پرینت سه بعدی بازوی رباتیک

ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی

 

یک شرکت اسپانیایی که از فعالان تولید و فروش پرینتر سه بعدی می باشد اقدام به ساخت یک بازوی رباتیکی به صورت منبع باز با کمک تکنولوژی پرینتر سه بعدی نموده است.

کاهش هزینه دانش آموزان و دانشجویان رشته های فنی و مهندسی با استفاده از بازوی رباتیک

بازوی رباتیک ساخته شده توسط شرکت اسپانیایی BCN3D که یکی از فعالان و پیشتازان تولید و فروش پرینترهای سه بعدی رومیزی و صنعتی است، به صورت پنج محوره و منبع باز و به نام Moveo می باشد که به کمک تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

پرینت سه بعدی بازوی رباتیک

ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی

هدف از ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی کمک به مدارسی است که در زمینه  طراحی صنعتی و رباتیک فعالیت دارند.این بازوی رباتیک می تواند به راحتی و به کمک پرینترهای سه بعدی و با قیمت بسیار پائینی پرینت سه بعدی شده و ساخته شود.در ساخت این بازوی رباتیک از میکروکنترلر آردینو استفاده شده است.این بازوی رباتیک توسط این شرکت و با همکاری دپارتمان آموزشی Generalitat de Catalunya’s Departament d’Ensenyament ساخته شده است.

که می تواند به کمک برد Arduino و یک دستگاه پرینتر سه بعدی ساخته شده و در مدارس و یا مراکز آموزشی و دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. به کمک این بازو می توان علوم پایه رباتیک، علوم مهندسی مکانیک و برنامه ریزی صنعتی را آموزش داد. این پروژه حدود یک سال پیش و به درخواست دپارتمان آموزشی آغاز گردید تا بدین ترتیب بتواند سطح آموزشی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی را بالا ببرد.

فراگیری دروس پایه طراحی، فنی و مهندسی و ساخت بدون لمس نمودن آن بسیار سخت و دشوار است و علاوه بر این موارد می تواند بسیار پر هزینه باشد. همین موضوع باعث گردید تا دپارتمان آموزشی اقدام به برنامه ریزی جهت ساخت چنین محصولی و به کمک شرکت BCN3D نماید. این محصول می تواند در کاهش هزینه آموزشی دانش آموزان و دانش جویان رشته های فنی و مهندسی نقش بسزایی داشته باشد.

بازوی رباتیک ساخته شده به صورت منبع باز(ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی)

بعد از یک پروسه طولانی طراحی و ساخت، در نهایت این شرکت و دپارتمان آموزشی توانستند این محصول را به صورت منبع باز ارائه نمایند.

ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی

ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی

و متعاقباً 15 دوره آموزشی در مدارس و موسسه های آموزشی برگزار کنند و آن را تست نمایند. یکی از قسمتهای مهم این پروژه آن است که این پروژه بصورت منبع باز بوده و تمامی نقشه های پرینت سه بعدی، مدارات الکترونیکی، لیست قطعات مصرفی بصورت رایگان در اختیار همگان قرار داده شده است.تمامی افراد علاقه مند به علم رباتیک می توانند به کمک این اطلاعات و یک دستگاه پرینتر سه بعدی آن را پرینت سه بعدی نموده و استفاده نمایند.

بر خلاف تمامی محصولات شرکت BCN3D، این پروژه تجاری سازی نخواهد شد.(ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی)

جهت ساخت این بازوی رباتیک نیازی به دانش زیاد در زمینه الکترونیک و یا مکانیک نمی باشد و کلیه اطلاعات مورد نیاز برای همگان فراهم شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

18 پاسخ
  1. سما محسنی
    سما محسنی می گوید:

    یه نکته تو این فناوری برام خیلی جالبه این که کافیه فقط فایل سه بعدی چیزی که می خوایم رو داشته باشیم بعد پرینتر اونو پرینت می گیره بدون اینکه من اصلا تو ساختش هیچ دخالتی داشته باشم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *