ویروس کرونا و چاپ سه بعدی

ویروس کرونا و پرینتر سه بعدی

چگونه سازندگان در تهیه تجهیزات پزشکی ضروری گام بر می دارند

با وجود تجهیزات کم پزشکی، صنعت چاپ سه بعدی به کارمندان کادر بهداشتی کمک می کند تا کیت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

آیا این موضوع می تواند نشانه تغییر طولانی مدت در صنعت باشد؟

با شیوع ویروس کرونا COVID19 در جهان، بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی در سرتاسر دنیا نیازمند تجهیزات لازم برای مبارزه با ویروس مانند ماسك و لباس هایی باکیفیت بالا هستند. در بعضی مناطق، تجهیزات کافی وجود ندارد. در برخی دیگر، تجهیزات به مکان های مورد نیاز نمی رسند.

ویروس کرونا و چاپ سه بعدی

ویروس کرونا و پرینتر سه بعدی

آیا چاپ سه بعدی می تواند روشی جایگزین برای دستیابی به تجهیزات حیاتی پزشکان و بیماران باشد؟(ویروس کرونا و پرینتر سه بعدی)

انگیزه استفاده از چاپ سه‌ بعدی برای تولید مواد حیاتی پزشکی عمدتاً توسط سازندگانی ایجاد شد که به سرعت درک کردند که ماشین های خانگی و تجاری آن ها برای تولید طیف وسیعی از تجهیزات مراقبت های بهداشتی قابل استفاده است.

نمونه هایی از سازندگان تجهیزات پزشکی با کمک چاپگرهای سه بعدی(ویروس کرونا و پرینتر سه بعدی)

ایسینووا، یک استارت آپ چاپ سه بعدی ایتالیایی، اخیراً پس از شنیدن کمبود اقلام مورد نیاز، اقدام به چاپ شیر فلکه های ونتوری برای بیمارستان ها کرد. دریچه های ونتوری برای تغییر میزان اکسیژن و جریان هوا روی ماسک های تنفسی مورد استفاده برای بیماران دارای مشکل تنفسی می باشد. مبتلایان به کرونا ویروس به دلیل پاسخ ایمنی بدن به ویروس، معمولاً دچار کمبود تنفس می شوند.

بنیانگذار این استارتاپ، کریستیان فراکسی توانست 100 شیر دریچه را به بیمارستان محلی خود تحویل دهد.این شرکت هم اکنون در حال کار برای تبدیل ماسک های اسنورکل به ماسک های CPAP است که از فشار هوای مثبت برای باز نگه داشتن راه های تنفسی بیمار استفاده می کنند.

کرونا ویروس و چاپ 3 بعدی

ویروس کرونا و پرینتر سه بعدی

در سراسر اقیانوس اطلس، استارتاپ های ایالات متحده در تلاشند تا دیگر کمبود تجهیزات پزشکی را برطرف کنند.زن و شوهری مستقر در نیویورک در پشت شرکت چاپ سه بعدی Budmen Industries در حال تلاش برای تولید صدها محافظ صورت برای کادر پزشکی، برای جلوگیری از عطسه یا سرفه های ناشی از ویروس بر روی صورت این عده از کارکنان، برای مرکز تست کرونا ویروس محلی خود هستند.

هفته گذشته پس از شنیدن کمبود تجهیزات، اسحاق بودمن و استفانی کیف شروع به کار بر روی نمونه اولیه کردند.و پس از شش تکرار آن ها یک محافظ کاربردی و راحت برای چهره ایجاد کردند که می تواند به صورت سه بعدی چاپ شود.

تلاش های دیگر جامعه به منظور چاپ تجهیزات پزشکی در ایالات متحده وجود دارد.(ویروس کرونا و پرینتر سه بعدی)

در بالتیمور، سازمانی با همکاری یک شرکت چاپ سه بعدی، اقدام به تولید سپرهای صورت کرده است و توزیع سپرهای صورت نیز انجام شده است. این سازمان نزدیک به 300 داوطلب و بیش از 600 چاپگر دارد.تاکنون تلاش های زیادی برای تهیه لوازم پزشکی به صورت چاپ سه بعدی شده است.

و سازندگان انفرادی و شرکت های کوچک مواد را به صورت موقت و خاص تولید می کنند. این حجم از تولید ممکن است در حال تغییر باشد.زیرا فشارها برای ایجاد ابتکارات گسترده تر روزانه در حال افزایش است.بیمارستان ها در این برهه زمانی به شدت از کیت های چاپی چاپگرهای سه بعدی استفاده می کنند:رئیس جمهور بیمارستان عمومی ماساچوست گزارش کمبود شدید تجهیزات اصلی را اعلام کرد.

از شرکت هایی با چاپگرهای سه بعدی خواست تا روند تولید را افزایش دهند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *