عدم اتصال دیواره پرینتر سه بعدی

عدم اتصال دیواره پرینتر سه بعدی

چه عواملی موجب این مشکل می گردد؟(عدم اتصال دیواره پرینتر سه بعدی)

 فاصله بین لایه های پرینت و قسمت پرشوندگی یکی از مشکلات رایج پرینترهای سه بعدی است و هر چقدر دقت پرینتر سه بعدی بیشتر باشد این مشکل به مراتب کمتر مشاهده می شود. ولی یکی از دلایل مشاهده  مشکل  فاصله بین لایه های پرینت و قسمت پرشوندگی مربوط به قدرت چسبندگی فیلامنت است. همچنین چنانچه در نرم افزار تنظیمات مربوط به مقدار روی هم رفتگی قسمت پر شوندگی (Infill) درست انجام نشده باشد این مشکل می تواند پدیدار گردد. یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث  مشکل  فاصله بین لایه های پرینت و قسمت پرشوندگی گردد مربوط به تنظیمات نحوه پرینت است. به این منظور که آیا اول دیواره پرینت می گردد تا قسمت پرشوندگی.

 


فاصله بین لایه های پرینت و قسمت پرشوندگی چگونه رفع می شود(عدم اتصال دیواره پرینتر سه بعدی)

راه حل اول: کنترل مقدار روی همرفتگی دیواره و قسمت پرشوندگی (Infill)

در نرم افزار اسلایسر پرینتر سه بعدی قسمتی تحت عنوان Infill Overlap وجود دارد که مربوط به درصد روی هم رفتگی دو قسمت دیواره و قسمت پرشوندگی است. این مقدار در حال پیش فرض روی عدد 10 درصد تنظیم شده است. مقدار آن را در حدود 5-15 درصد زیادتر نمائید. توجه داشته باشید که این مقدار همیشه می بایست از 50 درصد کمتر باشد.


راه حل دوم: پرینت قسمت پرشوندگی قبل از پرینت دیواره(عدم اتصال دیواره پرینتر سه بعدی)

حالت پیش فرض اکثر نرم افزارهای اسلایسر پرینتر سه بعدی به این گونه است که ابتدا دیواره مدل پرینت شده و سپس قسمت پر شوندگی پرینت می گردد. در صورتی که با این مشکل روبرو شدید ترتیب پرینت را تغییر دهید و بدین ترتیب امکان رفع مشکل فراهم می گردد.


راه حل سوم: افزایش دمای تزریق اکسترودر

در برخی موارد به دلیل پائین بودن دمای مواد تزریق شده، اتصالی بین دیواره و قسمت پر شوندگی ایجاد نمی گردد و فاصله ای بین آنها ایجاد می گردد. با کمی تغییر دما در محدود 5 الی 10 درجه ای اکسترودر می توان قدرت چسبندگی را افزایش داده و مشکل را حل نمود.


راه حل چهارم: کاهش سرعت پرینت(عدم اتصال دیواره پرینتر سه بعدی)

در برخی موراد بالا بودن سرعت پرینت این اجازه را به مواد مذاب تزریق شده نمی دهد تا به دیواره بچسبد. با کم کردن سرعت پرینت، امکان قرار گیری مواد تزریق شده در جای خود فراهم شده و مشکل  فاصله بین لایه های پرینت و قسمت پرشوندگی حل می گردد.

شرکت برنا نوآوران پویا آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد.(عدم اتصال دیواره پرینتر سه بعدی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *