فیلامنت پرینتر سه بعدی پلی کربنات

فیلامنت پرینتر سه بعدی پلی کربنات

مقاومت کششی و ضربه ای بالا(فیلامنت پرینتر سه بعدی پلی کربنات)

فیلامنت پرینتر سه بعدی پلی کربنات که دارای ترکیب مواد پلي کربنات مانند مواد لکسان (Lexan)  که از ديگر مواد ترموپلاستيک هستند ،می باشد در پرينترهاي سه بعدي استفاده می شوند. با توجه با مقاومت کششي بالا و همچنين مقاومت ضربه اي بالا، مواد پلي کربنات در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد و از جمله کاربردهاي آن مي توان به سي دي ها و دي وي دي ها اشاره نمود.

استقامت و دوام  فیلامنت پلی کربنات در مقایسه با سایر فیلامنتها بالاتر است ولي اکسترود کردن آن نيازمند دمايي در حدود 260 درجه سلسيوس و يا بالاتر مي باشد. لذا از فیلامنت پلي کربنات تنها مي توان در پرينترهاي سه بعدی که قابليت رسيدن به دما 260 درجه سلسيوس و يا بالاتر را دارند استفاده نمود.

هر چند که فیلامنت پلی کربنات داراي استقامت خوبي مي باشد ولي روش پرینت مدل سه بعدی تاثير بسيار زيادي در استقامت آن دارد بنابراين نبايد انتظار داشته باشيد که کيفيت قطعات پرينت شده همانند قطعات صنعتي که به روش تزريق پلاستيک توليد شده اند باشد. لازم به ذکر است که مواد پلي کربنات مي توانند در مقابل نور فرابنفش تغيير کيفيت دهند.

در هنگام استفاده از فیلامنت پلی کربنات، دماي صفحه ساخت مي بايست در حدود 85 درجه سلسيوس باشد و مي بايست از صفحه ساخت خاص مانند صفحه Orifice و یا چسب هايي مانند چسب کپتون و يا PET جهت افزایش  چسبندگي لایه اول پرینت به صفحه ساخت استفاده نمود.

در صورتي که دماي پرينت در حدود 260 درجه سلسيوس مي باشد سرعت پرينت نبايد از 30 ميليمتر بر ثانيه بيشتر باشد و در صورتي که مي خواهيد سرعت پرينتر را به 60 ميليمتر بر ثانيه افزايش دهيد مي بايست دماي پرينت را به 285 درجه سلسيوس افزايش دهيد.  فیلامنت پلی کربنات تمايل بسيار زيادي به جذب گرد و غبار موجود در هوا دارد لذا احتمال گرفتگي نازل و يا سوختن نازل وجود دارد و فیلامنت می بایست در محیطی به دور از گرد و غبار نگهداری شود.

فیلامنت پرینتر سه بعدی پلی کربنات دارای مشخصات زیر می باشد

دماي ذوب: 260-280 درجه سانتيگراد

چگالي: 1200 الي 1520 کيلوگرم بر متر مکعب

مدول الاستيسيته: 2-2.4GPa

سختي: 75 راکول

شرکت برنا نوآوران پویا وارد کننده فیلامنتهای با کیفیت

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *