معرفی نرم افزار طراحی سه بعدی اسکچاپ

معرفی نرم افزار طراحی سه بعدی اسکچاپ

 نرم افزاری با صفحه ساده و در عین حال بسیار کاربردی

نرم افزار طراحی سه بعدی اسکچاپ SKetchup یکی از نرم افزارهایی است که جهت ایجاد یک مدل سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار بصورت رایگان عرضه می شود و از آن جهت طراحی در صنایع مختلفی مانند معماری، طراحی داخلی، شهر سازی، مهندسی و عمران استفاده می شود. اکثر کسانی که برای بار اول به سراغ این نرم افزار می روند با صفحه کاربری بسیار تمیز و مرتب مواجه می شوند و به دلیل کم بودن تعداد آیکونها و گزینه های طراحی کمتر دچار سردرگمی می شوند.

به همین دلیل اکثر کاربران تازه کار در عرض چند ساعت کار با نرم افزار می توانند اصول کار با آن را فرا گرفته و مدلی را طراحی نمود و آن را جهت پرینت سه بعدی آماده نمایند. شاید فکر کنید که این یک نرم افزار بسیار ساده و پیش پا افتاده است ولی قابلیتهای این نرم افزار بسیار فراتر از چیزی است که در نگاه اول متوجه آن می شوید.

بسیاری از کاربران و شرکتهایی که از این نرم افزار استفاده می کنند اقدام به ارائه پلاگین های رایگان بسیاری برای این نرم افزار نموده اند که باعث می گردد تا خیلی از محدودیتهای این نرم افزار برداشته شود. به عنوان مثال می توان به شرکت Curviloft اشاره نمود که پلاگینی جهت طراحی سازه های ارگانیک ارائه نموده است. این نرم افزار این قابلیت را به کاربر می دهد که سطوح مدل سه بعدی طراحی شده را رندر نماید.

نرم افزار طراحی سه بعدی اسکچاپ SKetchup همراه با کتابخانه ای از مدلهای آماده

همراه با نصب نرم افزار طراحی سه بعدی اسکچاپ ، کتابخانه ای از مدلهای آماده نیز ایجاد می شود که در حدود 2.2 میلیون طرح آماده در آن قرار دارد که به راحتی قابل دانلود کردن در داخل خود نرم افزار هستند. مدلهای داخل این کتابخانه به راحتی قابل تبدیل شدن به فرمت STL هستند که فرمتی مناسب جهت پرینت سه بعدی است.

لازم به ذکر است که در حالت عادی با استفاده از این نرم افزار نمی توانید فایلهای STL را باز نموده و بر روی آنها تغییرات اعمال نمائید ولی می توانید با استفاده از پلاگین Sketup STL این کار را انجام دهید. علاوه بر آن، پلاگینهای زیادی جهت آماده سازی فایل جهت پرینت سه بعدی ارائه شده است.شرکت برنا نوآوران پویا فعال در زمینه پرینتر سه بعدی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *