پرینت سه بعدی قالب بتن

پرینت سه بعدی قالب بتن

 ساخت دیوار هوشمند به کمک قالبهای پرینت سه بعدی در دبی(پرینت سه بعدی قالب بتن)

سازه بتنی هوشمندی که توسط شرکت NOWlab ، تولید کننده پرینترهای سایز بزرگ با نام تجاری Bigrep  به کمک قالبهای پرینت سه بعدی شده تولید شده است  مجهز به سنسورهای هوشمند می باشد. این دیوار بتنی در آزمایشگاه تکنولوژی ایمنسا شهر دبی و با استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی سایز بزرگ به نام Bigrep ONE ساخته شده است.

بر طبق اظهارات تیم طراحی شرکت تولید کننده این نوع پرینترهای سه بعدی، استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت قالبهای بتنی باعث گردیده است تا پروسه ساخت قالب های بتنی که پیش از این بصورت دستی و سنتی تولید می گردید تغییر نموده و آسانتر گردد و دیگر نیازی به افراد ماهر و با تجربه جهت ساخت قالب بتن نباشد.

مدل این دیوار بتنی از طرحهای کاشی کاری سنتی عربی الهام گرفته شده است و طراحی و ساخت آن با استفاده از پرینتر سه بعدی بگونه ای انجام یافته است که سنسورهای بکار رفته در آن با تماس دست انسان فعال می گردد.

سازه بتنی منحصر به فرد(پرینت سه بعدی قالب بتن)

لازم به ذکر است که آزمایشگاه تکنولوژی ایمنسا شهر دبی اولین کمپانی در ایالات متحده عربی است که اختراعات زیادی در زمینه کاربردهای پرینتر سه بعدی دارد. بر طبق اظهارات این شرکت، این دیوار بتنی با استفاده از روش قالب گیری بتن ساخته شده که قالبهای مورد نیاز تولید آن با استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی سایز بزرگ با ابعاد ساخت 1005 میلیمتر در 1005 میلیمتر در 1005 میلیمتر تولید گردیده است و همین موضوع نشان می دهد که پرینتر سه بعدی می تواند یک وسیله و یا ابزار بسیار پرکاربرد در تولید سازه های بتنی باشد.

استفاده از پرینتر سه بعدی در این پروژه(پرینت سه بعدی قالب بتن)به طراحان اجازه داد تا بتوانند دیواری با شکل منحصر به فرد طراحی و تولید نمایند. بعد از قالب گیری بتن، چراغهای ال ای دی در آن جاگذاری شده و به سنسورهای خازنی متصل شوند. سنسورها بگونه ای در این دیوار کارگذاری شده اند که با لمس هر قسمت از دیوار می توان چراغهای ال ای دی را روشن نمود.

طبق اظهارات شرکت NOWlab، انجام این پروژه این واقعیت را نمایان نمود که دستگاه های پرینتر سه بعدی صنعتی می تواند به طراحات و معماران در ساخت سازه های بتنی خاص و منحصر به فرد کمک شایانی نمایند و آنها می توانند با این دستگاه ها ایده های خود را به واقعیت تبدیل نمایند.شرکت برنا نوآوران پویا معتبرترین تولید کننده پرینتر های سه بعدی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *