سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی

سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی

مشکل قطع برق در هنگام پرینت(سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی)

هایبرنت همان سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی می باشد. برای خیلی از کاربران پرینترهای سه بعدی این مشکل بوجود آمده است که در حین پرینت برق قطع شده است و پرینت نا تمام باقی مانده است و این به معنای از دست دادن زمان و هزینه می باشد و این موضوع در هنگام پرینت سه بعدی نمونه های بزرگ بیشتر باعث ناراحتی می گردد.

هر چند که روشهایی از قبیل اندازه گیری ارتفاع قطعه پرینت شده، تنظیم دوباره فایل پرینت جهت پرینت ادامه نمونه و چسباندن دو و یا چند قطعه به همدیگر جهت رفع این مشکل ارائه شده است ولی این روشها معمولاً عملی نمی باشند و در صورت عملی بودن باعث ایجاد خطوطی در نمونه می گردد. یکی دیگر از روشهای جلوگیری از مشکل قطعی برق استفاده از دستگاه های یوپی اس (UPS) است.

استفاده از این دستگاه ها باعث می گردد تا پرینتر سه بعدی در هنگام قطعی برق تا مدتی بتواند کار پرینت را ادامه دهد ولی در صورتی که زمان قطعی برق زیاد باشد عملاً پو پی اس نیز بی فایده خواهد بود. لازم به ذکر است که هزینه تهیه یک دستگاه یو پی اس آنلاین نیز زیاد می باشد و برای تمامی کاربران امکان تهیه وجود ندارد.

همچنین یو پی اس های موجود در بازار از یک باتری جهت تامین برق دستگاه پرینتر سه بعدی استفاده می نمایند و می بایست بعد از مدتی باتری تعویض گردد که نیازمند صرف هزینه می باشد. استفاده از روشهای فوق نیازمند صرف هزینه و زمان می باشد ولی با استفاده از پرینترهای سه بعدی مجهز به سیستم محافظ برق و یا Power Outage Protection system دیگر نیازی به استفاده از دستگاه های یو پی اس و یا بازسازی مدل نمی باشد

چرا که این سیستم در هنگام قطعی برق، پرینت را متوقف نموده و بعد از وصل دوباره برق کار پرینت بطور اتوماتیک ادامه می یابد. لازم به ذکر است که برخی از سیستمهای محافط قطعی برق نیازمند حضور کاربر جهت ادامه پرینت می باشند.

هایبرنت مفید یا غیر مفید(سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی)

برخی از تولید کنندگان پرینترهای سه بعدی به دلیل عدم دسترسی به این سیستم، همواره تاکید می نمایند که هزینه یک رول فیلامنت بسیار پائین است و نیازی به استفاده از این سیستم نمی باشد و در برخی از موارد مشاهده شده است که فروشندگان پرینترهای سه بعدی اعلام می نمایند که کدهای مربوط به این سیستم در اینترنت موجود می باشد و کاربران می توانند خود آن را بر روی سیستم نصب نمایند.

سیستم محافظ قطعی برق یک سیستم سخت افزاری بوده و نیازمند نصب تجهیزاتی بر روی دستگاه می باشد و هیچ کد زبان ماشینی نمی تواند این مشکل را حل نماید. از بین پرینترهای سه بعدی که دارای سیستم محافظ قطعی برق می باشند می توان به پرینتر سه بعدی ، DAYAN، WASP و CreatBot اشاره نمود.لازم به ذکر است پرینتر های سه بعدی شرکت برنا نوآوران پویا مجهز به سیستم هایبرنت می باشند.(سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *