انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی

انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی

انتخاب مناسب فیلامنت پرینترهای سه بعدی

 

گرفتن نتایج چاپ خوب و با کیفیت، گاهی اوقات می تواند یک هنر یا دانش باشد. با این وجود روش های مختلفی برای افزایش شانس موفقیت و دستیابی به چاپی با کیفیت بالا وجود دارد. این راهنمای فیلامنت به شما کمک می کند تا فیلامنت مناسب را انتخاب کنید.برخی از متغیرهایی که باید با آن ها کار کنید عبارتند از: خود چاپگرها، نرم افزارها، فیلامنت ها، تنظیمات و آخرین اما کم اهمیت ترین شعله های شخصی.
 

چرا نباید ارزان ترین فیلامنت را انتخاب کنید؟(انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی)

با وجود طیف گسترده ای از فیلامنت ها در بازار و تنوع فروشندگان خارج از کشور، این موضوع یک ایده آل مناسب برای شماست تا بدون اینکه پول و وقت خود را برای پیدا کردن آن هدر دهید براحتی به گزینه انتخابیتان دست پیدا کنید. ما نمی توانیم به شما بگوییم از چه شرکتی خرید کنید، فقط خیلی ارزان انتخاب نکنید!
 
برخی از مواردی که هنگام انتخاب و ساخت فیلامنت باید بدانید این است(انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی):

  • قوام و قطر فیلامنت
  • رطوبت فیلامنت
  • ویسکوزیته مداوم و آوار فیلامنت

قوام و قطر فیلامنت(انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی)
بیایید با قطر فیلامنت شروع کنیم. 3 میلی متر در مقابل 2.85 میلی تر در مقابل 1.75 میلی متر. من شخصاً احساس می کنم 1.75 میلی متر برتر است.  این قطر در بازار رایج تر است و از جنس پلاستیکی با کیفیت و تازه تر است. به طور کلی جدیدتر و سریع تر است و باعث می شود محصول جدیدتری ساخته شود و در قفسه ها جایگزین شود.
به نظر می رسد که اکسترودر و انقباض بهتر و به طور کلی جریان بهتری از پلاستیک در آن وجود دارد. اکنون این امر منطقی است زیرا موتور پله برقی اکسترودر برای بیرون کشیدن همان مقدار پلاستیک با قطر 3 یا 2.85 میلی متر به انرژی بیشتری نیاز دارد که منجر به دقت بیشتر و کنترل بهتر جریان می شود.
 
رطوبت فیلامنت(انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی)
نگرانی دیگر رطوبت است و این معمولاً به دلیل ضعف در بسته بندی و یا وجود مدت طولانی فیلامنت در خارج از بسته بندی می باشد. پلاستیک با قرار گرفتن مدت زمانی در معرض رطوبت هوا، آن را جذب می کند.
در نهایت این امر منجر داشتن چاپی ضعیف، با چسبندگی لایه ها به شکلی بد و نامرغوب می شود.

  • رشته بدون رطوبت(انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی)

برخی از مواد چاپ سه بعدی مانند PLA و نایلون به راحتی رطوبت جو را جذب می کنند. این جذب است که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل اثربخشی در کیفیت چاپ شود و از طریق انسداد باعث ایجاد خسارت در قسمت گرم پرینت شود.

  • خسارت داغ(انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی)

جذب رطوبت باعث تورم فیلامنت ها می شود. اگر تورم به اندازه کافی باشد، پلاستیک به راحتی نازل را مسدود کرده و ممکن است باعث آسیب دائمی داغ شود.

  • کیفیت چاپ(انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی)

هنگام ذوب پلاستیک، رطوبت به دام افتاده به بخار تبدیل می شود و باعث ایجاد حباب می شود. این حباب است که با سرعت اکستروژن تداخل می کند و به مدلی منجر می شود که فاقد استحکام و کیفیت باشد. لازم به ذکر نیست که نتیجه اصلا خوب به نظر نمی رسد!
راه حل: برای مقابله با جذب رطوبت فیلامنت و آسیب جدی به تجهیزات شما، یک راه حل ارزان قیمت خرید کیسه های خلاء است. قرقره فیلامنت خود را درون کیسه قرار دهید، چند بسته ژل سیلیکا ریخته و تمام هوا را بیرون بکشید.
ناخالصی های فیلامنت(انتخاب فیلامنت پرینتر سه بعدی)
ناخالصی های موجود در پلاستیک بزرگترین مسئله هنگام انتخاب فیلامنت است. ناخالصی های شیمیایی به ویسکوزیته پلاستیک ذوب شده ضعیف منجر می شوند و بقایای نازل اکسترودر را وصل می کنند.یک نازل وصل شده یک عیب بزرگ است! در این صورت چاپ نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه نخواهد شد، بلکه می تواند به معنای جدا کردن اکسترودر و تمیز کردن آن باشد. به نظر می رسد ارتباط مستقیمی بین فیلامنت های ارزان قیمت و نازل های وصل شده وجود دارد.
اگر چه شما به طور کلی ممکن است در تلاش برای پس انداز پول در فیلامنت باشید و فیلامنت های ارزان قیمت ممکن است این کارایی را برای شما داشته باشند.  به طور معمول اگر فیلامنتی با کیفیت مناسب و معقول را انتخاب کنید، نتیجه چاپ نیز خوب خواهد بود و از میزان دردسر های خود در هنگام چاپ کم خواهید کرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *