فایل پرینتر سه بعدی

ایجاد فایل پرینتر سه بعدی در سالیدورک

فایل پرینتر سه بعدی

نرم افزار سالیدورک یکی از نرم افزارهایی است که برای طراحی فایل سه بعدی مورد استفاده قرارمی گیرد. امروزه اکثر طراحان صنعتی و مهندسان از پرینترهای سه بعدی در راستای اهداف خود استفاده می کنند که دلیل این تمایل، هزینه بسیار پائین نمونه سازی با تکنولوژی چاپ سه بعدی است.

وارد نمودن مدل سه بعدی به نرم افزار(فایل پرینتر سه بعدی)

جهت وارد نمودن مدل سه بعدی به نرم افزار سالیدورک، ابتدا نرم افزار را اجرا نموده و از منوی file گزینه Open را انتخاب نمائید. در پنجره باز شده مدل خود را انتخاب نموده و روی گزینه Open کلیک نمائید. مدل به داخل نرم افزار فراخوانی می شود.

ایجاد مدل با فرمت STL(فایل پرینتر سه بعدی)

جهت ایجاد مدل با فرمت STL از منوی فایل گزینه Save as را انتخاب نمائید و از زبانه Save as type گزینه STL)*.stl) را انتخاب نمائید. بدین ترتیب نوع ذخیره سازی فایل به فرمت STL تبدیل خواهد شد. با کلیک بر روی آیکون Save پروسه ایجاد فایل با فرمت STL و تنظیمات پیش فرض نرم افزار سالیدورک آغاز خواهد شد.

مشاهده مشخصات فایل و کنترل آن در نرم افزار سالیدورک(فایل پرینتر سه بعدی)

در ادامه پروسه ساخت فایل STL، در پنجره ای اطلاعات مربوط به حجم فایل STL، تعداد مشهای ایجاد شده و فرمت فایل ایجاد شده نمایش داده خواهد شد. بعد از بررسی اطلاعات نمایش داده شده روی آیکون Yes کلیک نمائید تا فایل STL ایجاد گردد. با این روش فایل STL با رزولوشن و دقت پیش فرض نرم افزار ایجاد و قابل استفاده می باشد.

ممکن است رزولوشن و یا دقت مدل ایجاد شده متناسب با نیاز شما و یا پرینتر سه بعدی شما نباشد و بعد از پرینت سه بعدی نمونه متوجه شوید که کیفیت مدل پرینت سه بعدی شده زیاد جالب نیست. دراین حالت می بایست تنظیمات مربوط به فایل STL را از ابتدا و بر اساس نیاز خود انجام دهید.

تنظیمات مربوط به رزولوشن و دقت فایل STL(فایل پرینتر سه بعدی)

رزولوشن و یا دقت فایل STL تاثیر بسزایی در کیفیت پرینت سه بعدی دارد و تنظیم صحیح آن متناسب با نیاز کاربر و مشخصات فنی پرینتر سه بعدی می تواند باعث افزایش کیفیت پرینت سه بعدی شود.رزولوشن و دقت یک فایل STL در واقع اندازه مشها و زاویه مش بندی مدل می باشد.

و هر چقدر زاویه مش بندی و اندازه مش ها بزرگتر باشد به همان اندازه رزولوشن و دقت کاهش می یابد و برعکس. این قابلیت در نرم افزار سالیدورک وجود دارد که خود کاربر تنظیمات مش بندی را بر اساس نیاز خود کنترل نماید.  

 نرم افزار سالیدورک و نحوه ی دسترسی به تنطیمات مشها در آن(فایل پرینتر سه بعدی)

جهت دسترسی به پنجره مربوط به تنظیمات مش بندی در صفحه ذخیره فایل، بعد از انتخاب نوع فرمت ذخیره که STL)*.stl) است گزینه Options ظاهر می گردد که مربوط به تنظیمات فایل STL است. با کلیک بر روی این آیکون وارد پنجره تنظیمات خواهید شد.

پارامترهای مربوط به تنظیمات رزولوشن و دقت فایل STL(فایل پرینتر سه بعدی)

پنجره تنظیمات رزولوشن فایل STL شامل چندین بخش می باشد که کاربر می تواند آنها را تنظیم نماید. این تنظیمات عبارتند از:

تنظیمات نوع فرمت:

این قابلیت وجود دارد که فایل STL به دو فرمت ASCII و Binary تولید شوند. فایل باینری کم حجیم تر از فایل ASCII می باشد چرا که به صورت فاکتورهایی از ضریب 6 ایجاد می شوند ولی فایل ASCII قابل دیدن و کنترل می باشد. توصیه می شود گزینه Binary را انتخاب نمائید.

تنظیمات رزولوشن و دقت:

دو حالت پیش فرض بصورت Coarse و Fine در قسمت مربوط به تنظیمات رزولوشن و دقت وجود دارد که کاربر می تواند به راحتی آنها را انتخاب نموده و استفاده نماید. به طو معمول از گزینه Fine در اکثر پرینترهای سه بعدی استفاده می گردد که حالتی بهینه است.

فایل پرینتر سه بعدی گزینه دیگری تحت عنوان Custom وجود دارد که با انتخاب این گزینه کاربر می تواند مدل را دقیقاً بر اساس نیازهای خود مش بندی نماید. توجه داشته باشید که با کوچکتر کردن مقادیر گزینه های Deviation و Angle مدل STL به مدل اصلی بسیار شبیه خواهد شد ولی به همان اندازه اندازه فایل تولید شده بزرگتر خواهد شد و ممکن است نرم افزار اسلایسر پرینتر سه بعدی قادر به اجرای آن نباشد و نتوانید از آن استفاده نمائید.

لذا توصیه می شود در قسمت مربوط به رزولوشن از گزینه Fine که مناسب اکثر پرینترهای سه بعدی است استفاده نمائید. بعد از انتخاب و یا تنظیم رزولوشن روی آیکون OK کلیک نمائید تا تنظیمات در مدل اعمال شوند.

چه رزولوشن و دقتی می بایست انتخاب گردد؟(فایل پرینتر سه بعدی)

انتخاب رزولوشن و دقت فایل STL، توسط کاربر و با توجه به دقت و رزولوشن پرینتر سه بعدی انجام می پذیرد و هیچ دستور العمل خاصی برای این کار وجود ندارد.

پرینترهای سه بعدی بسیار متنوعی در بازار عرضه می شوند. لذا توصیه می شود اطلاعات مربوط به رزولوشن فایل STL را از شرکت تولید کننده پرینتر سه بعدی بخواهید. کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا با برند اینترنتی برنا پرینتر سه بعدی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان حتی در خصوص قیمت کیت پرینترهای سه بعدی می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *