خرید پرینتر سه بعدی فلزات

خرید پرینتر سه بعدی فلزات

خرید پرینتر سه بعدی فلزات ارزان قیمت در برنا 3d

چاپگر سه بعدی فلزات به عنوان یک تکنولوژی جدید و پرکاربرد، این روزها بسیار مورد توجه اهالی صنعت قرار گرفته است.تردیدی وجود ندارد که هر ابزاری که در تهیه یک نمونه کامل از یک قطعه بتواند به سازنده کمک کند، می تواند یک مزیت رقابتی بی نظیر را برای او رقم بزند.با اطمینان می توان گفت یک پرینتر سه بعدی فلزات، یکی از بزرگترین گام هایی است که بشر برای رشد صنایع مختلف برداشته است.

انواع چاپگر سه بعدی فلزات(خرید پرینتر سه بعدی فلزات)

اکثریت قریب به اتفاق فناوری های چاپ سه بعدی فلز از پودر فلز استفاده می کنند.روش انجام فرآیند چاپ سه بعدی موجب ایجاد انواع پرینترهای سه بعدی فلزات می شود.در ادامه به انواع این چاپگرها اشاره خواهیم کرد.

پرینتر سه بعدی فلزات

1-چاپ سه بعدی فلزات بر بستر ذوب پودر فلز و با کمک لیزر

اساس کار فناوری چاپگر سه بعدی فلزات در این روش، پودر فلز است. در روش چاپ بر اساس ذوب پودر فلز که شایع ترین نوع چاپگرهای سه بعدی فلزات نیز می باشد، چاپگرها با استفاده از پرتو لیزری، لایه های پودر فلز 20-60 میکرون را روی یکدیگر ذوب می کنند.دو نوع متمایز از روشهای ذوب بستر پودر وجود دارد که عبارت از ذوب لیزر انتخابی و ذوب پرتو الکترون می باشد.

الف) ذوب لیزر انتخابی ( SLM)

دستگاه های SLM از لیزرهای پرقدرت برای ادغام لایه های فلزی و تبدیل آن ها به قطعات مختلف استفاده می کنند. پس از چاپ یک اپراتور، قطعه (یا قطعات) را از بستر پودر برداشته و آن را پردازش می کند.قطعات تولید شده از این روش در طیف وسیعی از صنایع از جمله دندانپزشکی و قطعات پیچیده خودرو استفاده می شود.این دستگاه ها دقت بالا و سرعت متوسط دارند.

ب) ذوب با پرتو الکترون (EBM)

دستگاه های EBM برای ساخت قطعات از پرتو الکترون به جای لیزر استفاده می کنند. عملکرد دستگاه های پرینتر سه بعدی فلزات مبتنی بر پرتو الکترون دقیقتر از SLMها بوده و برای قطعات بزرگتر بسیار مناسب می باشد. بنابراین برای مواردی مانند صنایع هوا فضا گزینه بهتری هستند.

2-توزیع مستقیم انرژی (DED)

در روش توزیع مستقیم انرژی نیز از لیزر و پودر فلز و یا سیم برای ساخت قطعات فلزی استفاده می شود.در روش توزیع مستقیم انرژی با تنوع بالایی از تولیدات و نمونه ها سرو کار داریم.این روش برای تعمیرات پیچیده می تواند بسیار کاربردی باشد.

چاپگر فلزات

3-Binder Jetting

در این روش مانند دو روش قبلی از پودر فلز استفاده می شود.ابتدا به طور مساوی پودر فلز بر روی بستر چاپی توزیع می شود و یک لایه غیر محدود ایجاد می گردد.سرعت در این روش به مراتب بالاتر از دو روش قبلی است و می تواند در آینده جایگزین روش SLM شود.

خرید پرینتر سه بعدی فلزات

فرآیند در این روش بسیار شبیه به چاپ های دو بعدی بر روی کاغذ است اما در آن شاهد تکرارهای فراوان جهت تشکیل کامل قطعه فلزی هستیم.Binder Jetting دارای دو مزیت عمده نسبت به SLM است.اولا این چاپگرها می توانند با استفاده از چندین هد به طور همزمان در چند مکان، چاپ سریعتری انجام دهند.

دوم اینکه دستگاه می تواند ده ها یا حتی صدها قطعه مشابه را در یک دور ایجاد کند. این قطعات را می توان در یک کوره بزرگ ذوب کرد تا به زیرساخت تولید دسته ای قابل کنترل دست یافت. در نتیجه Binder Jetting به طور قابل توجهی سریعتر از هر نوع چاپ فلزی دیگر است.

از کجا چاپگر سه بعدی بخریم(خرید پرینتر سه بعدی فلزات)؟

با ذکر ویژگی های عنوان شده چاپگرها به این بخش می رسیم که چاپگرهای 3 بعدی را از کجا تهیه کنیم.از بهترین سایت های فروش این چاپگرها می توان به سایت دیجی کالا، پرمان شاپ ،3DPE، EMALLS البته سایت EMALLS فروشنده نیست ولی بهترین فروشندگان این صنعت را به شما معرفی می کند.

قیمت خرید پرینتر سه بعدی فلزات

قیمت این چاپگرها در بازار طی سال های اخیر با افت روبرو بودند.اما با این وجود قیمت آنها در بازارهای جهانی بین 80 هزار تا یک میلیون دلار بسته به نوع و کیفیت، متفاوت است.این چاپگرها با وجود قیمت نسبتا بالایی که دارند چنان امکاناتی را پیش روی شما قرار می دهند که خرید آن را بسیار توجیه پذیر می نماید.

معرفی برندهای تولید کننده چاپگرهای سه بعدی فلزات(خرید پرینتر سه بعدی فلزات)

برندهای مختلفی در صنعت چاپگرهای سه بعدی فلزات حضور دارند که 3D Systems یکی از اولین این برندها بود. این شرکت در سال 2013، شرکت چاپ تجاری فرانسوی Phenix Systems را خریداری کرد تا در بخش فلزی گسترش یابد.از دیگر برندهای مطرح در این حوزه می توان به Addup، Acram، Concept Layser، DMG Mori، EOS، Renishaw، Sisma  و SLM Solution اشاره کرد.در زمینه چاپگرهای نوع DPD نیز  Optomec از بهترین برندهاست. تقریبا یک سال پیش نیز برند معروف HP پا به عرصه پرینترهای سه بعدی فلزات گذاشت.

پیشنهاد خرید:(خرید پرینتر سه بعدی فلزات)

  • دستگاه حکاکی لیزری 3 وات
  • قلم سه بعدی K-200
  • پرینتر سه بعدی رو میزی ET-4000
  • ماژول حکاکی لیزر
  • پرینترهای سه بعدی SLS

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *