طراحی سه بعدی برای پرینتر سه بعدی

طراحی سه بعدی برای پرینتر سه بعدی، بایدها و نبایدها

نحوه طراحی مدل سه بعدی بر کیفیت پرینت موثر است.(طراحی سه بعدی برای پرینتر سه بعدی)

طراحی فایل سه بعدی در نرم افزارهای مختلفی انجام میگیرد.از بین آنها می توان به نرم افزارهای Sketchup , Maya , Solidwork , Rhino , 3d Max و دهها نرم افزار دیگر اشاره نمود. با توجه به گستردگی این نرم افزارها استانداردهایی برای پرینترهای 3 بعدی تعریف شده تا بتوان از تمام طراحی های انجام شده در این نرم افزارها پرینت سه بعدی گرفت.

فایلهای ایجاد شده در نرم افزارهای ذکر شده باید با فرمتهای STL , OBJ , AMF به نرم افزار های اسلایسر مانند CURA , SLIC3R و غیره میتوانید چند نمونه از این نرم افزارهای طراحی سه بعدی را از قسمت محصولات دانلود نمایید) انتقال داده شود.و بعد از اعمال تنظیمات، اقدام به پرینت مدل مورد نظر نمایید.

نحوه طراحي مدل سه بعدی تاثير بسزايي در کيفيت پرينت سه بعدي دارد.(طراحی سه بعدی برای پرینتر سه بعدی)

با رعايت نمودن برخي نکات مهم مي توان کيفيت پرينت را افزايش داده و هزينه چاپ سه بعدي را کاهش داد.در هنگام طراحي مدل توجه داشته باشيد که ديواره هاي مدل حتماً داراي ضخامت باشند (حداقل 0.4 ميليمتر). مدلهايي که ديواره آنها داراي ضخامت نیستند قابل پرينت سه بعدي نمي باشند. متداول ترين فرمت پرينت سه بعدي، فرمت STL و OBJ مي باشد.و تقريباً تمامی نرم افزارهای سه بعدي سازی از اين فرمت پشتيبانی می کنند.

طراحی فایل بهتر است به گونه ای باشد که نیازمند ساپورت گذاری نباشد.(طراحی سه بعدی برای پرینتر سه بعدی)

مدلهايي که داراي زواياي بيش از 60 درجه مي باشند نيازمند ساپورت گذاري مي باشند.اين ساپورتها مدت زمان پرينت را افزايش مي دهد و همچنين ممکن است کيفيت نقاطي که ساپورت گذاري شده است زياد جالب نباشد. لذا توصيه مي شود مدل را طوري طراحي نمائيد که کمترين نياز به ساپورت گذاري باشد تا نتيجه پرينت سه بعدي مطلوب تر باشد.  اندازه صفحه ساخت پرينترهای سه بعدی نقش مهمي در پرينت دارد و اطلاع از اندازه صفحه ساخت مي تواند در طراحي مدل تاثير گذار باشد.

در صورتي که مدل طراحي شده بزرگتر از صفحه ساخت پرينتر باشد بايد آن را به چندين تکه کوچکتر تبديل نمود.و بعد از پرينت قطعات پرينت شده را با استفاده از حلال هاي مخصوص به همديگر چسباند.

در هنگام ذخيره فايل با فرمت STL و يا OBJ به رزولوشن مدل توجه داشته باشيد.(طراحی سه بعدی برای پرینتر سه بعدی)

در صورت پائين بودن رزولوشن، کيفيت پرينت سه بعدي به شدت کاهش خواهد يافت و سطوح مدل پرينت شده صاف نخواهد شد. در صورتي که رزولوشن خيلي بالا باشد اندازه فايل افزايش خواهد يافت و ممکن است نرم افزار قادر به فراخواني مدل نباشد.در هنگام ذخيره فايل به فرمت STL مقدار تلرانس را برابر 0.01 ميليمتر انتخاب نمائيد.

شرکت برنا پرینتر سه بعدی تولید کننده قطعات پرینترهای سه بعدی با بیش از پنج سال سابقه درخشان

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *