جلوگیری از اتلاف زمان ، انرژی و مواد اولیه

بطور متوسط سرعت پرینت دستگاه های پرینت سه بعدی با تکنولوژی FDM در محدود 30 الی 400 میلیمتر بر ثانیه است و به همین دلیل پروسه پرینت سه بعدی با استفاده از دستگاه های پرینتر سه بعدی FDM، پروسه ای طولانی و کند است.

به همین دلیل پرینت سه بعدی یک مدل سایز متوسط میتواند ساعت ها به طول بیانجامد و در صورتی که مدل بزرگ باشد و یا از ضخامت لایه بسیار پائین مانند 50 و یا 100 میکرون جهت پرینت سه بعدی استفاده شود می تواند تا روزها ادامه داشته باشد.

عوامل بسیار زیادی مانند اتمام فیلامنت، گرفتگی نازل، گره خوردن فیلامنت و غیره می تواند باعث خراب شدن پروسه پرینت سه بعدی و در نتیجه باعث اتلاف زمان، انرژی و بخصوص مواد مصرفی و یا فیلامنت گردد. عوامل ذکر شده که معمولاً از نوع فیزیکی هستند با کمی دقت و نظارت مستمر بر پروسه پرینت سه بعدی قابل کنترل و یا جلوگیری است ولی در مورد قطعی برق موضوع کمی فرق می کند چرا که خارج از کنترل کاربر پرینتر سه بعدی است.

قطعی برق بخصوص در شرایط کنونی کشور که معمولاً بدون اعلان قبلی انجام می شود می تواند باعث از بین رفتن ساعتها زمان کار و همچنین مواد مصرفی گردد و به همین دلیل بسیاری از کاربران همواره به دنبال روشهایی جهت کنترل و یا جلوگیری از هدر رفت زمان و مواد مصرفی هستند.

یکی از روشهای جلوگیری از مشکل قطع پروسه پرینت سه بعدی به دلیل قطعی برق، استفاده از دستگاه های یو پی اس (UPS) است که در اندازه ها، برند ها و توان های مختلفی ارائه می شود. دستگاه یو پی اس که با تکنولوژی های متنوعی عرضه می شود قادر به تامین جریان برق برای بازه زمانی خاصی است.

مشکل این سیستمها برای کاربران پرینتر سه بعدی، هزینه بالای تهیه آنها است که می بایست متناسب با توان مصرفی دستگاه ها انتخاب و خریداری شود.  

در صورتی که تعداد دستگاه های پرینتر سه بعدی زیاد باشد و یا مدت زمان قطعی برق زیاد باشد، این سیستم ها جوابگوی نیاز کاربران نخواهند بود مگر آنکه سیستم UPS بسیار توان بالا تهیه و استفاده شود که خود نیازمند هزینه کرد بسیار زیادی است.

محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی

محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی

شرکت برنا نوآوران پویا با چندین سال سابقه تامین، تولید و ساخت دستگاه های پرینتر سه بعدی و تجهیزات جانبی آنها، جهت غلبه بر این مشکل و اطمینان بخشیدن به نیاز کاربران جهت جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند قطعی برق، تمامی دستگاه های پرینتر سه بعدی خود را مجهز به سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی و یا همان سیستم هایبرنت نموده است که از راندمان کاری بسیار بالایی برخوردار است.  

نحوه کارکرد این سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی بدین صورت است که با قطع شدن جریان برق، دستگاه پرینتر سه بعدی آن را تشخیص داده و تمامی اطلاعات پروسه پرینت را در حافظه دستگاه ذخیره می نماید و با اتصال دوباره جریان برق و روشن نمودن دستگاه، امکان ادامه پروسه پرینت را از نقطه قطع پروسه پرینت سه بعدی فراهم می نماید.

در سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی، بعد از اتصال دوباره جریان برق و یا روشن نمودن دستگاه، پیغامی مبنی بر ادامه پروسه پرینت فایل قبلی روی ال سی دی دستگاه ظاهر می شود که کاربر با انتخاب آن می تواند پروسه پرینت نیمه کاره را دوباره ادامه دهد.

همچنین از سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی می توان جهت توقف پروسه پرینت سه بعدی و موکول نمودن آن به زمان دیگر را نیز فراهم می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم محافظ قطعی برق پرینتر سه بعدی می توانید با کارشناسان شرکت برنا نوآوران پویا تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *