سختی و استحکام و نوارهای موج دار امضایی شکلی که به آن اضافه می شود، فقط یک امتیاز زیبایی و بصری است. اگرچه فولاد دمشق از یک تکنیک باستانی آهنگرانه تولید می شود که مربوط به قرن سیزدهم سوریه است.
اما فیلیپ کورنشتاینر از موسسه Max Planck با تحقیقات روی آهن امیدوار است.که فولاد دمشق را با یک به روزرسانی در حیطه ی فناوری به عرصه وارد کند که آن تغییر اساسی، استفاده از پرینتر های سه بعدی است.همان طور که می بینید، امروزه استفاده از پرینتر سه بعدی در حیطه های مختلف، کارایی های چشمگیری دارد.

ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی

ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی

خنک کننده سریع(ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی)

بخش مهمی از تکنیک برای تغییر فولادها به فولاد دمشق، مرحله فرونشست یا خنک کننده سریع است. خنک کننده سریع برای ایجاد تغییرات ریز ساختاری ضروری است که باعث می شود، استیل سخت باشد.

اتم ها طی فرایند خنک کننده به شکل بلوری حرکت می کنند(ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی)

در یک روش که برگرفته از روش های سنتی است، فرو کردن جسم در روغن یا آب انجام می شود. پس از آن، یک سری از عملیات پخت و پز (گرما) منجر به رسوب ذرات نیکل تیتانیوم می شوند که فولاد را حتی با وجود کربن کم، سخت تر می کند.این ذرات همان چیزی هستند که باعث سخت شدن فولاد می شوند و ترفند های پخت و پز و غیره، آن ها را گران می کنند.
زیرا باید بیش از 48 ساعت، گرمایش و سرمایش روی آن ها انجام دهند.محققان برای آزمایش خود از پودر آلیاژ فولادی که متشکل از نیکل، تیتانیوم و آهن استفاده می کنند که عناصر تشکیل شده در ذرات نیکل تیتانیوم هستند که در شرایط مناسب، رسوب خواهند کرد.

در یک پرینتر سه بعدی فلزی، خنک شدن سریع با خاموش کردن لیزر پرکننده بین بعضی از لایه ها برای مدت زمانی، حاصل شد(ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی)

این فرآیند بسیار ساده است.خنک کننده باعث می شود که بلور ها ساخته شده و گرمای تولید شده توسط لیزر برای چاپ لایه های بیشتر، به عنوان یک عملیات حرارتی، برای رسوب ذرات به صورت مطلوب عمل می کند.
 

ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی

خنک کننده سریع(ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی)

نقشه برداری اتمی(ساخت فولاد دمشق با پرینتر سه بعدی)

برای تعیین اینکه آیا تکنیک چاپ به نتیجه مطلوب رسیده است، محققان اتم، قطعه آزمایشی را بررسی و تاکید کردند که ذرات نیکل تیتانیوم در واقع وجود داشتند.آن ها یک قدم جلوتر رفتند و آزمایش تعیین مقاومت را طراحی کردند.نمونه با 20٪ نیروی کششی بیشتر در مقایسه با قطعه ای که به طور سنتی با همان پودر آلیاژ فولادی چاپ شده است، در هنگام شکستن، مقاومت می کند.
اگرچه آن ها فقط در مرحله کشف تحقیقات خود هستند.اما امیدوارند که در نهایت، کسی بتواند وسایلی تولید کند که از بخش داخلی نرم بوده و فقط پوسته ی خارجی بدون نیاز به استفاده از روکش یا یک آلیاژ سخت کننده، سفت و مستحکم باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *