پرینترهای سه بعدی در صنعت بازی سازی

نقش و کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت ساخت بازی

نقش پرینتر سه بعدی در صنعت ساخت بازی(پرینتر سه بعدی در بازی )

پیش از این مطالب و مقاله های زیادی در مورد کاربرد پرینتر سه بعدی (پرینتر سه بعدی در بازی) و یا تکنولوژی ساخت افزایشی منتشر شده است که در تمامی آنها قابلیت های پرینتر سه بعدی آورده شده است. بطور کلی می توان گفت که صنعتی یافت نمی شود که نتوان از پرینتر سه بعدی در آن استفاده نمود. 

یکی از صنایعی که پرینتر سه بعدی به وفور در آن استفاده می شود صنعت پرینتر سه بعدی در بازی و یا خود صنعت بازی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و هر روزه بر تعداد آنها اضافه می شود.

شاید در لحظه اول نگاهتان به سمت بازی های رایانه ای جلب شود، ولی وقتی صحبت از صنعت ساخت بازی می شود، اشاره به تمامی بازی های موجود در دنیا دارد که بسیاری از آنها بازی های فیزیکی هستند و طرفدارن زیادی دارند.

پرینتر سه بعدی در صنعت بازی سازی

پرینتر سه بعدی در بازی

بازگشت به عصر بازیهای رومیزی(پرینتر سه بعدی در بازی)

تحقیقات جدید نشان داده است که بر خلاف تصور عموم مردم، محبوبیت بازی های رومیزی در حال افزایش می باشد.  دلیل این امر افزایش تعداد تولید کنندگان این نوع بازی ها و ابداع بازیهای جدید توسط آنها است.

پیش از این هزینه تولید بازی های رومیزی تقریباً بالا بود و به همین دلیل افراد کمتری میل به تهیه این نوع بازی ها داشتند. همین موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های تولید باشند.

در همین راستا، توجه تولیدکنندگان بازی های رومیزی به سمت دستگاه های پرینتر سه بعدی جلب شد که امکان تولید محدود و گاهی اوقات تولید انبوه محصولات با هزینه های قابل قبول را فراهم می کرد.

در ابتدای ظهور تکنولوژی پرینت سه بعدی، قیمت دستگاه های پرینتر سه بعدی برای اکثر علاقمندان و کاربران زیاد بود ولی با افزایش تعداد تولید کنندگان دستگاه های پرینتر سه بعدی، قیمت ها نیز کاهش یافت و همین موضوع باعث نفوذ بیشتر این تکنولوژی به خیلی از کارگاه های تولیدی گردید.

 

تولید اسباب بازیهای رومیزی با کیفیت و ارزان(پرینتر سه بعدی در بازی)

در گذشته، دلیل بالا بودن قیمت بازیهای رومیزی به دلیل بالا بودن هزینه مواد مصرفی و همچنین طولانی بودن زمان تولید آن بود که در برخی موارد نیاز به متخصصانی داشت که تعداد آنها کم بود.

ولی با ورود پرینتر سه بعدی به این صنعت، هم زمان تولید اسباب بازی و هم نیاز به برخی از متخصصین بطور چشمگیری تحت تاثیر قرار گرفت و متعاقباً قیمت فروش بازی های رومیزی نیز کاهش پیدا کرد که باعث گردید تا طرفداران بیشتری را به سمت خود جلب نماید.

علاوه بر استفاده از پرینتر سه بعدی در کارگاه های تولیدی، خیلی از علاقه مندان نیز به صورت شخصی شروع به استفاده از پرینتر سه بعدی در دفتر کار و یا اتاق خواب خود نمودند و به صورت شخصی اقدام به طراحی و ساخت بازی های رومیزی نمودند که همین موضوع از عوامل افزایش تنوع و همچنین محبوبیت بازی های رومیزی گردید.

 

ساخت لوازم جانبی بازیهای ویدیویی با پرینتر سه بعدی(پرینتر سه بعدی در بازی)

وقتی که یک بازی ویدیویی جدیدی ارائه می شو، همراه با آن لوازم جانبی بازیهای ویدیویی شامل:

  • قاب کنسول
  • قاب دسته های بازی
  • پایه های نگهدارنده کنسول
  • پیکسلها
  • لوگوی شخصیتهای مختلف
  • و موارد دیگر

نیز ارائه می شود که در حال حاضر این لوازم جانبی در میان بازی کنندگان و یا به اصطلاح  گیمرها، بسیار محبوب بوده و سالانه مبالغ زیاد جهت تهیه آنها هزینه می شود.

علاوه بر موارد فوق، بسیاری از علاقه مندان بازی های ویدیویی آنلاین، همواره جهت برتری در این بازیها، به دنبال ابزارهایی هستند که تسلط آنها را در بازی افزایش دهد.

در همین راستا اقدام به ابداع وسایل خاصی مانند پایه های نگهدارنده دسته های بازی و شارژرها و یا ابزارهای کنترلی دکمه ها می کنند که پیش از تولید کنندگان آن بازی های ویدویی آنها را عرضه نکرده اند.

به دلیل بالابودن قدرت و توانمندی دستگاه های پرینتر سه بعدی در ساخت قطعات خاص و پیچیده، می توان انواع این لوازم جانبی و پایه های نگهدارنده را مطابق با سلیقه و نیاز این بازیکنان، سفارشی سازی کرده و استفاده نمود.

 

ساخت قطعات ارگونومی با پرینتر سه بعدی(پرینتر سه بعدی در بازی)

یکی دیگر از مثال های کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت ساخت بازی مربوط به بازی Dots RPG است. تولید کنندگان این بازی در اقدامی بسیار جالب و به کمک دستگاه های پرینتر سه بعدی شروع به تولید مهره های لمسی خاص و تاس بریل برای افراد کم بینا و یا نابینا نمودند.

این موضوع باعث تشویق سایر تولیدکنندگان بازیهای رومیزی به استفاده از دستگاه های پرینتر سه بعدی شده است.

به کمک پرینتر سه بعدی (پرینتر سه بعدی در بازی) می توان انواع بازی ها را بصورت اختصاصی و متناسب با نیازهای ویژه افراد معلول اختصاصی سازی نموده و امکان بهره مندی این افراد از این وسایل سرگرمی را فراهم نمود.

کاربرد پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی در بازی

طراحی و اجرای بازی با استفاده از پرینتر سه بعدی(پرینتر سه بعدی در بازی)

پرینتر سه بعدی علاوه بر اینکه فراهم نمودن شرایط سفارشی سازی بی حد و حصر را برای تمامی تولید کنندگان بازی فراهم می کند، بلکه امکان طراحی بازی های جدید را برای تمامی افراد و فارغ از دانش و تجربه روشهای تولید فراهم می نماید.

خیلی از افراد ایده هایی در زمینه بازی و سرگرمی دارند و بطور معمول تنها چیزی که باعث عدم اجرا شدن آن ایده ها می شود، عدم آشنایی به روشهای تولید و یا هزینه های نمونه سازی آن بازی است که خوشبختانه به کمک پرینتر سه بعدی، این محدودیت ها برداشته شده است.

دستگاه های پرینتر سه بعدی امکان پرینت سه بعدی نمونه های ارزان را فراهم می نماید و بدین وسیله می توانید با تولید چند نمونه آزمایشی، آن بازی را اجرا نموده و متناسب با بازخورد و نظرات بازیکنان در مورد تولید انبوه آن تصمیم گیری نمائید.

به عنوان مثال در این زمینه می توان به بازی شطرنج اشاره نمود. شما می توانید مهره های شطرنج را متناسب با نظر خود شخصی سازی نموده و با آنها بازی نمائید.

بطور خلاصه می توان گفت:

صنعت ساخت بازی دنیایی است که همواره در حال تغییر و رشد است و خیلی از بازی دوستان و یا بازیکنان نمی خواهند از این قافله عقب بمانند.(پرینتر سه بعدی در بازی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نو آوران پویا تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را کسب نمائید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *