چاپ سه بعدی مس

پرینت سه بعدی مس

در مورد پرینت سه بعدی مس

همه ما از عصر برنز و عصر آهن شنیده ایم اما عصر مس چیست؟(پرینت سه بعدی مس)

برنز، آلیاژ متشکل از مس است که با افزودن قلع یا سایر فلزات سبک تقویت می شود. پس از آن که مس خالص برای بیش از هزار سال برای وسایل مد، سلاح، سکه و جواهرات مورد استفاده قرار گرفت، کشف شد. البته زمانی که انسان می توانست با آهن بسیار سخت کار کند، برنز اکثراً منسوخ شده بود. در عصر چاپ سه بعدی، کشف روش های کار با این فلزات به ترتیب آشکار شده است.زیرا چاپ سه بعدی فولادی (آهن) در چندین قالب تکنولوژیکی در حالی موجود است.ولی چاپ سه بعدی مس فقط اخیراً در دسترس است.

چرا تأخیر؟(پرینت سه بعدی مس)

این احتراق به دلیل بازتاب مس بوده است.که نشان دهنده نور زیادی از لیزر استفاده شده در پودرهای فلزی در چاپگرهای فلزی 3D است.اما این مشکل برطرف شد و سایر فناوری های چاپ نیز روشهای چاپ مس را توسعه داده اند.

اما اگر مس به اندازه فولاد قوی نیست، چرا با آن چاپ می کنند؟

چاپ سه بعدی مس

پرینت سه بعدی مس

خواص مس

  • رسانای بسیار خوب الکتریکی

یک دلیل وجود دارد که سیم کشی مس رایج است و دلیل آن این است که این مواد در برابر جریان های الکتریکی مقاومت کمی دارند. به همین دلیل در الکترومغناطیس نیز یافت می شود.

  • رسانایی حرارتی عالی

مس گرما را به طور مؤثر هدایت و از بین می برد.بنابراین این ماده ایده آل برای گرما، لوله های حرارتی و رادیاتور است.از آن در ساخت قابلمه های عالی نیز استفاده می شود.

  • مقاوم در برابر خوردگی

آب و هوا، سایش، گرما و بیشتر مواد شیمیایی تأثیر کمی بر روی مس دارند.به همین دلیل از آن در لوله کشی، کابل های برقی و وسایل آشپزی استفاده می شود.جواهرات و قطعات هنری ساخته شده از مس نیز می توانند هزاران سال باقی بمانند.

براقیت

مس سطح درخشانی داشته و در جواهرات و معماری محبوبیت خاصی دارد.وقتی همه این خصوصیات شگفت انگیز را می بینیم و آن ها را با دقت و آزادی هندسی چاپ سه بعدی ترکیب می کنیم.به طرحهایی دست می یابیم که پیشرفت های خارق العاده ای در عملکرد دارند.

از جمله:

  • کانال های داخلی کنفورماسی روی نازل های موشک
  • لوله های حرارتی خمیده و نامنظم
  • سازه های مشبک برای انتگرال محافظ حرارتی
  • ساختارهای حصیری
  • فیلترهای میکرو با خنک کننده غیرفعال
  • و مدارهای سه بعدی
پرینت سه بعدی مس

پرینت سه بعدی مس

 

بنابراین چگونه مس سه بعدی چاپ می شود؟(پرینت سه بعدی مس)

فیوژن تخت پودری فلزی- یک لیزر برش های متقاطع و متوالی را بر روی سطح پودر مس ایجاد می کند.DED- یک جریان خوب از پودر مس ذخیره و بلافاصله با لیزر پرقدرت ساخته و قطعات به صورت یک لایه ساخته می شوند.

اکستروژن مواد فلزی – پودر مس با استفاده از مقدار کمی صحافی، به شکل میله / رشته در می آیند تا در چاپگرهای سه بعدی رسوبی رشته قابل چاپ باشد. قطعات “سبز” که فقط چاپ شده اند باید یک روند جداسازی را طی کنند. قسمت های “قهوه ای” مشکوک، سپس به یک کوره می روند تا به فلز جامد آغشته شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *