هیت بد پرینتر سه بعدی

هیت بد یا گرمکن پرینتر سه بعدی

دلایل نیاز پرینتر به گرم کن صفحه ساخت(هیت بد پرینتر سه بعدی)

هیت بد پرینتر سه بعدی برای موادی که برای چاپ نیاز به دمای بالایی دارند ضروری می باشد .پرینترهای سه بعدی بسیار متنوعی جهت فروش به بازار عرضه می گردد و هر کدام دارای تجهیزات و سیستمهای متنوعی می باشند ولی می توان گفت که تقریباً اکثر پرینترهای سه بعدی به سیستم گرم کن صفحه ساخت مجهز می باشند.

البته لازم به ذکر می باشد که پرینترهای سه بعدی با صفحه پرینت اکلریک و یا سایر مواد حساس به حرارت دارای گرم کن نمی باشند چرا که گرم کن باعث تغییر شکل صفحه ساخت می گردد. ولی اینکه چرا باید یک پرینتر سه بعدی به صفحه ساخت با سیستم گرم کن مجهز باشد سوالی است که در این متن سعی شده است به آن جواب داده شود.

بطور کلی می توان گفت که استفاده از هیت بد پرینتر سه بعدی در هنگام پرینت باعث می گردد تا کیفیت پرینت بطور چشمگیری افزایش یابد. دلیل این افزایش کیفیت گرم نگه داشته شدن مواد تزریق شده توسط اکسترودر و افزایش چسبندگی آن به صفحه پرینت است و همین موضوع باعث می گردد تا نمونه در حال پرینت از صفحه ساخت جدا نگردد. جدا شدن نمونه در حال پرینت از صفحه ساخت به دلیل یکسان نبودن نرخ سرد شدن قسمتهای مختلف نمونه است.

به عبارت دیگر لبه های مدل که در مجاورت هوا قرار دارند خیلی زودتر از قسمتهای دیگر شروع به سرد شدن می نمایند و همین موضوع باعث ایجاد تنش حرارتی بسیار بالا در قطعه شده و لبه های مدل از صفحه پرینت جدا می گردند و در نهایت پرینت نمونه به کلی از بین می رود. ولی استفاده از گرم کن صفحه ساخت باعث می گردد تا روند سرد شدن قسمتهای مختلف نمونه در حال پرینت به تعویق بیافتد که این امر موجب می گردد تا قطعه از میز کار جدا نشود.

هیت بد پرینتر سه بعدی ضروری برای مواد ABS

مواد ABS یکی از موادی می باشد که نیازمند هیت بد پرینتر سه بعدی گرم می باشد و بدون آن احتمال جدا شدن کل مدل در حال پرینت سه بعدی و یا لبه های مدل وجود دارد. هر چند که روشهایی مانند استفاده از شبکه توری، جهت جلوگیری از بلند شدن لبه ها برای موادی مانند ABS پیشنهاد شده اند ولی این روشها بدون استفاده از گرم کن صفحه ساخت بطور کامل مشکل بلند شدن مدل از صفحه پرینت را حل نمی کنند و استفاده از این روشهای موثر در کنار گرم کن صفحه ساخت باعث می گردد تا هیچ مشکلی در حین پرینت مشاهده نشود.

برخی از تولید کنندگان پرینترهای سه بعدی اقدام به فروش پرینترهای سه بعدی با صفحه پرینت پی سی بی سوراخدار می کنند با این عنوان که دیگر نیازی به استفاده از گرم کن صفحه ساخت نمی باشد ولی تنشهای حرارتی ایجاد شده در مدل در حال پرینتر بسیار قدرتمند بوده و باعث جدا شدن مدل از صفحات پی سی بی سوراخدار نیز می شوند.پرینترهای سه بعدی شرکت برنا نوآوران پویا دارای گرم کن صفحه ساخت می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *