ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی

ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی

چگونگی ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی کارها و ساخت ابزارهای مختلف به راحتی امکان پذیر می باشد.برخی از افراد به دلیل مادرزادی یا اتفاقات مختلف، ممکن است دچار معلولیت شوند و برای گذران زندگی نیاز به وسایل کمکی داشته باشند. بنابراین امروزه ساخت وسایلی مانند اُرتز، اسکلت بیرونی و پروتز تنها با استفاده از پرینتر سه بعدی امکان‌پذیر است.

اُرتز چیست؟(ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی)

ارتز از جمله وسایلی است که توسط پرینترهای سه بعدی ساخته می‌شود.

و برای اصلاح فرم بدن مانند:

  • پا
  • دست
  • بازو 
  • جلوگیری از بدشکلی
  • ثابت نگه‌ داشتن اندام‌ های بدن

مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت دست مصنوعی با پرینترهای سه بعدی

ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی

 از جمله وسایلی که همیشه در دسترس همگان است می‌توان به عینک، زانوبند یا کمربندهای طبی اشاره نمود.

پروتز چیست؟(ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی)

امروزه پیشرفت‌ هایی که در زمینه تکنولوژی و مهندسی به وجود آمده، باعث شده است که بتوان اندام های انسان را به صورت مصنوعی یا کاربردی مشابه تولید کرد.که در این زمینه از ابزاری مانند پروتزها استفاده می‌شود.

  • کاربرد پروتز

از جمله پرکاربردترین موارد استفاده از پروتز می‌توان به اعضایی مانند دندان مصنوعی، دست یا پای مصنوعی اشاره نمود.اکثر استفاده کنندگان کسانی هستند که به طور مادرزاد یا بر اثر تصادف یا حوادث دچار نقص عضو شده‌اند. چشم سرامیکی مصنوعی نیز از جمله پروتزهای پرکاربرد است که تنها جنبه زیبایی دارد.

ساخت پروتز با پرینتر 3بعدی

ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی

اسکلت بیرونی چیست؟(ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی)

اسکلت‌های بیرونی که توسط پرینترهای سه بعدی تولید می‌گردند علاوه بر موارد پزشکی، می‌توانند در موارد نظامی نیز کاربرد داشته باشند.

  • موارد استفاده از اسکلت بیرونی

در واقع از اسکلت بیرونی زمانی استفاده می‌شود که توانایی فرد، مد نظر باشد.و یا حمل باری به اندازه چند برابر وزن شخص صورت پذیرد.

تفاوت بین ارتز ، پروتز و اسکلت بیرونی چیست؟(ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی)

ارتز برای اصلاح فرم بدن شخص و ثابت نگه داشتن استفاده می‌شود.در صورتی که پروتز برای جبران اندام از دست رفته فرد می‌باشد.اسکلت بیرونی می‌تواند تمامی این مزایا را داشته باشد.

نقش پرینتر سه بعدی در ساخت پروتز چیست؟(ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی)

پرینترهای سه بعدی به دلیل دقت بالایی که دارند برای تولید اندام‌های بدن با ظرافت منطبق با فیزیک جسمی و سایز افراد بسیار کاربرد دارند. پروتزها و ارتزهایی که توسط پرینترهای سه بعدی تولید می‌شوند، از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند.و همه افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود پروتز مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

ساخت اعضای مصنوعی بدن انسان با چاپگرهای سه بعدی

ساخت پروتز با پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی برنا 3d با ساخت ابزاری مانند پروتز، ارتز و یا اسکلت فلزی می‌توانند برای انجام فعالیت‌های روزانه افراد بسیار موثر باشند.حتی اعتماد به نفس و انگیزه فرد را برای حضور در اجتماع بالا ببرند.بنابراین حتماً در انتخاب و خرید پرینتر سه بعدی با توجه به تنوع محصولات با خبرگان این صنعت مشورت نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *