صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی

صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی

صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی

صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی ، هر پرینت سه بعدی بر روی صفحه ای به نام صفحه ساخت انجام می گیرد . این صفحات ساخت تعیین کننده اندازه ساخت در دو راستای طول و عرض می باشند.

یکی از متداولترین صفحه ساختها(صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی)

صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی یکی از انواع صفحه ساخت می باشد. متداول ترین پرینترهای 3 بعدی دارای صفحه ساختی در محدوده 20 الی 30 سانتیمتر هستند. صفحه های پرینت مختلفی در پرینترهای سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد که از بین آنها می توان به صفحه ساخت آلومینیومی، فولادی، اکلریک، شیشه ای، کامپوزیتی و صفحات خاص ساخته شده از مواد خاص اشاره نمود.

صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی می بایست دارای خصوصیاتی بسیار مهمی از قبیل فلت و صاف بودن، استحکام، انتقال حرارت بالا (در صورت مجهز بودن پرینتر سه بعدی به گرم کن صفحه ساخت) و قدرت چسبندگی بالا باشد.

صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی یکی از متداول ترین صفحه های ساخت چاپگرهای سه بعدی است. این نوع صفحه پرینت به خاطر مزایای آنها در پرینترهای 3 بعدی حرفه ای و صنعتی و در برخی موارد در پرینترهای سه بعدی Prusa i3 مورد استفاده قرار می گیرد.

فلز آلومینیوم دارای ضریب انتقال حرارت بسیار خوبی است و به همین دلیل در هنگام استفاده از گرم کن صفحه ساخت تناسب دمایی خوبی در اکثر نقاط صفحه پرینت بر قرار می گردد که باعث افزایش کیفیت پرینت می شود. از فلز آلومینیوم معمولا به دو صورت در پرینترهای سه بعدی استفاده می شود که شامل هیت بد های آلومینیومی و ورقه های با ضخامت مختلف است.

صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی که گرم کن بر روی آنها نصب شده است معمولا دارای ضخامتی در حدود 3 میلیمتر می باشند به دلیل صاف بودن آنها و همچنین قابل شناسایی بودن توسط سنسورهای سیستم کالیبراسیون بیشتر در پرینترهای سه بعدی در اندازه های کوچک و در محدود 20 سانتیمتر در 20 سانتیمتر استفاده می شوند و با بزرگتر شدن اندازه صفحه ساخت پرینتر، ضخامت آنها نیز می بایست افزایش یابد چرا که در سایزهای بزرگ امکان خم شدن آنها وجود دارد.

صفحه ساخت آلومینیمی و مزایا و معایب آن(صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی)

برخی از تولید کنندگان نیز از ورقهای ضخیم آلومینیوم به عنوان صفحه ساخت استفاده می نمایند و سیستم گرم کن را جداگانه به آن متصل می نمایند ولی می بایست به این نکته توجه نمود که با ضخیم تر شدن ضخامت ورق آلومینیوم سیستم نگهدارنده آن نیز باید تقویت گردد. از مزایای صفحه ساخت آلومینیومی می توان به استحکام بالای آنها، ضریب انتقال حرارت بالا، سطحی بسیار صاف، چسبندگی بسیار خوب لایه اول پرینتر به آلومینیوم، قابلیت ماشین کاری و عدم خم شدن آنها و غیره اشاره نمود.

از ایرادهای این صفحه ساخت آلومینیومی پرینتر سه بعدی می توان به قیمت بالای این صفحه های ساخت اشاره نمود. بطور کلی می توان گفت که پرینترهای سه بعدی با صفحه های ساخت آلومینیومی به مراتب از سایر پرینترهای 3 بعدی دارای کاراریی بیشتری می باشند.

لازم به ذکر می باشد که استفاده از چسبهای مخصوص پرینترهای سه بعدی در کنار صفحه پرینت آلومینیومی می تواند در راحت جدا نمودن نمونه پرینت سه بعدی شده کمک شایانی نماید. از بین پرینترهای سه بعدی که دارای صفحه ساخت آلومینیومی می باشند می توان به پرینتر سه بعدی Printrbot، DAYAN ، Ultimaker، Prusa i3 و غیره اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *