تاثیر پرینتر سه بعدی در دندان پزشکی

پرینتر سه بعدی و دندانپزشکی دیجیتال

چاپ سه بعدی چه تأثیر در دندانپزشکی دیجیتال داشته است؟

 

از افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه گرفته تا افزایش سرعت تولید و کیفیت.

همه این ها به دلایل ذیل است:

  • نرم افزار جدید
  • اسکنرهای سه بعدی
  • فناوری های افزودنی
  • روش های پردازش

برای اینکه فکر کنید که چگونه از چاپ سه بعدی در صنعت دندانپزشکی استفاده می شود ما چند کاربرد را به طور خلاصه برایتان آورده ایم.(پرینتر سه بعدی و دندانپزشکی دیجیتال)

کاربرد چاپگرهای سه بعدی در آزمایشگاه ها و صنعت دندانپزشکی(پرینتر سه بعدی و دندانپزشکی دیجیتال)

  • مدل های ارتودنسی
  • مدل های تاج و پل
  • راهنما های جراحی
  • ترمیم های قابل شستشو یا تحت فشار
  • قالب های تراز
  • نگهدارنده ها
  • تقسیمات
  • پروتزها
چاپ سه بعدی و ایجاد تحول در دندانپزشکی دیجیتال

پرینتر سه بعدی و دندانپزشکی دیجیتال

سفارشی سازی انبوه(پرینتر سه بعدی و دندانپزشکی دیجیتال)

مشخصات دندانپزشکی هر فرد منحصر به فرد است.بنابراین بیشتر محصولات دندانپزشکی بر اساس آناتومی بیمار تنظیم می شوند.با روش های سنتی تولید، کیفیت محصول نهایی به مهارت های یک تکنسین معین وابسته است.دستیابی به محصولات دندانپزشکی پایدار و با کیفیت، بسیار دشوار و گران است.با دندانپزشکی دیجیتال میزان خطا کاهش و اتوماسیون باعث کاهش کار می شود.

در نتیجه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه برای آزمایشگاه ها و مراکز مختلف در سراسر جهان می شود.

به عنوان مثال Align Technologies از سال ۲۰۱۹ مشغول تولید ۵۰۰۰۰۰ قالب سفارشی ساخته شده در روز بوده است.این سطح از سفارشی سازی گسترده توسط ناوگان پرینترهای سه بعدی و مواد که دارای گواهی FDA است، امکان پذیر خواهد بود.در زیر نمونه های بیشتری از چگونگی امکان چاپ سفارش های شخصی در صنعت دندانپزشکی را مشاهده می کنید.

تولید داخل(پرینتر سه بعدی و دندانپزشکی دیجیتال)

در حالی که چاپگرهای سه بعدی صنعتی تولیدات با حجم بالا را امکان پذیر می کنند، چاپگرهای سه بعدی رومیزی تولیدات را برای تقاضاهایی که مستقیماً در درمانگاه ها وجود دارد، میسر می سازند.

در جاهایی که ماشین آلات صنعتی از هزینه های جانبی و نیازهای تعمیر و نگهداری بالایی برخوردار هستند، چاپگرهای رومیزی با هزینه کمتر و البته در مقیاس کوچکتر ایفای نقش می کنند.

تولیدکنندگان پرینتر سه بعدی مانند EnvisionTEC و SprintRay دستگاه های با کیفیت و متنوع تری را ارائه می دهند.که می توانند مواد دارای گواهی FDA را در یک بسته کوچک تر و با کاربرد آسان، پردازش کنند.این شیوه عملکرد بسیاری از کلینیک ها را تغییر داده است.

 

پرینتر سه بعدی و دندانپزشکی دیجیتال

پرینتر سه بعدی و دندانپزشکی دیجیتال

 

زیرا هم اکنون می توانند در مدت زمان کوتاه، محصولات دندانپزشکی را ارائه دهند.کلینیک های دندانپزشکی در سراسر جهان از چاپگرهای پرینتر سه بعدی رومیزی استفاده می کنند تا از دقت و سرعت بالایی برخوردار باشند.

دندانپزشکی دیجیتالی مساوی است با تجربه بهتر بیماران

ایجاد مدل ها و پرینت های سه بعدی به دلیل دقت و صحت بهتر ارائه شده، باعث بهبود تجربه ی بیمار می شود.این فرآیندها به طور کلی سریعتر هستند زیرا عناصر دیجیتال مراحل زائد را حذف می کنند.این عمل باعث می شوند بازدید سریعتر و آسان تر بیمار انجام شود.

دیجیتالی شدن همچنین این امکان را به افراد می دهد که در کمترین زمان ممکن، بخش های دارای نقص در دندان بیمار توسط چاپگرهای سه بعدی  تولید و بلافاصله توسط دندان پزشک مورد نظر، جایگزاری و ترمیم شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *