پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي بال اسکرو

پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي بال اسکرو

دقت بالا و استقامت زیاد مدول بال اسکرو(پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي بال اسکرو)

پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي بال اسکرو یکی از از انواع مدولهای حرکتی می باشد  . مدولهای حرکتی در دستگاههای مکانیکی کاربرد دارند. معمولاً در اکثر ماشينهاي صنعتي اين نوع حرکتها بصورت سه بعدي مي باشد بدين منظور که دستگاه قادر مي باشد در سه راستاي x، y و z حرکت نمايد.

پرینترهای سه بعدی نیز همانند سایر دستگاه ها از مدولهای حرکتی استفاده می نمایند که مدول های حرکتی مختلفی با توجه به نوع و قیمت دستگاه پرینتر سه بعدی در آنها مورد استفاده قرار می گیرد که از بین آنها می توان به مدول حرکتی تسمه تایمی، پیچ و مهره ای، لید اسکرویی و  مدول حرکتی بال اسکرو اشاره نمود. یکی از مهمترین قسمتهای پرینتر سه بعدی مدول حرکتی محور Z و یا حرکت در راستای ارتفاع است که کوچکترین خطایی در این سیستم می تواند باعث باعث افت کیفیت پرینت شود.

پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي بال اسکرو یکی از مدولهایی حرکتی است که در برخی از پرینترهای سه بعدی به عنوان مدول حرکتی محور z استفاده گردیده است.. دقت و استقامت اين نوع سيستم حرکت دهنده بهتر از سایر سیستمهای حرکتی است و با توجه به گام شفت بال اسکرو می توان سرعت حرکتی را متناسب با نوع دستگاه تعیین نمود.

مدول حرکتی بال اسکرو قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارد(پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي بال اسکرو)

اين نوع سيستم حرکت دهنده بهترين نوع سيستم حرکتي مي باشد که داراي دقتي در محدود 10 ميکرون و يا 0.01 ميليمتر مي باشد. در اين سيستم حرکتي از ساچمه فولادي جهت نرم تر کردن حرکت و افزايش دقت استفاده شده است و همچنين نوع دنده اسکرو متفاوت مي باشد. از مدول حرکتي بال اسکرو در دستگاه هايي استفاده مي شود که دقت در کنار سرعت حائز اهميت باشد. قيمت مدول حرکتی بال اسکرو بسيار بالاتر از سيستم های حرکتی دیگر است.

قابل ذکر مي باشد که با کوچکتر شدن اندازه شفت بال اسکرو قيمت آن نيز بصورت تصاعدي افزايش مي يابد. استفاده از سیستم بال اسکرو در پرینترهای سه بعدی باعث می گردد تا کارایی و دقت پرینتر سه بعدی افزایش یابد.

استفاده از این سیستم نیازمند روغن کاری و نگهداری فراوانی می باشد و کوچکترین خطا در شفتهای این سیستم می تواند باعث ایجاد خطا در پرینت سه بعدی گردد. از بین دستگاه های پرینتر سه بعدی که از سیستم بال اسکرو در سیستم حرکتی محور z استفاده نموده اند می توان به پرینتر سه بعدی BCN3D، پرینتر سه بعدی Wanhao و پرینتر سه بعدی Mingda اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *