وب سایت های دانلود مدل سه بعدی

معرفی وب سایت های دانلود مدل سه بعدی

استفاده رایگان کاربران پرینتر های سه بعدی از وب سایتهای مختلف

وب سایت ها به کمک کاربران پرینتر سه بعدی می شتابند.استفاده از پرينترهاي سه بعدي بصورت همه گير در حال افزايش است و هر روزه به تعداد مشتريان اين دستگاه ها افزوده مي شود و همچنين شرکت هاي زيادي در حال طراحي، ساخت و عرضه پرينترهاي سه بعدي هستند. ولي بايد توجه داشت که تنها با خريد يک  پرينتر نمي توان قطعات مورد نياز خود را پرينت کرد و مي بايست مواد اوليه مورد نياز را تهيه و همچنين دانش پرينت گرفتن را کسب نمود.

علاوه بر مواد اوليه مورد نياز براي يک پرينت، کاربر نيازمند اسکن يا طراحي سه بعدي مدل خود در يکي از نرم افزارهاي سه بعدي سازي مانند SOLIDWORKS و غيره و تبديل آن به فايل قابل پرينت که معمولاً فايلي با پسوند STL و يا OBJ مي باشد است.

در صورتيکه کاربر با نرم افزارهاي طراحي سه بعدي آشنايي داشته باشد مي تواند طرح، مدل و يا ايده خود را در نرم افزار طراحي نموده و سپس آن را پرينت نمايد ولي چنانچه کاربر هيچ آشنايي با نرم افزارهاي سه بعدي سازي ندارد و يا در حال فراگيري نحوه کارکرد با يک نرم افزار طراحي سه بعدي است مي تواند از وب سايت هايي که فايل هاي آماده پرينت را  به صورت رايگان به اشتراک مي گذارند استفاده نموده و با تهيه پرينت سه بعدي از آنها در سايز دلخواه خود کسب تجربه نمايد.

وب سایت Thingiverse(وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

Thingiverse وب سايتي است که توسط يکي از توليد کننده هاي پرينتر سه بعدي معروف به Makerbot ساخته شده و مدیریت مي شود. اين وب سايت به کاربر اجازه  مي دهد که فايل هاي قابل پرينت توسط پرينتر سه بعدي را به رايگان به اشتراک گذاشته و يا دانلود نمايد. اين وب سايت در بين کاربران پرينتر سه بعدي بسيار محبوب است و هر روزه هزاران فايل قابل پرينت توسط کاربران اين وب سايت به اشتراک گذاشته مي شود. چنانچه به دنبال طرح هاي آماده پرينت هستيد اين وب سايت اولين پيشنهاد ما به شماست.

جهت دسترسي به اين وب سايت مي­توانيد از آدرس اينترنتي  http://www.thingiverse.com  وارد شويد. صفحه اول اين وب سايت مشابه شکل زير است:

 

وب سایت Youmagine(وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

اين وب سايت نيز مانند وب سايت Thingiverse توسط يک شرکت توليد کننده پرينتر سه بعدي (پرينتر سه بعدي Ultimaker) ساخته شده و اداره مي شود. هر چند که اين وب سايت در سال 2013 راه اندازي شده و نسبت به وب سايت Thingiverse جديد تر است ولي مملو از طرح هاي جالب آماده پرينت مي باشد. جهت دسترسي به اين وب سايت مي توانيد از آدرس اينترنتي https://www.youmagine.com استفاده نمائيد. صفحه اول اين وب سايت مشابه شکل زير است:

 

وب سايت Cubify  (وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

اين وب سايت جهت مشتريان پرينترهاي سري Cube و توسط شرکت 3D systems طراحي و راه اندازي شده است. بيشتر فعاليت اين وب سايت مربوط به ارائه روشهاي فروش قطعات پرينت شده سه بعدي  و همچنين فايلهاي آماده پرينت است و علاوه بر اين خدمات طرح هاي جالب قابل پرينت رايگان هم ارائه مي دهد.

يکي از قسمتهاي جالب اين وب سايت مربوط به کودکان است که به آنها کمک مي کند تا بتوانند با استفاده از اپيليکشن هاي اينترنتي ,کسب و کار کوچک خود را راه اندازي کنند. جهت دسترسي به اين وب سايت مي توانيد از آدرس اينترنتي http://cubify.com استفاده کنيد. صفحه اول اين وب سايت مشابه شکل زير است:(وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

کمک به مهندسان و طراحان صنعتی با کمک وب سایت GrabCAD (وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

هدف از راه اندازي اين وب سايت کمک به مهندسان و طراحان صنعتي جهت طراحي سريعتر محصول بوده و نحوه کارکرد آن به اينگونه است که طرح هاي آماده را در اختيار طراحان قرار مي دهد تا آنها در طراحي هاي ترکيبي خود از آنها استفاده نمايند. هر چند که اين وب سايت جهت طراحي و به اشتراک گذاري فايلهاي CAD مي باشد ولي در زمينه پرينتر سه بعدي نيز فعاليتهاي قابل ملاحظه اي داشته است .

جهت استفاده از اين وب سايت مي بايست در آن ثبت نام نمائيد ولي با توجه به تعداد زياد طرح هاي موجود در اين وب سايت، ارزش صرف وقت براي ثبت نام را دارد. جهت دسترسي به اين وب سايت مي توانيد از آدرس اينترنتي https://grabcad.com استفاده کنيد. صفحه اول اين وب سايت مشابه شکل زير است:(وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

 

وب سايت DEFCAD (وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

اين وب سايت به عنوان موتور جستجوي فايلهاي سه بعدي آماده پرينت فعاليت مي کند و همچنين صفحه هايي جهت پرسش و پاسخ نيز در آن تعبيه شده است. با استفاده از اين وب سايت مي توانيد طرح مورد نظر خود را در بين صد ها وب سايت ارائه کننده فايلهاي قابل پرينت سه بعدي جستجو کرده و از جستجوي تک به تک سايتها رهايي يابيد.

جهت دسترسي به اين وب سايت مي توانيد از آدرس اينترنتي https://defcad.com استفاده کنيد. صفحه اول اين وب سايت به صورت زير است:(وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

 

وب سايت Bid3r(وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

اين وب سايت به عنوان يک شبکه مجازي پرينت سه بعدي فعاليت مي کند و توسط علاقه مندان پرينترهاي سه بعدي در حال استفاده و گسترش است. در اين وب سايت، طرح ها توسط کاربران امتياز دهي مي شوند و طرح هايي که بالاترين امتياز را دارند در بالاي صفحه اول قرار مي­گيرند و بيشتر از بقيه طرح ها قابل دسترس هستند.

اين وب سايت نيز همانند سايت Thingiverse و Youmagine مملو از طرح هاي آماده پرينت است. جهت دسترسي و استفاده از اين وب سايت مي توانيد از آدرس اينترنتي http://www.bld3r.com استفاده نمائيد. صفحه اول اين وب سايت به صورت زير است.

 

وب سايت Google Custom (وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

وب سايتهاي ارائه دهنده خدمات پرينت سه بعدي و اشتراک گذارنده  فايلهاي پرينت سه بعدي در حال افزايش و گسترش هستند و زمان بسيار زيادي نياز است تا بتوانيد همه وب سايتهاي مربوط به پرينت سه بعدي را جستجو کنيد. جهت جلوگيري از اين کار مي توانيد از خود وب سايت Google براي اين کار استفاده کنيد.

Google اين امکان را براي کاربران پرينت سه بعدي فراهم نموده که بتوانند در بين وب سايت ها جستجو کنند. جهت استفاده از اين موتور جستجو تنها کافيست نام مدل خود را وارد نموده و از بين نتايج جستجو طرح مورد علاقه خود را يافته و به وب سايت مربوطه برويد و آن را دانلود نمائيد. صفحه اول اين وب سايت مطابق شکل زير است:

 

وب سايت Yeggi (وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

يکي ديگر از موتورهاي جستجوي فايلهاي پرينتر سه بعدي وب سايت Yeggi مي باشد که در بين کاربران پرينترهاي سه بعدي طرفداران زيادي دارد . اين موتور جستجو بسيار قدرتمند است.

علاوه بر امکان جستجو در اين وب سايت، اين امکان نيز فراهم شده که شما بتوانيد طرح هاي پر طرفدار که به تازگي توسط کاربران ديگر جستجو و دانلود شده اند را ببينيد. جهت دسترسي به اين وب سايت مي توانيد از آدرس اينترنتي http://www.yeggi.com استفاده نمائيد. صفحه اول اين وب سايت مشابه شکل زير است.

 

وب سايت 3dbility (وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

يکي ديگر از موتورهاي جستجوي فايلهاي پرينتر سه بعدي وب سايت 3dbility مي باشد. اين موتور جستجو در بين وب سايتهاي مرتبط با پرينتر سه بعدي جستجو کرده و فايلي را که با پرينتر سه بعدي مطابقت دارد بازخواني مي نمايد و در نتايج جستجو نمايش مي دهد. جهت دسترسي به اين وب سايت مي توانيد از آدرس اينترنتي http://3dbility.com استفاده نمائيد. صفحه اول اين وب سايت مطابق شکل زير است:(وب سایت های دانلود مدل سه بعدی)

شرکت دانش بنیان برنا نوآوران پویا تولید کننده پرینتر های سه بعدی با تکنولوژی FDM و DLP

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *