فیلامنت پرینتر سه بعدی نایلون

فیلامنت پرینتر سه بعدی نایلون

فیلامنتی با مقاومت بالا(فیلامنت پرینتر سه بعدی نایلون)

فیلامنت پرینتر سه بعدی نایلون يکي ديگر از فیلامنتهایی است که در چاپگرهای سه بعدي مورد استفاده قرار مي گيرد و معمولاً در پرینت سه بعدی قطعاتی که نیازمند انعطاف پذیری و قدرت چسبندگي بين لايه اي زيادي هستند مورد استفاده قرار می گیرد. دماي پرينت مورد نياز براي نايلون در حدود 240 تا 270 درجه سلسيوس مي باشد و مي­توان گفت که در اين دما، اتصال قدرتمندي بين لايه ها ايجاد مي شود.

بر عکس فیلامنتهای ABS و PLA، فیلامنت پرینتر سه بعدی نایلون در مقابل حلال استون مقاوم هستند. همچنين مواد پلي اميدها مي توانند شفاف و رنگارنگ باشند. با توجه به مقاوم بودن نايلون در مقابل حلال استون، مي توان از اين مواد جهت توليد ظروف نگهداري حلال استون استفاده نمود چرا که قدرت چسبندگي بين لايه اي فوق العاده در اين مواد وجود دارد.

با استفاده از فیلامنت پرینتر سه بعدی نایلون مي­ توان قطعات بسيار جالب و چند رنگ توليد نمود. همچنين چون شکنندگي مواد نايلون کمتر از فیلامنتهای ABS و PLA است لذا مي توان از اين مواد جهت پرينت نمودن قطعاتی مانند چرخ دنده ها استفاده نمود. يکي از ايرادهاي فیلامنت نايلون در حین پرینت، تمايل آنها به جدا شدن از صفحه ساخت مي باشد لذا مي بايست جهت افزایش چسبندگی لایه اول به صفحه ساخت از چسب هاي مخصوص استفاده نمود. چنانچه پرينتر سه بعدی در محيطي با رطوبت بالا استفاده می شود،  مي بايست فيلامنت را قبل از استفاده در داخل محفظه ای گرم و خشک قرار داد تا رطوبت آن از بين برود.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی فیلامنت نایلون(فیلامنت پرینتر سه بعدی نایلون)

    • دماي ذوب: 240-350 درجه سانتيگراد (متغيير با توجه به ترکيبات)
    • چگالي: 1100 الي 1150 کيلوگرم بر متر مکعب
    • مدول الاستيسيته: 0.4-1.4GPa
  • سختي: 92 راکول

شرکت برنا نوآوران پویا وارد کننده فیلامنت با کیفیت بالا

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *