ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی

ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی

بازوی پروتز چاپ سه بعدی به کمک دوچرخه سوارانی که قطع عضو شده اند، می آید.(ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی)

پرینت سه بعدی کاربردهای وسیعی دارد.تقریبا می توان هر چیزی را به کمک فناوری پرینت سه بعدی به شیئی قابل لمس تبدیل کرد.استفاده های کاربردی از پرینتر 3 بعدی به ساخت بازوی پروتز برای کسانی که دچار نقص عضو هستند رسیده است.تا آنها بتوانند به کمک این بازوی چاپ سه بعدی در هر جایی دوچرخه سواری کنند.

ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی در این بخش از برنا پرینتر سه بعدی می خوانیم یک طراح صنعتی بازوی پروتز چاپ سه بعدی  ‘ZENOS’ برای دوچرخه سواری طراحی کرده است.این طراح صنعتی که چان لی نام دارد بازوی پروتز را به کمک پرینت سه بعدی برای دوچرخه سواری و مخصوصا دوچرخه سواری در کوهستان ساخته است.بازوی پروتز چاپ سه بعدی zenos کسانی که قطع عضو شده اند را ترغیب می کند به سمت یک شیوه زندگی فعال تر و پرتحرک تر مانند دوچرخه سواری و مخصوصا دوچرخه سواری در کوهستان حرکت کنند.

ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی این بازوی پروتز پرینت سه بعدی محدودیت های آنها را به چالش می کشد.هم چنین این دوچرخه سواری عملکرد مشتاقانه و چابکی فوق العاده ای را در اختیار آنها قرار می دهد تا هنگام دوچرخه سواری از آنها پشتیبانی کند.پروتزهای فعلی که برای دوچرخه سواری در کوهستان و دوچرخه سواری طراحی شده اند عمدتاً گران هستند و تنظیم آن دشوار است.

بنابراین لی “ZENOS” را به عنوان بازوی پروتز قابل پرینت سه بعدی با منبع باز طراحی کرده است که کاربران یا طراحان می توانند در هر مکانی به صورت رایگان بارگیری کنند. پروتزهای قابل پرینت به راحتی مونتاژ می شوند و نیازی به راه اندازی پیچیده بر روی ستون های دسته ای نیست.

ZENOS مجهز به یک سیستم قفل سریع و رهاسازی سریع و یک آرنج قابل تنظیم با فشار آسان است. مکانیزم جدید قفل با قلاب، با تغییر نقطه محوری قلاب راهی آسان برای گرفتن و رها کردن نوار دسته فراهم می کند.آرنج با یک شوک دوچرخه تنظیم شده و سفارشی همراه است که قادر است تاثیرات در شانه را به حداقل برساند.زاویه آرنج را می توان با داشتن یک گیره با بست سریع به ایده آل ترین و راحت ترین حالت تنظیم کرد.

پرینت سه بعدی اسکوتر (ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی)

محققان توانسته اند به کمک فناوری پرینت سه بعدی اولین اسکوتر bionic را تولید کنند.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه چک موفق شده است اولین اسکوتر چاپ سه بعدی را به کمک پرینترهای سه بعدی را توسعه دهد.(ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی)

این اسکوتر در Protolab ، یک مرکز تولید مواد افزودنی مستقر در دانشگاه ، VŠB طراحی شده است و بخشی از آن توسط آژانس فناوری جمهوری چک در پروژه PRE SEED VŠB-University University of Ostrava بودجه تأمین می شود.

به گفته رهبر تیم پروتولاب، مارک پاگاک، نمونه اولیه آنها تقریباً یک چهارم سبک تر از آن است که با روش سنتی ساخته شده باشد.این اسکوتر 3.5 پوند وزن دارد و یک قاب توخالی از چهار قسمت تشکیل شده است.

پاگاک اضافه کرد:(ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی)

علاوه بر صرفه جویی در مواد، قطعات را سبک و توخالی کرده ایم.ما بیشترین تأکید را روی طراحی جذاب اسکوتر و ظاهر اسپرت برجسته آن قرار داده ایم.دانشگاه در حال کار بر روی این پروژه با شرکت پرینتر سه بعدی Renishaw است که سال گذشته یک چاپگر سه بعدی را به آنها وام داده است. این قاب در چهار بخش طراحی و سپس به صورت سه بعدی به صورت فلزی چاپ شد. قطعات با استفاده از روشهای سنتی با هم جوش داده شدند.

Petr Štefek از پروتولاب ، که به عنوان مربی تیم کار می کرد می گوید:(ساخت پروتز و اسکوتر با پرینتر سه بعدی)

ما می خواستیم به سراغ چیزی برویم که هنوز محقق نشده است.علاوه بر این ، در حال حاضر اسکوترها مجددا احیا شده اند ، افراد زیادی بر روی آنها رانندگی می کنند که این برای ما جذاب بود.

در حال حاضر تیم VŠB-TUO در حال کار روی یک اسکوتر نسل دوم است که در آن می توان یک قاب چاپ سه بعدی را در یک قطعه تولید کرد و هزینه های جوشکاری و زمان تولید را کاهش می دهد. آنها امیدوارند که آن را در ماه اکتبر در نمایشگاه بین المللی مهندسی در برنو رونمایی کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *