تنظیم خودکار میز کار پرینتر سه بعدی

تنظیم خودکار میز کار پرینتر سه بعدی

عوامل موثر در کیفیت پرینت سه بعدی(تنظیم خودکار میز کار پرینتر سه بعدی)

کالیبراسیون اتوماتیک به دو عامل فلت و صاف بودن صفحه ساخت و همچنین تعیین بسیار دقیق فاصله نوک نازل تا صفحه ساخت بستگی دارد. این  دو عامل بسیار مهم در داشتن یک پرینت سه بعدی موفقیت آمیز و با کیفیت نقش پررنگی بازی میکنند.هر گونه خطا در این دو عامل باعث می گردد تا کیفیت نهایی مدل پرینت سه بعدی شده افت بسیار زیادی داشته باشد.

این دو عامل در کنار یکدیگر باعث می گردند تا لایه اول پرینت بصورت بسیار دقیقی پرینت گردد. تنظیم نبودن فاصله نوک نازل تا صفحه ساخت در همه نقاط صفحه ساخت باعث می گردد تا پرینت لایه اول به درستی انجام نگیرد و نوک نازل در برخی از قسمتها به صفحه ساخت برخورد نماید و در برخی نقاط فاصله زیادتری از حالت استاندارد داشته باشد.

برخورد نوک نازل با صفحه ساخت پرینتر می تواند باعث خراب شدن نوک نازل، گرفتگی آن و همچنین خراب شدن صفحه ساخت گردد و در صورتی که فاصله نوک نازل با صفحه ساخت بیشتر از حد مجاز باشد مواد تزریق شده به صفحه ساخت نخواهند چسبید و این موضوع باعث می گردد تا مدل از صفحه ساخت جدا شده و پرینت به درستی انجام نگیرد.

عامل دیگری که تاثیر به سزایی بر کیفیت پرینت سه بعدی دارد کمانش شفتهای مدول حرکتی است که بر اثر بارهای وارده بر آنها و بخصوص در مرکز صفحه ساخت و به مرور زمان اتفاق می افتد و این موضوع باعث می گردد تا علی رغم استفاده از صفحه ساخت بسیار صاف و فلت امکان کالیبراسیون اتوماتیک تمامی نقاط صفحه ساخت فراهم نباشد و متعاقباً پرینت لایه اول به درستی انجام نگیرد. کالیبراسیون صفحه ساخت به معنی تنظیم فاصله نوک نازل تا صفحه ساخت است بطوریکه این فاصله می بایست در تمامی نقاط یکسان باشد.

تنظیم خودکار میز کار پرینتر سه بعدی کالیبراسیون دستی صفحه ساخت شامل جابجا نمودن نازل به نقاط مختلف صفحه ساخت و تنظیم فاصله نوک نازل با صفحه ساخت با استفاده از چهار عدد پیچ های رگلاژی صفحه ساخت است.

تنظیم خودکار میز کار پرینتر سه بعدی کالیبراسیون دستی نیازمند حوصله و صرف زمان است و در صورتی که پرینتر به درستی طراحی و ساخته نشده باشد و دارای ایرادهایی از قبیل فلت و نا صاف بودن صفحه ساخت و یا کمانش شفتهای مدول حرکتی محور x و y باشد تقریباً غیر ممکن خواهد بود. عواملی از قبیل استفاده از شیشه های سکوریت شده نا صاف، استفاده از چوب در صفحه ساخت و همچنین استفاده از صفحات پی سی بی که اخیراً از آنها استفاده می شود می تواند مانع از کالیبره شدن پرینتر سه بعدی می گردد.

لذا توصیه می شود حتماً پرینتر سه بعدی با صفحات ساخت بسیار دقیق و فلت تهیه و استفاده شود.سیستم کالیبراسیون اتوماتیک سیسمتی است که جهت کالیبره نمودن صفحه ساخت و افزایش دقت پرینت لایه اول و بالابردن کیفیت پرینت مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از تنظیم خودکار میز کار پرینتر سه بعدی سبب می شود تا تاثیر نا صافی های احتمالی صفحه ساخت و همچنین کمانش شفتهای مدول حرکتی به حداقل مقدار خود برسد و همچنین استفاده از این سیستم کار با دستگاه پرینتر سه بعدی را برای کاربر راحتتر می نماید.

تنظیم خودکار میز کار پرینتر سه بعدی در اکثر پرینترهای سه بعدی خانگی و همچنین صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریباً تمامی پرینترهای پیشرفته مجهز به این سیستم می باشند. برخی از تولید کنندگان و یا وارد کنندگان پرینترهای سه بعدی به دلیل عدم دسترسی به این تکنولوژی و یا عدم امکان استفاده از این سیستم به دلیل سخت افزار بکار رفته معمولاً اظهار می نمایند که این سیستم کاربردی نیست و سعی می نمایند که این قابلیت را بی استفاده نمایش دهند .

کالیبراسیون اتوماتیک نیازمند صفحه ساخت فلزی(تنظیم خودکار میز کار پرینتر سه بعدی)

لازم به ذکر است که سیستم کالیبراسیون اتوماتیک تنها در پرینترهای سه بعدی با صفحه ساخت فلزی می تواند بکار گرفته شود. از بین پرینترهای سه بعدی برتر دنیا که از سیستم کالیبراسیون اتوماتیک استفاده می نمایند می توان به پرینترهای سه بعدی BCN3D، Airwolf3d و Printrbot اشاره نمود.  پرینترهای سه بعدی برنا نوآوران پویا مجهز به سیستم کالیبراسیون اتوماتیک هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *