کامپوزیت های پلیمری رسانای الکتریکی برای چاپ سه بعدی

کامپوزیت های پلیمری رسانای الکتریکی برای چاپ سه بعدی

کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی

مواد رسانا دارای مقاومت سطحی كمتر از 1 x 10 5 Ω/ sq هستند.

کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی با مواد تقسیم كننده (ESD) كه در محدوده 1 x 10 5 Ω/ sq تا  1 x10 11 Ω/ sqقرار دارند مقایسه می شود.هادی ها اجازه می دهند تا جریان الکتریسیته جریان داشته باشد.

از این رو دسته ای از کاربردهای بالقوه را داشته باشند مانند: مدارهای چاپی سه بعدی، فناوری پوشیدنی و حتی شاید یک روز بسترهای رسانا برای آبکاری.در اینجا بسته به نوع فرآیند تولید افزودنی که استفاده می کنید، گزینه های مختلفی برای شما ارائه شده است.

مواد اکسترود شده(کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی)

مدتی است که رشته ها به شکل رسانا در دسترس هستند. مشابه موا ESD و عموماً با افزودن نوعی کربن به مواد اولیه در طول تولید رشته، هدایت می شوند.بسیاری از شرکت های کوچکتر این رشته های رسانا را ارائه می دهند.

پیشنهاد مطالعه: مواد کپتون(کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی)

اما با کمال تعجب چیز زیادی از شرکت های بزرگتر نمی بینیم.طرفداران ترموپلاستیک سخت تر مانندABS ،TPU و PC با خوشحالی می توانند بدانند که گزینه های زیادی برای انواع رسانای این پلیمر وجود دارد. جستجوی گوگل از اصطلاح “رشته X رسانا”  و انتخاب “X” ترموپلاستیک انتخابی، استفاده کرده است.

با تیم برنا پرینتر سه بعدی همراه باشید.

کامپوزیت های پلیمری رسانای الکتریکی برای چاپ سه بعدی

کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی

مواد مصنوعی(کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی)

هرکسی که به دستگاه SLS دسترسی داشته باشد خوشحال خواهد شد که می شنود که گزینه هایی در دسترس است (و در حال توسعه) برای کسانی که از کارهای پراکندگی لذت می برند.در حال حاضر تحقیقاتی در مورد پرکننده های فلزی مانند مس و آلومینیوم نیز انجام شده است.روش های مختلفی در ساخت مواد SLS با هدایت الکتریکی وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: اهمیت قطعات مصرفی در پرینترهای سه بعدی(کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی)

بسیاری از آن ها شامل مخلوط کردن کربن در مواد اولیه هستند.در حالی که برخی دیگر بر روی پوشش دادن ذرات واقعی با یک پرکننده رسانا تمرکز دارند.تحقیقات زیادی در مورد شکل و اندازه ذرات افزودنی (به عنوان مثال کروی در مقابل پوسته ها) انجام شده است تا پارامترهای بهینه، برای اتصال موفقیت آمیز و افزایش هدایت الکتریکی مشخص شود.

فوتوپلیمرها(کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی)

انتخاب رزین های رسانا از خوراک های اکستروژن و پالایش کننده کمتر کارایی دارد. مخلوط کردن ذرات کربن در یک رزین می تواند منجر به حل شدن محتویات شود.که می تواند بلافاصله قبل از چاپ به مخلوط کردن مداوم نیاز داشته باشد. این یک توضیح احتمالی برای انتخاب کمتر از این رزین های موجود است.از آنجایی که گزینه های زیادی برای چاپ مواد رسانا SLA / DLP در دسترس نیستند.رزین های رسانا توسط دانشگاه های مختلف در سراسر جهان مورد بررسی قرار می گیرند.بنابراین پتانسیل رشد بازار وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: نقش پرینترهای سه بعدی در آموزش

به عنوان مثال، یک تیم از دانشگاه یونگنام کره جنوبی، یک راه حل رزین پلی آکریلات با مواد افزودنی Polyaniline Nanofiber و Graphene تولید کرده است.تیم دیگری از انستیتوی فناوری جورجیا و دانشگاه Xi Jiotong، نانولوله های کربنی چند دیواره (MWCT) را با رزین مخلوط کرده و نشان داده است که آن ها هدایت الکتریکی دارند. در حقیقت نشان داده شده است که این رزین ها بسیار مفید هستند.زیرا برای کامپوزیت های حافظه دارای شکل الکتریکی مفیدی هستند.

کامپوزیت های پلیمری رسانای الکتریکی برای چاپ سه بعدی

کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی

نتیجه گیری

بنابراین، این موارد در واقع گزینه های شما در مورد مواد پلیمری رسانا هستند. بیشتر محصولات شامل افزودن نوعی کربن (به طور معمول گرافن) برای تغییر مقاومت در سطح هستند. اما ما شاهد هستیم که محققان فلزات را به عنوان منبع تغذیه SLS اضافه می کنند تا رسانایی را تقویت کنند.البته اگر می خواهید چیزی واقعاً رسانا باشد، بهتر است با مواد فلزی ادغام شود.

کامپوزیت های پلیمری برای چاپ سه بعدی

پلاستیک ها در عایق کاری عالی هستند و در محافظت از ESD چندان بد نیستند، اما برای هدایت چندان عالی نیستند.شایان ذکر است که اگرچه یک پلیمر رسانا می تواند 10 ^ 10 برابر رسانا تر از یک رشته غیر رسانا باشد، اما همچنان 10 ^ 10 برابر کمتر از مس است.بنابراین هنگام خرید یک ماده پلیمری رسانا، این نکته را در نظر داشته باشید و اگر شک دارید، همیشه اطلاعات آن را بخوانید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *