موارد استفاده از پرینتر سه بعدی

موارد استفاده از پرینتر سه بعدی

ساخت مدلهای مفهومی،مشاهد سریع ایده های ذهنی(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

پرینتر های سه بعدی امروزه کاربردهای وسیعی دارند. و می توانند بسیاری از کارها را ساده کرده و زمان ساخت آن را به حداقل برسانند. ممکن است تبدیل یک ایده ذهنی تا نمونه فیزیکی پرینت سه بعدی شده چندین ساعت به طول انجامد ولی مشاهده نمونه فیزیکی و واقعی به مراتب بهتر از نمونه سه بعدی دیجیتالی امکان بررسی و آنالیز به شما می دهد. بدین ترتیب می توانید ایده خود را چندین بار تغییر داده و در نهایت به خواسته خود برسید و این معنای واقعی ساخت مدل مفهومی است.

چرا باید پرینت سه بعدی برای مدل سازی مفهومی استفاده شود؟(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

    • با ساخت مدل فیزیکی پرینت سه بعدی شده به راحتی می توانید ایده های خود را لمس نموده و ایده خود را به دیگران معرفی نمائید.
    • پرینتر سه بعدی به شما کمک می کند تا مدل مفهومی خود را نه تنها یک بار بلکه چندین بار و به تعداد مورد نیاز بسازید.
    • پرینتر سه بعدی باعث می شود تا یک ایده ذهنی بجای چندین ماه تنها در عرض چند روز به واقعیت تبدیل شود.
    • پرینتر سه بعدی به شما اجازه می دهد که مدلهای بسیار پیچیده را بدون داشتن محدودیت روشهای سنتی اجرا نمائید.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی باعث می شود ضایعات بسیار اندکی در طول پروسه ساخت نمونه اولیه ایجاد گردد و می توان گفت که این پروسه در مقایسه با سایر روشهای سنتی دوستدار محیط زیست می باشد.

ساخت نمونه های اولیه کاربردی

صرفه جویی در هزینه و زمان تولید یک محصول

استفاده از پرینتر سه بعدی جهت ساخت یک نمونه اولیه کاربردی، این امکان را به کاربر می دهد که مدل و یا قطعه مورد نظر را قبل از تولید انبوه با دقت بیشتری و به مراتب بررسی، آنالیز و تست نمونه نموده و آماده تولید نماید. این روش یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش جهت طراحی و ساخت یک محصول است.

چرا از پرینتر سه بعدی جهت ساخت نمونه های اولیه کاربردی استفاده می شود؟(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

    • استفاده از پرینتر سه بعدی به کاربر اجازه می دهد تا زمان طراحی، تست و ایراد یابی و تولید محصول از چندین ماه به چند روز کاهش یابد.
    • با تست سریع مدل اولیه این امکان فراهم می شود تا ایرادهای آن خیلی سریع رفع شده و در نتیجه محصول بدون ایرادی آماده تولید انبوه شود.
    • هیچ چیزی بهتر از لمس یک مدل واقعی از محصول نمی باشد.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی باعث می گردد تا ریسکهای تولید انبوه با بررسی بیشتر مدل اولیه به شدت کاهش یابد.
    • با پرینتر سه بعدی می توانید محصولات بسیار پیچیده و در عین حال بسیار کاربردی طراحی نموده و تولید نمائید.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی باعث می گردد تا صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف مواد اولیه شود و این به معنای کاهش هزینه های نمونه سازی و یا تولید می شود.

ساخت محصولات نهایی(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

داشتن محصول دقیقی که بدان نیاز دارید(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

با استفاده از پرینتر سه بعدی در عرض چند ساعت می توانید یک محصول اختصاصی را با بالاترین دقت و  کمترین هزینه داشته باشید. و در این راستا دیگر نیازی به استفاده از روشهای سنتی تولید مانند تزریق پلاستیک، ماشین کاری و غیره نیست. استفاده از این تکنولوژی باعث می گردد تا محدودیتهای بودجه ای خللی در تولید نمونه اولیه یک محصول وجود نداشته باشد.

چرا از پرینتر سه بعدی جهت ساخت محصولات نهایی استفاده می شود؟(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

    • پرینتر سه بعدی باعث می شود تا دیگر نیازی به استفاده از ابزار آلات گران قیمت و هزینه بر نباشد و پروسه تولید از چند ماه به چند روز کاهش یابد.
    • با استفاده از پرینتر سه بعدی می توانید محصولات اختصاصی و متناسب با نیاز خود را بدون هزینه کرد اضافی داشته باشید.
    • با استفاده از پرینتر سه بعدی می توانید بدون داشتن محدودیت تولید محصولات نهایی بسیار پیچیده ای تولید نموده و به بازار عرضه نمائید.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی بسیار ارزان می باشد و همین باعث می شود تا بتوانید محصولات نهایی را با قیمت بسیار خوبی و پائینی به بازار ارائه کنید که این در مورد استفاده از روشهای سنتی تولید امکان ناپذیر است.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی باعث می گردد تا صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف مواد اولیه شود و این به معنای کاهش هزینه های تولید محصول است. یه همین دلیل از تکنولوژی پرینت سه بعدی به عنوان تکنولوژی دوستدار محیط زیست یاد می شود.

 

ابزارها، فیکسچرها و راهنماها(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

خیلی سریع ابزارهای مورد نیاز تولید یک محصول را تولید نمائید.(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

از ابزارهای بسیار زیادی مانند فیکسچرها، راهنماها و غیره در یک پروسه تولید استفاده می شود و استفاده از تمامی این ابزارها نیازمند صرف هزینه جهت تهیه، سرویس و نگهداری آنها است. حال با استفاده از پرینتر سه بعدی می توانید این ابزارها رابا صرف کمترین هزینه و بر اساس نیاز خود و متناسب با شرایط تولید خود طراحی و بسازید.

چرا از پرینتر سه بعدی جهت ساخت ابزارها، فیکچرها و راهنماها استفاده می شود؟(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

    • ابزارهای پرینت سه بعدی شده به تولید کنندگان کمک می کند تا ابزارهای اختصاصی خود را متناسب با نیاز خود طراحی، پرینت سه بعدی و استفاده نمایند.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی باعث می شود تا پروسه ساخت ابزارهای کمکی تولید بسیار کوتاهتر و بسیار کم هزینه تر باشد.
    • استفاده از ابزارهای اختصاصی پرینت سه بعدی شده باعث می شود تا دیگر نیازی به ابزارهای کمکی تولید بسیار خاص نباشد و بدین ترتیب هزینه تولید کاهش یابد.
    • با استفاده از پرینتر سه بعدی می توان ابزارهای بسیار پیچیده و خاصی جهت بکار گیری در خطوط تولید طراحی و ساخت و دیگر محدودیتی در پیچیدگی آنها وجود نداشته باشد.

 

قالبسازی و ریخته گری(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

تولید محدود بسیار مقرون به صرفه(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

ساخت یک مدل جهت استفاده در پروسه قالب گیری و یا ریخته گری بسیار با ارزش است. با استفاده از پرینتر سه بعدی می توان هزینه تولید محصولات ریخته گری کم تعداد را در مقایسه با روشهای سنتی تولید نمونه بطور چشمگیری کاهش داد و علاوه بر کاهش هزینه می توان در زمان تولید محصول نیز بطور چشمگیری صرفه جویی نمود.

چرا از پرینتر سه بعدی در قالبسازی و ریخته گری استفاده می شود؟(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

    • استفاده از پرینتر سه بعدی باعث می شود هزینه و زمان ساخت قالب و یا نمونه های قالب گیری بطور چشمگیری کاهش یابد.
    • به کمک پرینتر سه بعدی می توان مدلهای ریخته گری بسیار خاص و پیچیده را در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه تولید نموده و در امر ریخته گری از آنها استفاده نمود.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی به طراحان کمک می کند تا زمان اجرای پروژه ریخته گری محصولات کم تعداد بطور چشمگیری کاهش یابد و بدین ترتیب به راحتی بتوانند آن را به بازار عرضه نمایند.
    • در برخی موارد می توان با استفاده از پرینتر سه بعدی قالبهای خاصی تولید نمود که هزینه ساخت این قالبها در مقایسه با هزینه ساخت قالب به روش سنتی بسیار ناچیز است.
    • با توجه به دوستدار محیط زیست بودن به تکنولوژی، استفاده از آن در ریخته گری آسیب بسیار کمی به طبیعت وارد می نماید.

 

راهنمای تجسمی و کمک آموزشی(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

ایجاد ارتباط و اثر گذاری به کمک مدلهای پرینت سه بعدی شده(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

مدلهای پرینت سه بعدی شده یکی از بهترین ابزارهای کمکی جهت فهماندن و آموزش موضوعات بسیار پیچیده و یا بسیار سخت به افراد عادی است. به عبارت دیگر دیدن، لمس کردن و بازی کردن با یک مدل فیزیکی بجای یک مدل دیجیتالی، درک بهتری به فرد می دهد و بدین ترتیب می توان موضوعات بسیار پیچیده را آموزش داد. به عنوان مثال یک دکتر به راحتی می تواند به مریض در درک بهتر ناراحتی و یا مشکل پیش آمده توضیح دهد.

چرا از پرینتر سه بعدی در ساخت راهنماهای  تجسمی و کمک آموزشی استفاده می شود؟

    • لمس یک مدل پرینت سه بعدی باعث می گردد تا شکهای بوجود آمده به راحتی از بین برود.
    • به کمک پرینتر سه بعدی می توان در کمترین زمان ممکن و صرف کمترین هزینه یک و یا چندین مدل کمک آموزشی و یا تجسمی را تولید نموده و از آن در امر آموزش و توضیح استفاده نمود.
    • استفاده از این روش به کاربران (بخصوص دکترها و جراحان) اجازه می دهد تا زمان کمتری را صرف مدل تجسمی نمایند و کمتر درگیر روشهای سنتی ساخت ادوات مورد نیاز خود باشند.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی باعث می گردد تا مشکلات تولید مدلهای بسیار پیچیده وجود نداشته باشد.

 

واحدهای درسی و امور آموزشی(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

به کمک پرینتر سه بعدی یادگیری دروس بسیار مهیج تر و آسانتر می شود.(موارد استفاده از پرینتر سه بعدی)

تکنولوژی پرینت سه بعدی یک وسیله بسیار مهیج و کارآمد برای امر آموزش و یادگیری است و این موضوع در مورد دروس واحدهای فنی و مهندسی بیشتر خودش را نشان می دهد. با استفاده از یک مدل فیزیکی، امکان آموزش عمیق تر و کامل فراهم می شود و دروس از حالت تئوری به حالت عملی تبدیل می شوند.

چرا باید از پرینتر سه بعدی در واحدهای درسی و امور آموزشی استفاده شود؟

    • استفاده از  پرینتر سه بعدی به جای مطالب آموزی دو بعدی مانند جزوه و یا عکس باعث می گردد دانش آموزان و دانش جویان به سمت آموزش جذب شده و یادگیری دروس بسیار ساده تر و جذابتر گردد.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی در کلاسهای درسی باعث می گردد تا قدرت عمل دانش آموزان و دانشجویان بیشتر گردیده و آنها بتوانند استعدادهای خود را بروز داده و ایده های خود را عملی نمایند.
    • استفاده از پرینتر سه بعدی در امور آموزشی باعث می گردد تا دانش آموزان و دانشجویان با پروسه جدیدی به نام ساخت آشنا شده و این خود باعث می گردد تا آنها بیشتر به کار و اشتغال فکر نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *