خرید پرینترهای سه بعدی دست دوم

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی دست دوم

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی دست دوم و یا کارکرده

شرایط اقتصادی کشور و همچنین نوسانات ارز که باعث افزایش بسیار زیاد قیمتها شده است موجب گردیده است تا خرید پرینتر سه بعدی به عنوان یک ابزار بسیار کار آمد و موثر برای خیلی از علاقه مندان و دوستداران این تکنولوژی سخت و گاهاً غیر ممکن گردد و در همین راستا برخی از افراد اقدام به خرید دستگاه پرینتر سه بعدی دست دوم و یا به اصطلاح دیگر کارکرده می کنند.

همانند تمامی دستگاه ها، خرید یک دستگاه پرینتر سه بعدی دست دوم نیاز به بررسی و به اصطلاح دیگر نظر کارشناسی دارد که با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای موثر، می توان انتخاب درست و موثری داشت. در این مقاله سعی شده است تا پارامترهای مهم خرید یک دستگاه پرینتر سه بعدی دست دوم بطور خلاصه مورد بررسی قرار گیرد. 

 

کارکرد دستگاه 

بدون شک اولین و مهمترین پارامتر در خرید پرینتر سه بعدی دست دوم، کارکرد دستگاه است که باید از این موضوع مطمئن شوید.پارامترهای های بسیار زیادی می تواند در کارکرد پرینتر س بعدی دست دوم تاثیر گذار باشند که می بایست در نظر گرفته شوند.

مواردی مشاهده شده است که دستگاه خریداری شده علی رغم گفته های فروشنده مبنی بر استفاده بسیار کم از آن، به درستی کار نمی کرده است و دچار اشکالات بسیار زیادی در طول پروسه پرینت می شد. لذا توصیه می شود کارکرد دستگاه را با مدل سه بعدی طراحی شده توسط خودتان امتحان نمائید.

حتی اگر شما امکان مشاهده دستگاه از نزدیک را داشته باشید، مشکلاتی وجود دارد که ممکن است تا اقدام به استفاده از پرینتر سه بعدی نکنید، ظاهر نشوند.

 

قیمت دستگاه 

پارامتر مهم دیگر در خرید پرینتر سه بعدی دست دوم، قیمت آن دستگاه است که همانند مورد اول، پارامترهای زیادی بر آن تاثیر گذار هستند. اولین پارامتر تاثیرگذار بر قیمت پرینتر سه بعدی دست دوم، میزان کارکرد دستگاه و به اصطلاح دیگر میزان استهلاک دستگاه است.

همانند سایر دستگاه های صنعتی، از پرینترهای سه بعدی می توان در جاهای مختلفی استفاده نمود که یکی از آنها دفاتر خدمات پرینت سه بعدی است و معمولاً دستگاه هایی که توسط دفاتر خدمات پرینت سه بعدی عرضه می شوند از قیمت پائین تری برخودار هستند و پرینترهای سه بعدی شخصی قیمت بالاتری دارند.

پارامتر دیگر تاثیر گذار بر قیمت پرینتر سه بعدی دست دوم، شرایط و به عبارت دیگر سلامت قطعات و تجهیزات آن و بخصوص قطعات مکانیکی و حرگتی آن است که باید از نظر کارکرد صحیح آنها اطمینان حاصل نمائید. در صورتی که بدنه دستگاه از جنس پلکسی است باید از نظر شکستگی بررسی شود و در صورت فلزی بودن از نظر تابدیگی و یا له شدگی چک شود. 

پارامترهای دیگری نیز بر قیمت دستگاه تاثیر گذار است که در اینجا از ارائه توضیحات در مورد آنها خودداری شده است. 

 

قطعات یدکی دستگاه

در ساخت برخی از دستگاه های پرینتر سه بعدی از تجهیزات و قطعات خاص و بخصوص انحصاری استفاده می شود که تعویض و یا جایگزینی آنها شامل هزینه های بسیار زیادی می شود که هیچ صرفه اقتصادی ندارد. مهمترین تجهیزات که هزینه تعمیر و یاتعویض انها بسیار هزینه بر می تواند باشد سیستم مادربرد، ال سی دی و یا کنترلر، سیستم های حرکتی و بدنه دستگاه در صورت شکستگی و یا تابیدگی هستند که در هنگام خرید به آنها توجه نمائید.

پرینتر سه بعدی دست دوم

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی DAYAN

همچنین باید توجه داشته باشید که برخی از دستگاه ها از فیلامنتهای اختصاصی استفاده می کند که می تواند در بازار نایاب باشد و یا از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشند که خود این موضوع می تواند بر قیمت دستگاه پرینتر سه بعدی دست دوم تاثیر بگذارد.

 

میزان گارانتی دستگاه

تقریباً تمامی دستگاه های پرینتر سه بعدی تولید داخل ایران با گارانتی عرضه می شوند که از شش ماه تا 18 ماه اعتبار دارد. گارانتی دستگاه ها بسیار مهم است و دستگاهی که دارای برگه گارانتی مدت دار است همانند دستگاه نو در نظر گرفته می شود چرا که در صورت بوجود آمدن مشکلی که در محدوده گارانتی باشد به راحتی قابل حل و اصلاح خواهدبود.

ولی چنانچه دستگاه دارای هیچ گونه گارانتی نباشد باید به سلامت و همچنین کارکرد قطعات و تجهیزات آنها توجه نمود.

 

آموزش کاربری دستگاه

برخی از دستگاه های پرینتر سه بعدی از نرم افزار اسلایسر منحصر به فرد و یا اختصاصی استفاده می کنند که این موضوع در هنگام خرید پرینتر سه بعدی دست دوم تاثیرگذار باشد. حتماً از نوع نرم افزار اسلایسر متناسب با دستگاه و نحوه دسترسی به نذم افزار کسب اطمینان کنید.

 

توصیه هایی برای خرید یک پرینتر سه بعدی دسته دوم

در این بخش چند نکته مهم را برای خرید یک پرینتر سه بعدی دسته دوم عنوان می کنیم.

  • اطمینان حاصل کنید که از منبع معتبری خرید می کنید
  • قبل از خرید پرینترپرینتر سه بعذدی دست دوم، آن را از نزدیک بررسی کرده و مطمئن شوید که از نظر عملکرد و کارکرد درست است. اگر خودتان نمی توانید آن را آزمایش کنید، مطمئن شوید که فروشنده نمونه سه بعدی شما را دقیقاً با همان دستگاهی که در حال فروش آن است پرینت نموده و همراه با عکس و فیلم برای شما ارسال نمایذد.
  • سوالات کلیدی از فروشنده بپرسید. مثلا سوالات زیر اطلاعات مفیدی در مورد پرینتری که می خواهید بخرید به شما می دهد.
  1. چند سال از این پرینتر سه بعدی استفاده شده است؟
  2. علت فروش آن چیست؟
  3. چه تنظیمات پرینتی برای مواد مختلف باید بکار گرفته شود؟
  4. چه چیزهایی و یا قطعاتی به همراه پرینتر ارائه می شوند؟
  5. مواد و قطعات لازم را از کجا خریداری می کنید؟
  6. چه قطعاتی در پرینتر تعویض شده است و چه قطعاتی اصلی است؟

سخن آخر اینکه همان قدر که خرید یک پرینتر سه بعدی دسته دوم می تواند گزینه مناسبی برای کسب و کارهای نوظهور باشد. به هملان اندازه در نظر نگرفتن عدم توجه به نکات ارائه شده می تواند یک هزینه اضافی نه چندان کم را روی دست شما بگذارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید پرینتر سه بعدی دست دوم  یتوانید با با کارشناسان شرکت برنا تماس حاصل نمائید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *