نرم افزار طراحی سه بعدی تری دی مکس

معرفی نرم افزار طراحی سه بعدی تری دی مکس

نرم افزار طراحی سه بعدی تری دی مکس محبوب هنرمندان و معماران

نرم افزار طراحی سه بعدی تری دی مکس توسط شرکت Autodesk ارائه شده است. نرم افزار تری دی مکس علاوه بر قابلیت طراحی سه بعدی حرفه ای، قابلیتهای دیگری مانند شبیه سازی نور، موتور شبیه سازی پوشش و غیره نیز وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد تا طراحی را به صورت کاملاً حرفه ای انجام دهد.

اگر قابلیتهای موجود در نرم افزار طراحی سه بعدی تری دی مکس نتواند نیازهای کاربر رو برآورده نماید کاربر می تواند از پلاگینهای مخصوص این نرم افزار استفاده نموده و رفع نیاز نماید.نرم افزار 3ds Max در دو نسخه شامل نسخه مخصوص طراحان و مهندسین (3ds Max Design) و نسخه مخصوص هنرمندان و طراحان انیمیشن(3dx Max) عرضه می شود.

در زمینه طراحی سه بعدی، نرم افزار 3ds Max قابلیت طراحی اشیاء ارگانیک به صورت چند وجهی، چند سطحی و طراحی خطی را دارد. در زمینه طراحی مهندسی نیز ابزارهایی جهت طراحی بر اساس NURBS وجود دارد که از آنها می توان در طراحی مش های ارگانیک و مش های ریاضیاتی استفاده نمود. همچنین قابلیت طراحی بر اساس ابر نقاط نیز در این نرم افزار وجود دارد.

نرم افزار3ds Max جزء نرم افزارهای سطح بالا

با در نظر گرفتن تمامی ابزارها و قابلیتهای موجود در نرم افزار، می توان گفت که  نرم افزار 3ds Max جزء نرم افزارهای سطح بالا در نظر گرفته می شود. و حرفه ای کار کردن با آن نیازمند تمرین بسیار یاد و تجربه بسیار است.

از نرم افزار تری دی مکس می توان در طراحی مدلهای سه بعدی جهت پرینت سه بعدی استفاده نمود.

تنها با این تفاوت که بجای فایل با پسوند STL می بایست فایلی با پسوند OBJ ایجاد نمائید.معمولاً در هنگام فراخوانی مدل به داخل نرم افزار اسلایسر پرینتر سه بعدی، نسبتهای مدل دچار تغییر می شود و می بایست از ضریبی جهت اصلاح آنها استفاده نمود.

همچنین توجه داشته باشید که اکثر طراحی های داخل نرم افزار طراحی سه بعدی تری دی مکس بصورت پوسته ای انجام می گیرد.این می تواند در روند پرینت مدل سه بعدی طراحی شده خطاهایی به همراه داشته باشد.لذا توصیه می شود حتماً مدل طراحی شده در این نرم افزار را وارد نرم افزارهای دیگری مانند سالیدورک نمائید.و فایل مورد نیاز جهت پرینت سه بعدی را از نرم افزار دوم تهیه نمائید.

شرکت دانش بنیان پویا سرویس تولید کننده پرینتر های سه بعدی همگام با تکنولوژیهای روز دنیا در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *