نرم افزار پرینتر سه بعدی Simplify3D

آموزش نرم افزار پرینتر سه بعدی Simplify3D

نرم افزار پرینتر سه بعدی Simplify3D

نرم افزار پرینتر سه بعدی Simplify3D یکی از نرم‌ افزارهای پرینترهای سه‌ بعدی است که از آن جهت اسلایس نمودن و آماده نمودن فایل قابل پرینت استفاده می ­شود.

نحوه تنظیم فایل در نرم افزار Simplify 3D

نرم افزار پرینتر سه بعدی Simplify3D یکی از نرم افزارهای اسلایسر است که در آن همانند تمامی نرم افزارهای اسلایسر پرینتر سه بعدی، ابتدا می بایست دستگاه پرینتر سه بعدی در نرم افزار پرینتر سه بعدی Simplify3D تعریف گردد.

منظور از تعریف دستگاه مشخص نمودن مشخصاتی مانند ابعاد دستگاه پرینتر سه بعدی (طول و عرض و ارتفاع)، تعیین واحد و غیره است. جهت تعریف دستگاه در نرم افزار پرینتر سه بعدی Simplify3D مطابق شکل زیر از منوی Tools گزینه Options را انتخاب نمائید.

حال ابعاد دستگاه خود را مطابق نام دستگاه تنظیم نمایید و بر روی OK کلیک نمائید.اولین زبانه Preferences است که در این زبانه می ­توانید واحد نمایش پارامتر سرعت­ها را از بین دو حالت mm/min (میلیمتر بر دقیقه) و mm/s (میلیمتر بر ثانیه) انتخاب نمائید.زبانه دوم  Machine مربوط به تنظیمات دستگاه پرینتر سه بعدی است.

در قسمت Machine type باید نوع سیستم حرکتی .

در قسمت  Build volume باید ابعاد حرکتی دستگاه در سه راستای طولی (x)، عرضی (y) و ارتفاع (z)، را تعیین کرد.

در قسمت  origin offsetمقدار Offset هر یک از محورها را به طور جداگانه باید تعریف کرد.

در قسمت Homing direction، جهت Homing (تعریف نقطه مبداً پرینت)، محور حرکتی صفحه ساخت را می­بایست تعیین نمائید.لطفا سایر تنظیمات موجود در زبانه­ای دیگر این پنجره را در صورت عدم آشنایی کامل به آنها تغییر ندهید. پنجره مربوطه را بعد از اعمال تغییرات عنوان شده با کلیک روی آیکون Ok ببندید.

با استفاده از آیکون Import موجود در قسمت وارد نمودن مدل و یا حذف مدل (شکل زیر)، می توانید مدل خود راوارد نرم افزار اسلایسر Simplify 3D نمایید. سپس مشاهده می­کنید نام فایل در قسمت Models به نمایش در می­آید. همچنین جهت حذف نمودن مدل نیز می­توانید از آیکون Remove استفاده نمائید.

 

تنظیم پارامترهای پرینت در نرم افزار پرینتر سه بعدی Simplify3D

پارامترهای پرینت سه بعدی، پارامترهایی هستند که توسط کاربر و با توجه به نوع دستگاه و نوع مدل سه بعدی تنظیم می­ شوند.

تقریباً در تمامی نرم افزارهای اسلایسر این امکان وجود دارد که پارامترهای پرینتر به دو صورت مبتدی و حرفه­ای تنظیم شوند. در نرم افزار Simplify 3D مطابق شکل زیر با کلیک نمودن بر روی آیکون Edit Process Settings می­توانید به این قسمت دسترسی داشته باشید.

با کلیک بر روی آیکون فوق، پنجره ­ای مطابق شکل زیر ظاهر می­گردد. همانطور که در این شکل مشاهده می­نمائید حالت پیش فرض تنظیمات، جهت افراد مبتدی است.

و تنها می­توان نوع مواد مصرفی پرینتر سه بعدی، کیفیت پرینت، درصد پرشوندگی، نوع چسبندگی به صفحه ساخت و ساپورت گذاری تعیین و یا تنظیم گردد.جهت تنظیمات پیشرفته می توانید به فایل راهنمای شرکت برنا نوآوران پویا مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *