کاربرد سنباده در پرینت سه بعدی

کاربرد سنباده در پرینت سه بعدی

سنباده کاری يکي ديگر از روشهاي پرداخت سطوح  است که بيشتر در مورد سطوح صاف و بزرگ بکار برده مي شود.با استفاده از اين روش مي توانيد سطوح ناصاف پرينت شده را صاف و صيقلي نمود.همانطور که از اسم اين پروسه مشخص است اين پروسه شامل سنباده کاري قطعات با دست، تسمه سنباده و يا ماشين سنباده مي باشد.

پرداخت پرینت سه بعدی(کاربرد سنباده در پرینت سه بعدی)

قطعات پرينت شده با استفاده از تکنولوژي FDM قابليت سنباده کاري دارند.ولي مي توان از سنباده که بسيار ارزان قيمت و قابل دسترس مي باشد جهت پرداخت سطوح استفاده نمود.معمولا اکثر کاربران چاپگرهای سه بعدي از اين روش استفاده مي کنند.

پرداخت پرینت سه بعدی

کاربرد سنباده در پرینت سه بعدی

سنباده کاری و ایرادهای آن(کاربرد سنباده در پرینت سه بعدی)

يکي از ايرادهای روش سنباده کاری آن است که نمي توان از اين روش براي سطوح پيچيده استفاده نمود.و بيشتر برای سطوح صاف و قابل دسترس کاربرد دارد.

پولیش پرینت سه بعدی

توجه داشته باشيد که چنانچه دقت ابعادي قطعات براي شما مهم مي باشد در طراحي خود مقدار سنباده کاری را لحاظ کرده باشيد.چرا که با سنباده زدن قطعات پرينت شده پرینتر سه بعدی مقداري از مواد بصورت براده برداشته خواهد شد.و اندازه ابعادي آنها تغيير خواهند کرد.

پرداخت کاری سطوح پرینت سه بعدی

نکته قابل توجه ديگر آن است که مواد ABS نسبت به مواد PLA نرم تر بوده و راحت تر سنباده مي خورند.همچنين براي راحتي مي توانيد از آب به همراه سنباده استفاده نمائيد.چرا که آب مانع از گرم شدن مواد شده و کار سنباده کاري را راحت تر مي کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *