تولید فیلامنت پرینتر سه بعدی

تولید فیلامنت های colorFabb پرینتر سه بعدی با فناوری Active Foaming

تولید فیلامنت پرینتر سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی سالانه به پیشرفت خود ادامه می دهند، اما اصول اولیه این فناوری در طول سال ها واقعاً تغییر نکرده است.آنچه که  برای ما هیجان انگیز است مطالب جدیدی است که دائماً به بازار عرضه می شود.و قابلیت های نو و مفیدی را برای سخت افزار چاپگر های سه بعدی موجود ارائه می دهد.

 

معرفی Colorfabb varioShore TPU و colorFabb LW-PLA(تولید فیلامنت پرینتر سه بعدی)

به عنوان نمونه ای خوب از قابلیت های جذاب مواد جدیدی که می تواند ارائه شود، اخیراً colorFabb دو فیلامنت جدید را معرفی کرده است.که دارای فن آوری کف فعال هستند و امکان ایجاد قطعات سبک و قطعاتی با چگالی کم را دارند.

 

Colorfabb varioShore TPU(تولید فیلامنت پرینتر سه بعدی)

colorFabb یک ماده TPU انعطاف پذیر به نام varioShore TPU ایجاد کرد که از فناوری کف فعال استفاده می کند تا سختی متغیر حتی در همان چاپ امکان پذیر باشد.اگر چه کاهش وزن TPU varioShore به اندازه LW-PLA قابل توجه نیست.اما وزن چاپ کلی قابل توجه است و می تواند تفاوت در چاپ را خصوصا در جایی که وزن اهمیت دارد ایجاد کند.

تولید فیلامنت پرینتر سه بعدی به عنوان مثال، در Universe3D ،آن ها در تلاشند تا طرح های ماسک تنفس چاپ شده سه بعدی را چاپ کنند.آنها دریافتند که چاپ این ماسک ها در varioShore TPU منجر به ساخت ماسک های سبک تر، نرم تر، انعطاف پذیر تر و راحت تر در مقایسه با نمونه های چاپ شده در TPU استاندارد می شود.

آنچه ما به طور خاص در مورد این ماده دوست داریم این است که فناوری فعال کف سازی فقط به بخش سبک تر شدن نتیجه منجر نمی شود.بلکه باعث نرمی محصول تولیدی نیز می شود.بنابراین اگر به دنبال تولید چیزی هستید که راحت تر باشد مانند: نگهدارنده نوار دسته، کفی کفش و غیره، این ماده مزیت مهم مورد نظر شما یعنی راحتی، نرمی و سبکی را ارائه می دهد.

 

colorFabb LW-PLA(تولید فیلامنت پرینتر سه بعدی)

با استفاده از همان فن آوری فوم فعال که در Varioshore TPU نشان داده شده است، LW-PLA کف را با دمای حدود 230 درجه سانتیگراد شروع می کند و حجم آن را تقریبا 3 برابر افزایش می دهد.کاربران می توانند جریان مواد را تا 65٪ کاهش دهند تا به قطعات سبک برسند.

یا از خواص در حال گسترش استفاده کنند تا با استفاده از ارتفاعات لایه های بزرگ یا محیط های ضخیم اضافی، زمان چاپ را کاهش دهند.آن ها این ماده را با استفاده از Benchy 3D آزمایش کردند تا ببینند که آیا این ماده مطابق ادعا های بازاریابی هست یا نه.ابتدا، آن ها با استفاده از تزریق 50٪ مدل را در استاندارد حلال pla چاپ کردند.

در مرحله بعد همان مدل را با استفاده از همان 50٪ پر رنگ با Colorfabb LW-PLA چاپ کردند.به منظور به حداکثر رساندن اثر کف فعال، از درجه حرارت بالای چاپ (255 درجه سانتیگراد) استفاده کردند و سرعت جریان را تا 35٪ کاهش دادند.

تولید فیلامنت پرینتر سه بعدی

با مشاهده نتیجه در مقایسه با PLA معمولی، محصول ایجاد شده دارای سطح انتهایی بسیار متفاوتی است. این محصول مات است، بر خلاف استاندارد PLA که معمولاً تا حدودی براق است.

تولید فیلامنت پرینتر سه بعدی همان کیفیت کف فعال این ماده همچنین می تواند با استفاده از ارتفاعات لایه ضخیم تر، سریع تر چاپ شود.به طور معمول حداکثر ارتفاع لایه شما حدود 75٪ قطر نازل شما است.به عنوان مثال: با نازل 0.4 میلی متری، نمی خواهید از لایه های ضخیم تر از 0.32 میلی متر استفاده کنید.اما با بهره گیری از کیفیت کف فعال LW-PLA، می توانید با استفاده از نازل 0.4 میلی متر، لایه هایی با ضخامت 0.6 میلی متر چاپ کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *