صفحه پرینت شیشه ای پرینتر سه بعدی

صفحه پرینت شیشه ای پرینتر سه بعدی

متداول ترین پرینترهای سه بعدی(صفحه پرینت شیشه ای پرینتر سه بعدی)

صفحه پرینت شیشه ای پرینتر سه بعدی در محدوده 20 الی 30 سانتیمتر هستند. صفحه پرینت شیشه ای پرینتر سه بعدی مختلفی در پرینترهای سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد که از بین آنها می توان به صفحات ساخت آلومینیومی، فولادی، اکلریک، شیشه ای، کامپوزیتی و صفحات خاص ساخته شده از مواد خاص اشاره نمود. صفحه پرینت چاپگر سه بعدی می بایست دارای خصوصیاتی بسیار مهمی از قبیل فلت و صاف بودن، استحکام، انتقال حرارت بالا (در صورت مجهز بودن پرینتر سه بعدی به گرم کن صفحه ساخت) و قدرت چسبندگی بالا باشد.

صفحه پرینت شیشه ای پرینتر سه بعدی یکی از متداول ترین صفحه های ساخت چاپگرهای سه بعدی است. این نوع صفحه پرینت به خاطر ارزان و در دسترس بودن، در بیشتر پرینترهای 3 بعدی خانگی ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که پرینتر سه بعدی دارای گرم کن صفحه ساخت باشد می بایست از شیشه های سکوریت شده و یا شیشه های بروسیلیکات استفاده گردد در غیر اینصورت با توجه به تغییرات دمایی شدید صفحه پرینت شیشه ای پرینتر سه بعدی، بعد از مدتی دچار ترک و شکستگی خواهند شد.

با توجه به این نکته شیشه های معمولی از صافی سطح بسیار خوبی برخوردار هستند ولی در هنگام سکوریت نمودن آنها (به دلیل تنشهای حرارتی بالا) دچار کمی انحنا شده و در صورت استفاده از شیشه های سکوریت معیوب، کالیبراسیون صفحه پرینت دستگاه پرینت سه بعدی عملاً غیر ممکن خواهد بود. شیشه معمولاً در پرینترهای سه بعدی بدون سیستم کالیبراسیون اتوماتیک استفاده می شود.

ضریب انتقال حرارت شیشه در مقایسه با سایر صفحه های پرینت پائین است و این باعث می گردد تا دمای قسمتهای مختلف صفحه پرینت متغیر بوده و باعث جدا شدن مدل از صفحه پرینت گردد و همچنین دمای کف صفحه پرینت نسبت به سطحی که گرم کن و ترمیستور به آن چسبانده شده است پائین تر باشد و خود این موضوع می تواند باعث مشکلاتی گردد.

یکی دیگر از ایرادهای صفحه ساخت شیشه ای کم بودن قدرت چسبندگی مواد فیلامنت به سطح شیشه است و حتماً می بایست از چسبهای خاصی مانند چسب کپتون، چسب ماتیکی، چسب آبی، چسب ABS، چسب PLA و یا غیره استفاده نمود و یا از صفحات پرینت شیشه ای سند بلاست شده استفاده نمود.

بطور معمول از شیشه های سکوریت با ضخامت 4 الی 6 میلیمتر در پرینترهای سه بعدی استفاده می شود ولی باید به این نکته اشاره نمود که با ضخیم تر نمودن ضخامت شیشه صفحه پرینت احتمال کمانش شفتها و یا ساپورتهای نگهدارنده صفحه ساخت نیز افزایش می یابد و متعاقبا به مرور زمان کالیبره نمودن صفحه پرینت به سختی انجام گیرد و در نتیجه کیفیت پرینت افت چشمگیری داشته باشد.

از بین پرینترهای سه بعدی که دارای صفحه ساخت شیشه ای می باشند می توان به پرینتر سه بعدی MANKATI، Creatbot ، Airwolf، Prusa i3 و غیره اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *