کاربرد پرینتر سه بعدی در بازسازی استخوان پا

کاربرد پرینتر سه بعدی در بازسازی استخوان پا

دانشمندان سعی می کنند با استفاده از پرینت سه بعدی و سلولهای بنیادی به بازسازی استخوانهای آسیب دیده پای انسان بپردازند.در این مقاله از برنا پرینتر سه بعدی درباره کاربرد پرینتر سه بعدی پزشکی این بار در بازسازی استخوان پا خواهید خواند پس با ما همراه باشید.

در حال حاضر هیچ درمان بالینی و ایده راه حل دراز مدت برای بازسازی قسمت های طویل استخوان وجود ندارد.اما دکتر john A.szivek دانشمند دانشگاه پزشکی توسان امیدوار است که با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته این مشکل را حل کند.

پرینتر سه بعدی در بازسازی استخوان پا

دکتر john szivek اخیرا یک کمک پنج ساله دو میلیون دلاری از وزارت دفاع امریکا دریافت کرده است تا  یک مطالعه برای تامین نحوه شکستگی استخوانها با استفاده از ترکیبی از پرینتر سه بعدی و سلولهای بنیادی بالغ انجام دهد.

پرینت سه بعدی استخوان پا

پرینتر سه بعدی در بازسازی استخوان پا

john szivek یک مهندس پزشکی و استاد جراحی ارتوپدی دانشکده پزشکی توسان توضیح داد:

تصور کنید نیمی از یک استخوان بلند شکسته شده که نمی توان آنها را به هم متصل کرد.این یک مساله واقعا بزرگ برای ارتش است.جایی که انفجارها یا صدمات جراحی باعث ایجاد نقایص دراستخوانهای بزرگ می شود.

رونمایی از استخوان مصنوعی با فناوری چاپ سه بعدی(پرینتر سه بعدی در بازسازی استخوان پا)

آزمایشگاه دکتر john szivek با کمک همکاران بالینی در بخش جراحی ارتوپدی UA برای ساخت داربست های بیومومتیک پرینتر 3D که می تواند جایگزین بخشهای بزرگ استخوانی شود، برنامه ریزی می کند. این داربست ها با ذرات کلسیم و سلولهای بنیادی بالغ پر می شوند.که دو عامل شناخته شده برای بهبودی بالا و رشد استخوان هستند.داربست به عنوان الگویی برای رشد استخوان به کارمی رود.نتایج تحقیقات آزمایشگاه دکتر john szivek بسیار امیدوارکننده است.

وی گفت:

حدود سه ماه طول می کشد تا ما بتواینم قالب استخوانهای بزرگ آسیب دیده را کامل کنیم.اما می خواهیم فرآیند بهبودی را تسریع ببخشیم.

کاربرد پرینتر سه بعدی در بازسازی استخوان پا

پرینتر سه بعدی در بازسازی استخوان پا

تاثیر فعالیت بر فرایند درمان(پرینتر سه بعدی در بازسازی استخوان پا)

گام بعدی این است که آزمایش شود آیا فعالیت در اوایل فرایند درمان، می تواند به سرعت بهبودی و بازسازی استخوان پا کمک کند؟برای آزمایش این نظریه داربست های استخوانی چاپ شده توسط چاپگر سه بعدی با سنسورهای کوچکی تعبیه شده اند که می توانند به صورت بیسیم فعالیت ها را انتقال بدهند.

این سنسورها بارگیری را تجزیه و تحلیل می کنند یا اینکه چقدر وزن بر روی داربست قرار می گیرد و پروسه چه مدت زمان طول می کشد.اگر مطالعه موفقیت آمیز باشد تیم دکتر szivekدستورالعمل های فیزیوتراپی پس از جراحی را برای آزمایشات بالینی در پرسنل نظامی توسعه خواهد داد.

پیوند اولین استخوان پرینت شده با پرینتر سه ‌بعدی

بدن انسان تلاش میکند تا چند ماه پس از جراحت به رشد مجدد استخوانهای آسیب دیده بپردازد اما در نهایت این روند طی می شود.به همین دلیل است که ما نیاز داریم روشهای رشد سریع استخوان و امکان کمک به بدن برای بازسازی و رشد استخوان را توسعه دهیم. وی امیدوار است که این درمانهای بالقوه همچنین به بیمارانی که دچار سرطان استخوان هستند و درمان آنها متوقف شده، کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *