چاپ سه بعدی ساختمانی در ژاپن

ساختمان سازی با پرینتر سه بعدی در ژاپن

ساختمان سازی با پرینتر سه بعدی

محققان در ژاپن از رویکرد عقل سلیم برای ادغام چاپ سه بعدی، در صنعت ساختمان سازی با پرینتر سه بعدی خود استفاده می کنند. اکثر شرکت هایی که روی ساختارهای مهندسی عمران چاپ شده سه بعدی تمرکز دارند یکی از این دو کار را انجام می دهندآن ها یا یک چاپگر سه بعدی غول پیکر را در یک انبار می سازند که قطعاتی را ساخته است که باید در محل ارسال و مونتاژ شوند.یا یک پرینتر سه بعدی متحرک ایجاد می کنند که بتواند هر جایی چاپ را انجام دهد.

تشکیلات و اعضای موجود در تیم مهندسی در دانشگاه Gifu تصمیم گرفتند برخی از به روز رسانی هایی را طراحی کنند که امکان استفاده از تجهیزات ساخت ICT موجود برای چاپ بتن سه بعدی را فراهم کند.

پرینت سه بعدی ساختمان

ساختمان سازی با پرینتر سه بعدی

ICT مخفف فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان ساخت و ساز است(ساختمان سازی با پرینتر سه بعدی)

این اصطلاح همه گیر است که به استفاده از نرم افزار، سنسورها و سیستم های ارتباطی برای برنامه ریزی، اجرا و پیگیری پروژه های ساختمانی اشاره دارد. هنگامی که کارگران ساختمانی در محل کار می توانند یک رایانه را ببینند و یک CAD از طرح های ایجاد شده توسط معمار را مشاهده کنند.

و سپس آن داده ها را به بیل مکانیکی منتقل کنند تا بتواند دقیقاً در عمق مناسب و تعیین شده حفاری را انجام دهد، این ICTاست.یعنی ساخت و کنترل مراحل، بدون دخالت یدی نیروی کار و رسیدن سریع تر به نتیجه ی دلخواه و مدنظر!

در این حالت، محققان با اتصال یک نازل اسپری به انتهای سطل و استفاده از عملکرد “حد هواپیمای نامحدود” آن، بیل مکانیکی سطحی ICT را به یک پرینتر سه بعدی سیمانی تبدیل کردند.علاوه بر محققان دانشگاه Gifu ، گروه تحقیق و توسعه شامل:پژوهشگاه فناوری ساخت و ساز، سیمان Sumitomo اوزاکا، ساخت و ساز Shimizu ، NIPPO ، صنعت بتن ماروی و FTS بود.بنابراین کمبود تخصص سیمان وجود نداشت و ندارد.به این ترتیب، سیستم چاپ سه بعدی آن ها قادر به چاپ در دو قالب مختلف است: مرطوب و خشک.

در حالت مرطوب، مخلوط سیمان قبل از اینکه در پرینتر بارگذاری شود، ادغام می یابد.در حالی که در حالت خشک، مواد به طور جداگانه تغذیه می شوند و با قرار دادن سیمان در نازل چاپ، مخلوط می شوند. هر دو روش مزایایی دارند.پیش فرض عموماً باعث می شود سیمان کاملاً مخلوط شود.اما حمل سیمان از پیش تعیین شده دشوارتر و پرهزینه تر است.

بنابراین این چاپگر بهترین تجهیزات و مواد برای هر دو فاز را ارائه می دهد(ساختمان سازی با پرینتر سه بعدی)

ساختمان سازی با پرینتر سه بعدی در ژاپن

ساختمان سازی با پرینتر سه بعدی

این تیم با ترکیب نازل چاپی، عملکرد بیکران بیل مکانیکی ICT و برخی از متخصصان بیل مکانیکی در حال رانندگی، توانست یک ستون به طول 1.5 متر و یک دیوار 1 متری تولید کند.برنامه این است که ابتدا این فناوری در مکان های دفن شده یعنی در مکان هایی که حمل و نقل سیمان دشوار است، مورد استفاده قرار گیرد.اما در نهایت انتظار دارند که از این نوع پرینترهای سه بعدی برای چاپ زیر بنا های پل های روی خشکی یا دریا، در تمامی مناطق استفاده شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *