پرینتر سه بعدی و مهره برنجی آجدار

مهره برنجی آجدار و پرینتر سه بعدی

کاربرد مهره برنجی آجدار در پرینتر سه بعدی 

هر روزنه قطعات بسیار زیادی با  استفاده از دستگاه های پرینتر سه بعدی تولید می شود و در برخی از موارد، قطعات ساخته شده با پرینتر سه بعدی نیازمند مونتاژ و یا اتصال به همدیگر هستند و در پاره ای از موارد، قطعات و تجهیزات دیگر به قطعات پرینت سه بعدی شده باید متصل شوند.

روش های اتصال و مونتاژ بسیار زیادی در این باره وجود دارد که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند. به عنوان مثال، یکی از روشهای اتصال قطعات به همدیگر استفاده از چسب و یا حلالا های مربوطه است که در این صورت اتصال دیگر قابل جدا سازی و باز شدن نخواهد بود.

کاربرد مهره برنجی آجدار در پرینتر سه بعدی

در صورتی که نیاز به اتصال قطعات بصورت موقت باشد می توان از پیچ و مهره استفاده نمود. استفاده از پیچ و مهره یکی از آسان ترین و در عین حال مطمئن ترین روش اتصال است.

در پاره ای موارد به دلیل نوع خاص طراحی مدل سه بعدی، امکان استفاده از مهره جدا شونده از قطعه وجود ندارد و یا امکان دسترسی به مهره جهت نگه داشتن آن در طول پروسه باز و بسته نمودن پیچ وجود ندارد. دراین موارد، معمولاً اقدام به رزوه نمودن قطعه پرینت سه بعدی شده با قلاویز و یا جاگذاری مهره فولادی در طول پروسه پرینت و یا بعد از پروسه پرینت سه بعدی می کنند که این روش نیز معایب خاص خود را دارد.

یکی از روش های بسیار کارامد و در عین حال حرفه ای جهت فراهم نمودن امکان باز و بسته نمودن قطعات ساخته شده با پرینتر سه بعدی ، استفاده از مهره برنجی آجدار است که قطعه ای بسیار کاربردی، ارزان قیمت و با نصب ساده است.

 

کاربرد مهره برنجی آجدار در پرینتر سه بعدی 

کاربرد مهره برنجی آجدار محدود به پرینتر سه بعدی نیست و از این مهره در صنایع پلاستیک استفاده های بسیاری می شود. این نوع مهره برنجی آجدار، در اصل مهره ای برنجی است که روی آن آجهایی ایجاد شده است که نقش این آج ها افزایش اتصال بین مهره برنجی آجدار و قطعه پلاستیکی و یا پرینت سه بعدی شده است.

بکارگیری این نوع مهره بسیار ساده و آسان است و جهت استفاده از آنها تنها نیاز به یک عدد هویه معمولی است. جهت استفاده از مهره برنجی آجدار می بایست سوراخی بر روی قطعه وجود داشته باشد و در صورت نبودن سوراخ، باید سوراخی با استفاده از دریل ایجاد گردد. همچنین اگر در مرحله طراحی مدل سه بعدی هستید، می توانید مدل را ویرایش کرده و سوراخی جهت مهره بر روی آن در نظر بگیرید.

کاربرد مهره برنجی آجدار در پرینتر سه بعدی

قطر سوراخ ایجاد شده باید کمتر از قطر خارجی مهره برنجی آجدار باشد. بعد از ایجاد سوراخ روی مدل، مهره برنجی را در مرکز سوراخ تعبیه شده قرار داده و سپس نوک هویه که قبلاً گرم شده است گرم را بر روی آن قرار داده و با گرم شدن مهره برنجی، آن  را خیلی آرام و دقیقاً عمود بر سوراخ فشار دهید.

بدین ترتیب گرمای مهره برنجی آجدار باعث ذوب شدن مواد اطراف سوراخ شده و مهره در قطعه فرو می رود و مواد ذوب شده در داخل آجهای مهره نفوذ کرده و پیوند قوی بین مهره و قطعه پرینت سه بعدی شده ایجاد می شود.

در هنگام جاگذاری مهره برنجی آجدار در داخل قطعه پرینت سه بعدی شده سعی نمائید تا مهره دقیقا عمود بر سطخ و یا سوراخ در جای خود قرار گیرد و جهت مطمئن شدن از این موضوع می توانید از یک عدد پیچ قبل از سرد شدن کامل محل پیچ جهت کنترل آن استفاده نمائید.

انواع مختلفی از مهره های آجدار در سایزها و اندازه های و جنس های مختلف وجود دارند که مهره برنجی آجدار پرکاربردترین آنها در صنعت پرینتر سه بعدی است. در هنگام تهیه مهره برنجی آجدار، سه پارامتر شامل سایز مهره، قطر خارجی مهره و طول مهره باید در نظر گرفته شوند.

دلیل تنوع در نوع هاج های این نوع مهره ها، مربوط به کاربری آن است که این موضوع نیز در هنگام انتخاب و تهیه مهره باید مد نظر قرار گرفته شود. 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بکارگیری مهم ربرنجی آجدار در پرینتر سه بعدی می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمائید. 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *