تاثیر پرینتر سه بعدی بر روش های ساخت

تاثیر پرینتر سه بعدی بر روش های ساخت سنتی

دیگر نیاز نیست برای هر دستگاه خاصی اپراتور مخصوص و آموزش دیده بکارگرفته شود که خود نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار زیاد است. با استفاده از پرینتر سه بعدی مهندسان و تکنسین های تولید به راحتی می توانند مدل سه بعدی خود را طراحی نمایند.و با استفاده از پرینتر  سه بعدی به مدل فیزیکی با بالاترین دقت تبدیل نمایند.لازم به ذکر است که استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی زمان اجرای پروسه نیز بی نهایت کاهش پیدا می کند.

کارگاه های ساخت با پرینتر سه بعدی

تاثیر پرینتر سه بعدی بر روش های ساخت سنتی

 

پرینتر سه بعدی چه کمکی به کارگاههای ساخت و تولید می کند؟(تاثیر پرینتر سه بعدی بر روش های ساخت سنتی)

  • با استفاده از پرینتر سه بعدی محدودیت های روش های تولید سنتی از بین می رود.
  • با این دستگاه به راحتی می توان مدلهای طراحی شده را بر اساس نیاز کار اختصاصی سازی نمود.
  • به کمک پرینتر سه بعدی به راحتی می توان پروسه انجام پروژه و تبدیل ایده به واقعیت را به علاقه مندان آموزش داده و آنها را برای انجام پروژه های بیشتر آماده نمود.
  • استفاده از پرینتر سه بعدی در کارگاه های ساخت باعث می گردد تا دیگر نیازی به افراد خاص و آموزش دیده جهت راه اندازی دستگاه نباشند و بدین ترتیب صرفه جویی زیادی در زمان اجرا پروژه انجام گیرد.
  • استفاده از پرینتر سه بعدی باعث می گردد تا پروسه ساخت مدل با مصرف مواد اولیه کمتری انجام گیرد و بدین ترتیب صرفه جویی زیادی در تهیه مواد اولیه ایجاد می شود.

 کارگاههای ساخت (Fablab) یعنی چه؟(تاثیر پرینتر سه بعدی بر روش های ساخت سنتی)

منظور از کارگاه های ساخت در اینجا، کارگاه هایی است که افراد مختلف به آنها رجوع کرده و با استفاده از امکانات و ابزارهای موجود در آنها اقدام به عملی نمودن ایده های خود می نمایند.که در اصطلاح به آنها کارگاه های Fablab گفته می شود.

در این کارگاه ها تقریباً تمامی تجهیزات ساخت و تولید فراهم است و افراد می توانند از آنها استفاده نمایند.ولی با توجه به این نکته که کاربری هر دستگاهی نیازمند اپراتور آن دستگاه است.و در برخی موارد راه اندازی یک دستگاه مانند فرز، دستگاه تراش و غیره نیازمند گذراندن دوره های مربوطه است.لذا پروسه انجام پروژه گاهی زمان و هزینه زیادی می برد.

کارگاه ساخت پرینتر سه بعدی

تاثیر پرینتر سه بعدی بر روش های ساخت سنتی

ولی با ورود پرینتر سه بعدی به این کارگاه ها خیلی از پروسه های ماشین کاری و ساخت تقریباً حذف شده.و دیگر نیازی به بکارگیری اپراتور دستگاه خاصی نیست.افراد به راحتی می توانند مدل پرینت سه بعدی دیجیتالی خود را تبدیل به مدل فیزیکی نمایند و خیلی سریعتر پروژه را عملی نمایند.

افزایش راندمان کارگاه ساخت با پرینتر سه بعدی(تاثیر پرینتر سه بعدی بر روش های ساخت سنتی)

لذا می توان گفت که با وارد شدن و بکارگیری تعدادی دستگاه پرینتر سه بعدی به کارگاه های ساخت، راندمان آن کارگاه بطور چشمگیری افزایش می یابد.و در زمان کمتری تعداد پروژه بیشتری قابل انجام خواهد بود.

علاوه بر تمامی موارد فوق، استفاده از پرینترهای سه بعدی در کارگاه های ساخت باعث می گردد تا نیاز این کارگاه ها به افراد متخصص و اپراتور دستگاه ها کمتر گردد.همچنین دقت ساخت نیز به دلیل مکانیزه شده روند پروسه تولید و یا پرینت، بطور چشمگیری افزایش یابد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *