کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا

پرینتر سه بعدی در صنعت غذا چه کاربردی دارد؟ 

همه چیز درباره چاپ سه بعدی مواد خوراکی

تولید غذا یکی از خوشمزه ترین کارهایی است که می توان با پرینتر سه بعدی انجام داد.تکنولوژی های چاپ سه بعدی به همان اندازه که گوناگون اند، جالب نیز هستند.اما بخشی که کمتر از همه از آن می شنوید، پرینتر سه بعدی غذا است.

با سایت پرینتر سه بعدی برنا همراه باشید.

پرینتر سه بعدی غذایی(کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا)

پرینت سه بعدی خوراکی، روشی برای آماده سازی غذا به صورت تولید افزایشی هوشمند است.برای مثال، پیتزای پرینت سه بعدی به وسیله خمیری تولید شده که با یک پرینتر سه بعدی غذایی به صورت خط به خط اکسترود شده است.سس گوجه فرنگی نیز به وسیله همان پرینتر اعمال شده ولی پنیر و سبزیجات به صورت دستی به آن اضافه می شوند.

چاپ سه بعدی غذا به تولید پیتزا محدود نمی شود!(کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا)

پرینتر سه بعدی غذا

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا

طرفداران پرینت سه بعدی غذا(کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا)

چاپ سه بعدی غذا این امکان را به ما می دهد که روش های آشپزی خود را در بسیاری سطوح نوسازی کنیم.از بافت غذا گرفته تا شکل و ظاهر هنری آن را تغییر دهیم.این تکنولوژی جدید همچنین امکانات فراوانی را در زمینه مصرف محصولاتی مانند گوشت به صورت پایدارتر فراهم می کند.

با معرفی این روش آماده سازی غذا که در فضا نیز امکان پذیر است، سفر فضایی نیز آسان تر انجام خواهد گرفت.امکانات ایجاد شده بی انتها هستند و مطمئنا در آینده از حد انتظارات ما نیز بالاتر خواهند رفت.

محدودیتهای فعلی پرینت سه بعدی غذایی(کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا)

در پرینت سه بعدی معمولی، دو جزء کلیدی وجود دارد: سرعت و اطمینان. در پرینت سه بعدی غذایی، دو مورد دیگر نیز اضافه می شوند:

اطمینان: شما می خواهید هر چاپ سه بعدی به انداره قبلی دقیق باشد.

در پرینت سه بعدی غذا، با کمی تحمل این امر شدنی است. اما نتیجه تنها به بافت غذا محدود می شود، مگر این که شما بتوانید ساختارهای شکننده را با حجمی زیادی از شکر پرینت سه بعدی کنید.

سرعت: پرینت سه بعدی غذا در رستوران خیلی طول می کشد و اگر یک چیز باشد که آشپزها کم داشته باشند، زمان است.روی هم رفته پرینت سه بعدی غذا برای تولید در حجم وسیع هنوز بسیار کند است.

هزینه: پرینتر مخصوص مواد غذایی قیمت بالایی دارد. برخی ادعا کرده اند که توانسته اند «نازل اکسترودر پرینتر مخصوص مواد غذایی» را روی پرینترهای سه بعدی معمولی نصب کرده و چاپ غذا داشته باشند.با این حال، تنها پرینترهای مخصوص این کار شما را از نتیجه راضی خواهند کرد.

ایمنی: وقتی صحبت در مورد مواد خوراکی است، نمی خواهید که سلامت خود را به خطر بیاندازید.پس پرینتر سه بعدی غذایی باید از هر نظر تمیز و مناسب برای این کار باشد.

غذاهایی که میتوان پرینت سه بعدی کرد.(کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا)

عناصری که بتوان آنها را پوره کرد، قابلیت پرینت سه بعدی دارند.نکته کلیدی اینجاست که هر چیزی که می خواهید پرینت کنید باید از یک مکانیزم به شکل سرنگ عبور کند تا درون ظرف اکسترود شود.از نمونه های شناخته شده می توان شیرینی زنجبیلی، کیک اسفناج و برگرها را نام برد.

فرایند تولید غذا توسط پرینتر سه بعدی

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا

آیا غذاهای پرینت سه بعدی برای خوردن سالم هستند؟(کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا)

اگر آنها به وسیله یک دستگاه مناسب برای مواد خوراکی و تمیز تولید شده باشند، بله.اساسا غذاهای پرینت شده چیزی نیستند به جز مواد اولیه ای معمولی که در طی یک فرآیند اکستروژن توسط نازل روی یک سطح قرار گرفته اند.همانند هر آشپرخانه ای، شما باید فضا را تمیز و کاملا بهداشتی نگه دارید.همینطور پرینتر نیز باید کاملا تمیز باشد.

آیا برای پرینت سه بعدی مواد غذایی نیاز به مواد اولیه خاصی داریم؟(کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت غذا)

در کشورهای صنعتی،‌ مواد لازم برای این کار را می توانید از سوپرمارکت تهیه کنید.تنها باید مواد لازم برای غذای مورد نظر را بخرید.و سپس آنها را طبق دستورالعملشان به حالت مایع یا خمیرگونه با چسبندگی مناسب در بیاورید.و سپس پرینت را شروع کنید.

پرینتر سه بعدی غذا

سیستم هایی مانند Foodini یک کپسول فولادی ضد زنگ همراه خود دارند که شما باید مواد اولیه را داخل آن بریزید.در حالی که برای پرینترهایی مانند Bocusini شما باید کارتریج های از قبل پر شده بخرید، همانند کاری که برای پرینتر های دو بعدی انجام می دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *