تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی

سیستم تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی

جهت پرینت سه بعدی یک نمونه و یا مدل سه بعدی با کیفیت و دقت بالا و متناسباً بدون اشکال توسط دستگاه های پرینتر سه بعدی، صفحه ساخت و نوک نازل پرینتر سه بعدی باید فاصله یکسانی را از یکدیگر و در همه نقاط سطح صفحه ساخت و یا میز کار داشته باشند و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تنظیم یکسان فاصله نوک نازل تا صفحه ساخت و یا صفحه پرینت در دستگاه های پرینتر سه بعدی، تنظیم و یا کالیبره پرینتر سه بعدی نامیده می شود و تمامی کاربران پرینتر سه بعدی می بایست دستگاه خود را قبل از آغاز پروسه پرینت سه بعدی تنظیم و یا کالیبره نمایند تا بتوانند پرینت سه بعدی موفقی داشته باشند.

به دلیل اینکه در پرینترها سه بعدی  ما با دقتی در حد 50 میکرون سر و کار داریم تنظیم پرینتر سه بعدی بسیار حائز اهمیت است و این موضوع می بایست مورد توجه کاربران و خریداران پرینتر سه بعدی قرار گیرد.

در صورتی که فاصله نوک نازل پرینتر سه بعدی با میز کار خیلی زیادتر از مقدار مربوطه باشد چسبندگی مواد به میز کار و یا لایه های زیرین پرینت بسیار کم و یا صفر خواهد بود. در صورتی که این فاصله کمتر از حد معمول باشد می تواند باعث سائیدگی و یا له شدگی نوک نازل، خراش میز کار، گرفتگی نازل و یا خوردگی فیلامنت در اکسترودر پرینتر سه بعدی گردد.

تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی

بطور کلی تنظیم و یا کالیبره پرینتر سه بعدی به دو صورت تنظیم دستی و تنظیم خودکار انجام می شود. در تنظیم دستی پرینتر سه بعدی، کاربر باید فاصله نوک نازل تا صفحه پرینت و یا میز کار را با صرف وقت و دقت زیاد و با استفاده از پیچ های رگلاژ صفحه ساخت تنظیم نماید.

تنظیم دستی پرینتر سه بعدی در مورد دستگاه هایی که دارای صفحه ساخت کوچک و یا بسیار دقیق و همچنین تجهیزات حرکتی بسیار دقیق و مستحکم به راحتی انجام می شود. ولی در مورد دستگاه های بزرگ و یا صفحه ساخت و یا صفحه پرینت معمولی کار بسیار سخت و گاهاً غیر ممکن است.

تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی

در دستگاه های پرینتر سه بعدی مجهز سیستم تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی، این کار با استفاده از یک سنسور القایی و یا سنسور الکترومکانیکی به صورت اتوماتیک و یا خودکار انجام می شود و دیگر نیازی به تنظیم دستی و یا کالیبره در اول هر پرینت سه بعدی نیست.

نوع سنسور بکار رفته در سیستم تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی می تواند متغیر باشد و عوامل زیادی از قبیل نوع صفحه ساخت، نوع مادربرد استفاده شده در ساخت پرینتر سه بعدی و همچنین قیمت دستگاه پرینتر سه بعدی بر آن تاثیر دارد.

نحوه کارکرد سیستم تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی به این صورت است که در ابتدای پروسه پرینت سه بعدی، فاصله نوک نازل تا صفحه پرینت و یا میز کار به صورت خودکار و یا اتوماتیک در تعداد نقطه معین و از پیش تعریف شده ای، کنترل و یا اندازه گیری شده و خطای احتمالی موجود در کدهای پرینت اعمال می شود.

بدین ترتیب در تمامی نقاط میز کار و یا صفحه ساخت، فاصله نوک نازل تا میز کار یکسان شده و متعاقباً چسبندگی لایه اول به میز کار یکنواخت و کامل خواهد بود.

شرکت برنا نوآوران پویا، سیستم تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی را با استفاده از سنسورهای القایی استاندارد و با طول عمر بالا بر روی دستگاه های پرینتر سه بعدی خود نصب نموده که این سیستم تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی، فاصله نوک نازل تا میز کار را در 9 نقطه و یا 16 نقطه مختلف اندازه گیری و تنظیم می نماید و بدین وسیله چسبندگی لایه اول پرینت به صفحه ساخت را تحکیم و کیفیت نهایی نمونه را تضمین می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم و یا ماژول تنظیم خودکار پرینتر سه بعدی میتوانید با کارشناسان شرکت برنا تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.