اسکنر سه بعدی موبایل

معرفی چند اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل در گوشی های هوشمند 

امروزه تقریباً برای هر چیزی اپلیکیشن موبایل طراحی و توسعه داده می شود و استفاده از این اپلیکیشن ها باعث میگردد تا نیازی به خرید تجهیزات اضافی جهت انجام برخی از کارها نباشد. در این بین اسکنر سه بعدی موبایل نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته اند و اپلیکیشن های زیادی جهت گوشی های همراه هوشمند طراحی شده اند که شما می توانید با نصب یک اسکنر سه بعدی موبایل، اقدام به اسکنر سه بعدی موبایل نموده و فایل سه بعدی جهت پرینت سه بعدی ایجاد نمائید.

اسکنر سه بعدی موبایل

در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی شرکت برنا، اقدام به جمع اوری تمامی اپلیکیشن های رایگان اسکن سه بعدی برای گوشی های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS نموده ایم و شما عزیزان می توانید با مطالعه و مقایسه آنها، اپلیکیشن متناسب با نیاز خود را انتخاب نموده و از آن استفاده نمائید.

قیمت دستگاه های اسکنر سه بعدی موبایل ، یکی از دلایلی است که باعث شده است تا کاربران بسیار زیادی اقدام به استفاده از اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل بجای تهیه دستگاه های اسکنر سه بعدی نمایند. معمولاً اکثر اسکنرهای سه بعدی از روش فتوگرامتری جهت ساخت مدل سه بعدی استفاده می کنند و در این روش، مدل سه بعدی با استفاده از تعداد بسیار زیادی از عکس های دو بعدی تهیه شده با دوربین و چسباندن و یا دوختن این عکس ها به همدیگر ساخته شود.

با در نظر گرفتن امکانات دوربین های گوشی های همراه که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند می توان با استفاده از اپلیکیشن مناسب و خوب، از گوشی هوشمند به جای اسکنر سه بعدی استفاده نمود. در همین راستا، برخی از شرکتها اقدام به توسعه دادن اپلیکیشن اسکنر سه بعدی نموده اند که از توانایی های دوربین گوشی های همراه جهت تولید مدل سه بعدی استفاده میکنند.

پیش از این، خیلی از اسکنرهای سه بعدی توانایی ضبط و ایجاد رنگ در مدل سه بعدی را نداشتند ولی به کمک تکنولوژی فتوگرامتری، امکان تهیه مدل سه بعدی تمام رنگی فراهم شده است. بطور کلی، اپلیکیشن های اسکن سه بعدی به صورت کاملاً نرم افزاری و یا با استفاده از یک سخت افزار کمکی کار میکنند که نوع اول آن بسیار محبوب تر است چرا که نیازی به استفاده از سخت افزار اضافی بر روی گوشی همراه نیست.

با توجه به این نکته که شرکتهای محدودی اقدام به عرضه اپلیکیشن اسکنر سه بعدی به همراه سخت افزار همراه نموده اند و معمولاً امکان تهیه این محصولات در داخل کشور فراهم نیست، لذا در این مقاله تنها به معرفی اپلیکیشن های مستقل که استفاده از آنها نیازی به سخت افزار خاصی نیست نموده ایم. پیش از پرداختن به موضوع اپلیکیشن اسکنر سه بعدی، بهتر است به چند موضوع در مورد این نوع اپلیکیشن ها بپردازیم. بطور معمول، سه پارامتر در انتخاب و استفاده از اپلیکیشن اسکن سه بعدی مهم است که این پارامترها عبارتند از:

  • زمان: زمان اسکن نمودن یکی از پارامترهای مهم در اسکنر سه بعدی است چرا که در برخی از اپلیکیشن ها، سرعت پردازش و یا اسکن سه بعدی بسیار زیاد است و این موضوع باعث اذیت کاربر می شود.
  • تعداد دفعات تکرار: معمولاً در اسکنرهای سه بعدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز به تکرار پروسه اسکن سه بعدی برای چندین بار است و هر چقدر قدرت اپلیکیشن بالاتر باشد به همان اندازه نیاز کمتری به تکرار پروسه اسکن است.
  • کیفیت فایل خروجی: بطور معمول کیفیت فایل اسکن شده در اپلیکیشن های موبایل پائین است و اپلیکیشن های مربوطه نیازمند استفاده از سخت افزار همراه هستند تا بتوانند سرعت و کیفیت اسکن را اصلاح نمایند.

در ادامه به بررسی اپلیکیشن های اسکن سه بعدی می پردازیم.

 

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی Trnio

این اپلیکیشن رایگان نمی باشد و فقط جهت سیستم عامل های iOS طراحی شده است و از محبوبیت خوبی بین کاربران پرینتر سه بعدی و اسکنر سه بعدی برخوردار است. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است و تنها کافیست دکمه دوربین را فشار داده و به دور مدل مورد نظر خود بچرخید. دوربین به صورت اتوماتیک شروع به عکس برداری از مدل نموده و به محض اتمام پروسه عکس برداری، با کلیک در وسط صفحه اپلیکیشن، پروسه ادغام عکس ها آغاز می شود.

اسکنر سه بعدی موبایل

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی Trnio

اسکنر سه بعدی موبایل

این نرم افزار در طول پروسه اسکن سه بعدی، اشیاء دیگر کنار مدل اصلی را نیز اسکن می کند و به همین دلیل مدل بعد از آماده شدن نیاز به اصلاح دارد. یکی دیگر از قابلیت های این اپلیکیشن، اتصال کاربران به همدیگر و به اشتراک گذاری فایل های سه بعدی اسکن شده توسط کارران مختلف است که می تواند هیجان انگیز باشد.

 

اسکنر سه بعدی موبایل Qlone

این اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می شود و در دو نسخه اندروید و iOS ارائه می شود. بر اساس نظر سنجی های انجام شده؛ این اپلیکیشن دارای امتیاز 4.1 ستاره است و توسط 1600 نفر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

اسکنر سه بعدی موبایل بسیار فوق العاده است و راهنمای بسیار خوبی جهت پروسه اسکن سه بعدی دارد. جهت استفاده از این اپلیکیشن، نیازمند پرینت نمودن صفحه شطرنجی مخصوصی هستید که مدل بر روی آن قرار گرفته و اسکن می شود. با فشار دادن دکمه اسکن سه بعدی، پروسه آغاز شده و می بایست به دور مدل سه بعدی بچرخید تا پروسه عکس برداری و اتصال آنها به همدیگر انجام شود. به محض تمام شدن پروسه اسکن، قابل آماده استفاده است.

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل

اسکنر سه بعدی موبایل Qlone

اسکنر سه بعدی موبایل

یکی دیگر از قابلیت های این اپلیکیشن ان است که می توانید پروسه اسکن را در موقعیت های مختلف انجام دهید و بدین ترتیب کیفیت مدل سه بعدی بهتر خواهد شد. اگر بخواهیم در مورد نقاط ضعف این اپلیکیشن صحبت کنیم می توانیم به کیفیت فایل اسکن شده اشاره کنیم که این موضوع در مورد مدل های کوچکتر بسیار پائین است و در برخی موارد مدل دچار اعوجاج و فرو رفتگی می شود.

استفاده از این اپلیکیشن در هنگام ایجاد نمودن فایل های Gif، ویدیو و عکس ها رایگان است و برای بقیه فرمت ها می بایست هزینه پرداخت نمائید.

 

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل Scandy Pro

اسکنر سه بعدی موبایل Scandy Pro در دو نسخه رایگان و پولی برای سیستم عامل های iOS ارائه می شود و از امتیاز 4.4 در بین کاربران برخوردار است. این اپلیکیشن اسکنر سه بعدی جز بهترین اپلیکیشن های اسکن سه بعدی است که تنها در نسخه جدید سیستم عامل iOS کار میکند و بیشتر برای اسکن نمودن سر و صورت بکار برده می شود اما با استفاده از آن می توان اشیاء کوچک و یا مبلمان را نیز اسکن سه بعدی نمود.

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل Scandy Pro

اسکنر سه بعدی موبایل

در صورتی که گوشی شما از نوع آیفون X و یا بالاتر است، می توانید از دوربین جلویی گوشی جهت اسکن نمودن صورت خود استفاده نمائید. فایل خروجی این اپلیکیشن تمام رنگی و با جزئیات بالا است و همچنین شما قادر هستید در طول پروسه اسکن سه بعدی، مدل اسکن شده را ببینید.

استفاده از این اپلیکیشن اسکنر سه بعدی بسیار آسان است و تنها ایراد این اپلیکیشن آن است که شما تنها قادر به خروجی گرفتن یک مدل سه بعدی در طول 24 ساعت هستید و برای خروجی های بیشتر باید هزینه پرداخت نمائید. هزینه استفاده از این اپلیکیشن اسکنر سه بعدی به صورت نامحدود 1.99 دلار در هفته است.

 

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل Heges

اسکنر سه بعدی موبایل تنها برای سیستم عامل های iOS طراحی شده است و در دو نسخه پولی و رایگان عرضه می شود ولی با نگاهی به تعداد امتیازات این اپلیکیشن متوجه خواهید شد که از محبوبیت خوبی برخودار نیست. این اپلیکیشن اسکنر سه بعدی اولین بار در سال 2018 برای گوشی های آیفون X عرضه شد و دارای پکیج پولی به قیمت 2.99 دلار است که به شما امکان ایجاد فایلهای STL و یا PLY را می دهد.

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی برای موبایل

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل Heges

اسکنر سه بعدی موبایل

این اپلیکیشن توانایی اسکن نمودن رنگ ها را دارد و علاوه بر ان امکان اسکن سه بعدی نمودن مدل ها در محیط های نیمه تاریک را نیز فراهم می کند و هیچ محدودیتی در اندازه مدل وجود ندارد. یکی دیگر از قابلیت های این اپلیکیشن آن است که شما می توانید پروسه اسکن سه بعدی را به صورت نامحدود انجام دهید و تنها عامل بازدارنده شما میزان حافظه گوشی شما خواهد بود.

یکی از ایرادات این اپلیکیشن آن است که پروسه اسکن سه بعدی در صورت حرکت سریع شما و یا تلاش برای اسکن نمودن اشیاء سخت مانند لیوان شفاف متوقف خواهد شد و باید از اول پروسه را شروع کنید.

 

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل Sony 3D Creator

اسکنر سه بعدی موبایل کاملا رایگان بوده و تنها جهت موبایل های اندروید توسعه داده شده است و از محبوبیت بسیار خوبی برخودار است. این اپلیکیشن توانایی اسکن نمودن افراد و اشیا با رزولوشن بسیار بالا را دارد و متناسب با چیزی که قصد اسکن آن را دارید راهنمایی هایی ارائه می نماید که باعث می شود نتیجه اسکن سه بعدی فوق العاده گردد چرا که این اپلیکیشن توانایی اسکن مدلهای مختلف مانند صورت، سر، غذا، سلفی و غیره را دارد.

اپلیکیشن اسکنر 3بعدی موبایل

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل Sony 3D Creator

اسکنر سه بعدی موبایل

اسکنر سه بعدی موبایل اجازه ایجاد فایل سه بعدی با استفاده از دروبین جلویی گوشی هوشمند را به شما می دهد و در صورت تمایل می توانید مدل سه بعدی ایجاد شده را در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید.

قابلیت پردازش ابری اسکنر سه بعدی موبایل این اجازه را به شما می دهد که بتوانید مدلهای سه بعدی با رزولوشن 4K تولید نمائید که در نوع خود بی نظیر است. همچنین این قابلیت وجود دارد که مدل سه بعدی خود را تبدیل به آواتار نمائید. در صورتی که از نتیجه اسکن سه بعدی راضی نبودید، میتوانید آن را به سرورهای شرکت سونی منتقل نموده و کار پردازش را ادامه دهید.

 

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل Capture

بر خلاف خیلی از اپلیکیشن های ذکر شده در بالا، اسکنر سه بعدی موبایل کاملاً رایگان بوده و و تنها برای سیستم عامل های iOS ارائه می شود.

استفاده از اسکنر سه بعدی موبایل نیازمند استفاده از دوربین TrueDept است که همراه با گوشی های آیفون سری X ارائه می شود و به شما اجازه می دهد تا اسکن خود را از طریق شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن اسکنر موبایل Capture

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی موبایل Capture

اسکنر سه بعدی موبایل

اسکن کردن با اسکنر سه بعدی موبایل همانند گرفتن عکس پانوراما است و شما می توانید مدل را در حین پروسه اسکن سه بعدی بررسی نمائید. همراه با اسکنر سه بعدی موبایل، اکانت رایگانی نیز در اختیار شما قرار داده می شود که شما می توانید فایلهای خود را در آن ذخیره نموده و یا مدل های قبلی را دانلود نمائید.

بزرگترین محدودیت اسکنر سه بعدی موبایل آن است که شما تنها قادر به استفاده از دوربین جلویی گوشی تلفن همراه خود هستید و به همین دلیل در برخی موارد نیازمند نگه داشتن گوشی خود در وضعیت های نه چندان جالب هستید. همچنین در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکلی در طول پروسه اسکن مانند حرکت سریع و یا توقف بی مورد، کل پروسه اسکن سه بعدی متوقف شده و تمام پروسه می بایست از اول آغاز گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکنر سه بعدی موبایل و دستگاه های پرینتر سه بعدی می توانید با کارشناسان فنی این مجموعه تماس حاصل نمائید. 

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *