پرینتر سه بعدی در خانه سازی

پرینتر سه بعدی در خانه سازی

کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه سازی

شرکت پرینت فارمز یک شرکت تازه تاسیس در ایالت فلوریدای آمریکاست که در زمینه ساخت افزایشی  فعالیت می کند. بر طبق اخبار منتشر شده، این شرکت، اولین ساختمان پرینت سه بعدی شده را در ایالت فلوریدا به پایان رساند.

این پروژه ساختمانی با استفاده از پرینتر سه بعدی COBOD BOD2 انجام شده است که در نوع خود بی نظیر است و پیش از این نیز در سالهای قبل توسط شرکتهای عمرانی و یا فنی مهندسی دیگری جهت انجام پروژه های معماری مورد استفاده قرار گرفته بود.

پرینتر سه بعدی در خانه سازی پرینتر سه بعدی در خانه سازی

تکنولوژی پرینتر سه بعدی در خانه سازی و یا همان تکنولوژی ساخت افزایشی کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد و هر روزه نیز بر تعداد کاربردهای آن افزوده می شود.

در صنعت عمران و معماری نیز تکنولوژی پرینت سه بعدی در حال تبدیل شدن به یک روش ساخت و ساز محبوب است و هر روزه بر تعداد شرکتهای عمرانی که اقدام به استفاده از این دستگاه ها می نمایند، افزوده می شود چرا که استفاده از پرینتر سه بعدی خانه سازی در مقایسه با روشهای سنتی ساخت و ساز بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر بوده و از سرعت اجرایی بسیار بالایی برخوردار است و همچنین بکار گیری  این تکنولوژی نیاز به مختصصین را نیز کاهش می دهد.

لذا می توان گفت که در آینده نه چندان دور در تمامی کشورها شاهد جایگزینی پرینتر سه بعدی در خانه سازی با ابزار آلات سنتی ساخت و ساز خواهیم بود.

بر طبق اظهارات این شرکت تازه تاسیس، آنها امیدوار هستند که بتوانند فعالیتهای خود در زمینه ساخت و ساز با پرینتر سه بعدی را افزایش داده و خانه هایی بسیار مقاوم و ارزان قیمت در برابر طوفان های ایالت فلوریدا بسازند.

پرینتر سه بعدی در خانه سازی چاپ سه بعدی و ساخت و ساز

استفاده از پرینت سه بعدی و یا همان تکنولوژی ساخت افزایشی که از آن به عنوان چاپ سه بعدی نیز یاد می شود در صنعت ساخت و ساز به طور فزاینده ای در سراسر جهان در حال گسترش است.

در سالهای اخیر شاهد ساخت ساختمان ها و بناهای زیادی با استفاده از انواع پرینتر سه بعدی در خانه سازی در اقصی نقاط دنیا بوده ایم و هر روزه نیز بر تعداد این نوع دستگاه ها افزوده می شود.

 چاپگر COBOD BOD2 یکی از دستگاه های پرینتر سه بعدی در خانه سازی پر طرفدار در صنعت ساخت و ساز است که با استفاده از آن پروژه های زیادی در اروپا، امریکا، افریقا و هند انجام گرفته است.

در پرینتر سه بعدی در خانه سازی علاوه بر نوع دستگاه و تکنیک تزریق مواد، مواد مورد استفاده در دستگاه پرینتر سه بعدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل این شرکت علاوه بر توسعه دستگاه ، مطالعات و پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه تولید مواد و یا بتن های مخصوص چاپ سه بعدی و تقویت آنها با روشهای خاص و نوین داشته است.

به عنوان مثال در پروژه ای در کشور ایتالیا یک زیستگاه محیطی TECLA  با موفقیت و با استفاده از مواد بتن مخصوص پرینت سه بعدی گردید که می توان آن را یک گام بزرگ و رو به جلو در زمینه ساخت و ساز پایدار دانست.

پرینتر سه بعدی در خانه سازی پرینتر سه بعدی در خانه سازی

ساخت و ساز با پرینتر سه بعدی، راه حلی مطمئن برای بحران مسکن

اشتیاق به استفاده از پرینت سه بعدی در صنعت ساخت و ساز به دلایل مختلفی در حال افزایش است و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از راه های مطمئن و کارآمد جهت مقابله با بحران مسکن نام برده می شود و در حال حاضر تمام جهان و به ویژه ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است. هم چنین می توان گفت که استفاده از پرینتر سه بعدی در خانه سازی باعث می شود زباله بسیار کمی در طول فرآیند ساخت و ساز ایجاد شود.

بنیان گذار و مدیر عامل شرکت تولید کننده چاپگر سه بعدی  COBOD BOD2 خاطر نشان می کند که: ” ما امسال شاهد علاقه شدید بازار ایالات متحده به استفاده از پرینتر سه بعدی برای پرینت سه بعدی مسکن هستیم و به همین منظور اقدام به طراحی و ساخت دستگاه های دیگری نموده ایم که امید است هر چه سریعتر بتوانیم آنها را معرفی و ارائه نمائیم. قیمت مسکن با کیفیت در ایالات متحده بسیار زیاد است.

به همین دلیل مسکن با کیفیت اما ارزان قیمت به سختی یافت می شود. همین موضوع باعث افزایش اشتیاق شرکتهای ساخت و ساز جهت گسترش استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت پرینتر سه بعدی در خانه سازی می شود چرا که نیروی کار کمتری درمقایسه با سایر روشهای جایگزین مورد نیاز است.”

پرینتر سه بعدی در خانه سازی پرینتر سه بعدی در خانه سازی

پرینتر سه بعدی در خانه سازی : پرینت سه بعدی ساختمان های بیشتر در ایالت فلوریدا

پرینتر سه بعدی COBOD BOD2 در ابعاد  15 متر در 12.5 متر در 10 متر است که اندازه قابل توجهی است و می توان گفت که یکی از معدود پرینترهای سه بعدی سایز بزرگ موجود در بازار است که با آن می توان ساختمان هایی با این اندازه را پرینت نمود.

لازم به ذکر است که تمامی ساختمان پس از پرینت سه بعدی با استفاده از میلگرد تقویت شده و در نهایت به کمک سیستم های دیگر تکمیل و در نهایت توسط یک مهندس سازه به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و کنترل کیفیت می شود.

پرینتر سه بعدی در خانه سازی

این شرکت نوپا امیدوار است دو ویلای ساحلی در ایالت فلوریدا را با پرینتر سه بعدی چاپ کند. با در نظر گرفتن مشخصات پرینتر  COBOD BOD2، امکان پرینت واحدهایی با متراژ 2000 فوت مربع در سه طبقه مجزا برای یک ساختمان 6000 فوت مربعی وجود دارد.

با توجه به اینکه ایالات فلوریدا همیشه در معرض طوفانهای شدید قرار می گیرد، استفاده از فناوری پرینت سه بعدی سه بعدی می تواند بسیار کمک کننده باشد. پرینتر سه بعدی با داشتن فاکتورهایی مانند سرعت بالا، زمان و هزینه کمتر، کارآمدترین فناوری شناخته شده عصر حاضر برای ساختن خانه هایی با کیفیت بالا، سریع و ارزان قیمت است.

برای آشنایی بیشتر با پرینترهای تولیدی شرکت برنا و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاربرد پرینتر سه بعدی در صنایع مختلف و بخصوص صنعت معماری، عمران و هنر می توانید با کارشناسان شرکت تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت دارید.

 

7 پاسخ
  1. سید مهدی
    سید مهدی می گوید:

    واقعا هزینه ساخت خونه با پرینتر خیلی کمتر از روشهای معمولیه! این پرینترها کی تو ایران شروع به کار می کنند؟!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *