معرفی نرم افزار طراحی سه بعدی راینو

معرفی نرم افزار طراحی سه بعدی راینو

نرم افزار محبوب حرفه ای ها

نرم افزار طراحی سه بعدی راینو ، Rhino3D  یکی از نرم افزارهای طراحی سه بعدی حرفه ای است که در صنایع مختلفی از قبیل معماری، طراحی صنعتی، طراحی محصول، گرافیک جهت طراحی CAD، CAM، نمونه سازی سریع، پرینت سه بعدی، مهندسی معکوس بکار برده می شود.  نرم افزار طراحی سه بعدی راینو به صورت تجاری ارائه می شود و تهیه آن نیازمند صرف هزینه است.

هندسه طراحی در این نرم افزار بر اساس مدل سازی ریاضی NURBS است که صفحات منحنی به صورت فرم آزاد و منحنی هایی ریاضیاتی تعریف می شوند و بر خلاف طراحی بصورت مش بندی عمل می نماید. به عبارت دیگر ، در هنگام کار با این نرم افزار بجای استفاده از ابزارهای جاگذاری و طراحی می بایست با وارد نمودن اعداد، مدل را طراحی کرده و آن را جاگذاری نمائید. به همین دلیل، نرم افزار طراحی سه بعدی راینو به یکی از نرم افزارهای طراحی حرفه ای  برای مهندسان مکانیک تبدیل شده است.

نرم افزار طراحی سه بعدی راینو قابلیت پرینت سه بعدی به کمک پلاگین دارد

با وجود حرفه ای بودن این نرم افزار جهت طراحی، قابلیت پرینت سه بعدی در  نرم افزار طراحی سه بعدی راینو در نظر گرفته نشده است و تولید فایل مخصوص پرینت سه بعدی با این نرم افزار نیازمند دقت بسیار در تولید مشها می باشد. لازم به ذکر است که پلاگینهایی آنلاینی جهت اضافه نمودن قابلیت پرینت سه بعدی به این نرم افزار  توسط ارائه دهندگان خدمات پرینت سه بعدی ایجاد شده است که مستقیماً مدل را از داخل نرم افزار آماده پرینت سه بعدی می نماید. با استفاده از نرم افزار طراحی سه بعدی راینو می توانید فایل مخصوص پرینت سه بعدی را با پسوندهای STL و یا OBJ تولید نمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *