تیغه پروانه پرینت سه بعدی

ساخت تیغه پروانه با پرینتر سه بعدی

ساخت تیغه پروانه با پرینتر سه بعدی شده بخشی از پروژه H2020 اروپایی، RAMSSES  (تحقق واجرای راه حل های پیشرفته مواد برای کشتی های پایدار و کارآمد) است.که توسط کمیسیون اروپا تأمین بودجه می شود و به دنبال استفاده از فناوری های جدید مانند پرینتر سه بعدی برای کاهش اثرات محیطی و ساخت و بهره برداری از کشتی های بزرگ دریایی است.

تیغه پروانه پرینت سه بعدی

ساخت تیغه پروانه با پرینتر سه بعدی

کاهش بار موتورها و کاهش مصرف سوخت با استفاده از تیغه پروانه پرینت سه بعدی شده.(ساخت تیغه پروانه با پرینتر سه بعدی)

با استفاده از Wire Arc برای تولید افزودنی (WAAM)، این گروه قصد دارد پیشرانه ‌های فولادی با پرینت سه بعدی به قطر شش متر را تولید کند.اما نمونه اولیه آزمایش شده در مقیاس یک سوم نمونه واقعی تولید شد.

این تیغه تقریباً 300 کیلوگرم وزن دارد و برای ساخت آن کمتر از 100 ساعت زمان برای پرینت سه بعدی نیاز است.تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد که پرینت سه بعدی پره ها در مقیاس کامل می تواند منجر به کاهش وزن 40 درصدی آنها شود که در نوع خود پیشرفت بسیار زیادی به حساب می آید.

این پروژه نه تنها باعث می شود به مواد کمتری جهت تولید پره های موتورکشی نیاز پیدا شود بلکه باعث کاهش بار موتورها در طول زمان کارکرد آنها می شود.که نتیجه آن کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش اثرات زیست محیطی کشتی ها می شود.علاوه بر این، طراحی بهبود یافته تیغه باعث افزایش کارآیی و دوام و در عین حال کاهش سر و صدا و ارتعاشات ناشی از چرخش آنها می شود که تأثیر منفی بر روی حیوانات دریایی می گذارد.

با سایت فروش انواع پرینترهای سه بعدی برنا همراه باشید.

ساخت تیغه پروانه با پرینتر سه بعدی

ساخت تیغه پروانه با پرینتر سه بعدی

عملکرد بی نظیر برای  تیغه پروانه هایی که  در آینده ساخته می شوند.(ساخت تیغه پروانه با پرینتر سه بعدی)

پاتریس وینوت مدیر پروژه RAMSSES ، Naval Group  اظهار می دارد:

“اگرچه تولید مواد افزودنی به طور فزاینده ای در صنعت وجود دارد، برنامه نویسی و طراحی قطعات پیچیده مانند پره های پروانه برای کشتی ها به عنوان یک چالش بزرگ برای تیم ها و همکاران ما است. پتانسیل آشکار شده این مطالعه ی موردی جدید بدان معنی است که ما اکنون عملکرد بی نظیری را برای پروانه هایی که در آینده ساخته می شوند، پیش بینی می کنیم.

شرکت در پروژه هایی مانند RAMSSES و هماهنگی شبکه ای همکاران دانشگاهی و صنعتی به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم پرینت سه بعدی بهمراه چاپگر 3 بعدی را به داخل کشتی های حمل بار وارد کنیم.”پروفسور Jean-Yves Hascoët رئیس سکوی نمونه سازی سریع در Centrale Nantes و یک متخصص بین المللی در تولید مواد افزودنی است.

او توضیح می دهد:

تولید مواد افزودنی طی 35 سال گذشته در بستر نمونه سازی سریع ساخته شده است.در تمام این سالها انجام تحقیقات گسترده از طریق پروژه هایی مانند RAMSSES نتیجه بسیار خوبی را  به همراه داشته است.و این گروه ها در تلاش هستند تا بتوانند تکنولوژی های جدید را وارد محیط های صنعتی و کاربردی نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *