استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi

استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi

چاپ سه بعدی رنگی و کاهش میزان نمونه های اولیه در شرکت خودروسازی Audi  (627 Words)

آئودی روش های چاپ سه بعدی Stratasys را انتخاب کرده است تا به طور چشمگیری زمان مورد نیاز برای نمونه سازی را کاهش دهد.این خودروساز آلمانی اظهار داشت که در Stratasys J750 جدید، از یک چاپگر سه بعدی تجاری در ساخت روکش چراغ های دم در خودرو استفاده خواهد شد.چاپ سه بعدی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک تکنیک معمول در ساخت برای کاهش زمان نمونه سازی و بهبود آزمایش و کارایی است.اما محدوده  رنگ در چاپگرهای سه بعدی هنوز کاملاً تکمیل نشده است.

پیشنهاد مطالعه مقاله: ساخت پرینتر سه بعدی(استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi)

 

استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi

استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi

با این حال،Stratasys می گوید که پرینترهای سه بعدی جدید قادراند نه تنها نقشه ها و رنگ ها را ایجاد کنند.بلکه شیب هایی را ایجاد می کنند که از آن ها می توان در طرح ها و عناصر مدرن وسیله نقلیه استفاده کرد که اجازه عبور نور را دارند.

این پرینتر همچنین قادر به کار با مواد متنوع مانند پلاستیک های مختلف است.(استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi)

آئودی می گوید این فناوری در شرکتی در اینگلستاد آلمان به بهره برداری خواهد رسید. خودروساز از پرینتر برای تسریع در روند طراحی و نمونه سازی اولیه مورد نیاز برای روکش های نور بسیار استفاده می کند.مدل های فیزیکی و نمونه های اولیه در مرکز ساخته شده اند تا طرح های جدید خودرو را قبل از ورود به چرخه تولید ارزیابی کنند. این امر مستلزم آماده سازی قسمت های اولیه اتومبیل است که این موارد می توانند: رادیاتور، رینگ چرخ و روکش می باشند.

قالب سازی به طور معمول برای ایجاد طرح های نمونه اولیه مورد استفاده قرار می گیرد.اما آئودی امیدوار است که چاپگر سه بعدی رنگی بتواند تعداد مراحل را کاهش دهد.به عنوان مثال: روکش های چند رنگ، نیاز به مونتاژ هر لایه رنگی خاص دارند که فرایندی زمان بر و پرتحرک می باشد.با این حال Stratasys J750 با 500000 ترکیب رنگی به آئودی این امکان را می دهد که روکش هایی شفاف بدون نیاز به بخش های چند لایه، تولید کند.

آئودی می گوید:

استفاده از چاپ های سه بعدی پلاستیک(استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi)، به بخشی جدایی ناپذیر از روند طراحی خودرو در مرکز پیش روهای آئودی تبدیل شده است.و این تیم را قادر می سازد تا بر محدودیت های فرآیندهای معمولی غلبه کند و مراحل طراحی را تسریع کند.

آئودی می گوید:

پیش بینی می شود که استفاده از چاپ سه‌بعدی، 50 درصد از نمونه های اولیه سرب را کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه مقاله: کیت پرینترهای سه بعدی(استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi)

 

استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi

استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi

تیم اسپیرینگ، رئیس مرکز چاپ سه بعدی آئودی گفت:(استفاده از پرینتر سه بعدی رنگی توسط Audi)

طراحی یکی از مهم ترین موارد در تصمیمات خرید برای مشتریان آئودی است. بنابراین بسیار مهم است که ما در مرحله طراحی خودرو از استاندارد های عالی پیروی کنیم.

وی گفت:

در نتیجه ما به نمونه های اولیه نیاز داریم تا هندسه دقیق قطعات ولی کیفیت بسیار بالا و همچنین رنگ و شفافیت واقعی را نداشته باشند.این امر برای تأیید مفاهیم طراحی مورد تأیید برای تولید ما ضروری است.چراغ های دم در خودرو ممکن است به عنوان یک جزء کوچک در استفاده از چاپ سه بعدی به نظر برسد.اما می تواند نمونه سازی اولیه را تسریع کند و زمان کلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.پس تولیدات سریع تر وارد بازار خرید و فروش خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه مقاله: ماژول لیزر

در صنعت اتومبیل رانی پر سرعت امروز، هر شرکتی که بتواند مزیتی در هنگام توسعه و رقابتی شدن، بیش از رقبا کسب کند و زمان عرضه محصولات به بازار را کاهش دهد، می تواند به آنها پیشتاز باشد.

چاپ سه ‌بعدی نه تنها برای خودروسازان بلکه برای سایر صنایع تولیدی، دارای پتانسیل بسیار زیادی است.

اگر چاپگرهای سه بعدی ما با سرعتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم رشد کنند.به احتمال زیاد در آینده برنامه های چاپی سه بعدی بیشتری را در تولیدات خواهیم داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *