آبکاری قطعات پرینت سه بعدی شده توسط جریان الکتریکی

آبکاری قطعات پرینت سه بعدی شده

آبکاری قطعات پرینت سه بعدی شده، توسط جریان الکتریکی انجام می شود.جهت شروع به کار نمونه پرينت شده را انتخاب نمائيد.نمونه انتخاب شده در اين قسمت با استفاده از مواد ABS پرينت شده است.همانطور که مشاهده می نمائيد لايه های پرينت به راحتی قابل مشاهده می باشند.

آبکاری پرینت سه بعدی(آبکاری قطعات پرینت سه بعدی)

در آبکاری از جريان الکتريسيته جهت حل کردن يونهای مثبت فلز استفاده می شود.و اين يونهای مثبت يک لايه نازکی از فلز روی الکترود منفی که همان قطعه مورد نظر مي باشد تشکيل مي دهند.اين بدان معنی است که جهت آبکاری قطعات نيازمند انتقال الکتريسيته از بين قطعه پرينت شده می باشد.جهت اين کار، يک سيم مسی را می بايست به قطعه مورد نظر وصل نمائيم.تا اين قطعه نقش کاتود را بازی نمايد.

با شرکت برنا مرکز توزیع پرینترهای سه بعدی همراه باشید.

آبکاری قطعات پرینت

آبکاری قطعات پرینت سه بعدی


پولیش پرینت سه بعدی(آبکاری قطعات پرینت سه بعدی)

جهت ايجاد يک سطح رسانا روی قطعه مورد نظر مي توانيد مي توانيد از پودر گرافيت استفاده نمائيد.پودر گرافيت پودری ارزان قيمت بوده و به راحتي در بازار قابل تهيه مي باشد.پودر گرافيت را در يک ظرف که متناسب با اندازه قطعه پرينت شده مي باشد بريزيد.

از آنجايی که حلال استون مواد ABS و حلال PLA مواد PLA را در خود حل مي کند.مي توانيد از اين حلال ها جهت ايجاد يک سطح رسانا استفاده نمائيد.مقداري از استون و يا حلال PLA جهت مواد PLA را در داخل ظرف ريخته و آن را هم بزنيد تا با پودر گرافيت مخلوط گردد.

آبکاری فلز قطعات پرینت سه بعدی شده(آبکاری قطعات پرینت سه بعدی)

سپس با استفاده از يک قلمو مخلوط ايجاد شده را روي سطح قطعه پرينت شده اعمال نمائيد.اين کار را چندين بار تکرار نمائيد تا سطح قطعه پرينت شده به طور کامل با گرافيت پوشانده شود.

سپس سر سيمي که به قطعه پرينت شده وصل مي باشد را به قطب منفي منبع تغذيه وصل نمائيد.بدين ترتيب قطعه مورد نظر همانند کاتود عمل خواهد کرد.از يک ميله مسي به عنوان آنود استفاده کرده و آن را به قطب مثبت منبع تغذيه وصل نمائيد.

پولیش قطعات پرینت سه بعدی

آبکاری قطعات پرینت سه بعدی


آبکاری قطعات پرینت شده و پولیش کردن آن به نمونه نهایی رنگ و جلا می دهد.(آبکاری قطعات پرینت سه بعدی)

همانطور که در شکل بالا نشان داده شده است آنود و کاتود مي بايست در محلول سولفات مس قرار داده شوند.محلول سولفات مس به راحتي در بازار قابل تهيه مي باشد.از آنجايي که گرافيت مقاومت الکتريکی بالاتري نسبت به رساناهايي مانند مس دارد، مي توانيد به راحتي حل شدن قطب آنود و يا همان مس را مشاهده نمائيد.بعد از 4 ساعت سطح قطعه پرينت شده بطور کامل با لايه اي از مس پوشانده خواهد شد.

پولیش قطعات پرینت سه بعدی(آبکاری قطعات پرینت سه بعدی)

چنانچه بخواهيد ضخامت لايه مس روي قطعه مورد نظر ضخيمتر باشد ميتوانيد زمان آبکاري را از 4 ساعت بيشتر نمائيد يا بر عکس.

آبکاری فلز قطعات پرینت سه بعدی شده

آبکاری قطعات پرینت سه بعدی


با استفاده از يک برس آهنی مي توانيد سطح آبکاری شده را پوليش کرده و جلا دهيد.پدر نهايت سطح بسيار زيبايي مطابق شکل زير خواهيد داشت.چنانچه از محلول نقره به جای محلول سولفات مس و بجای آنود مسی از آنود نقره ای استفاده نمائيد سطح قطعه پرينت شده نقره ای خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *